Kinderziektes Octavia III?

Hans_RS

Forumguru
Om het iets of wat aanvaardbaar te doen klinken staat het bij mij op ongeveer bass +8, mid -2 en high -8. of zoiets. :D

ik heb misschien nog een kinderziekte! ik weet natuurlijk niet of er hier zijn die het gaan hebben, zullen vooral de RS rijders zijn. De armleuning in de achterbank is in hetzelfde leder als de stoelen. Dat leder zit echt op plooien en zit gewoon niet strak rond de armleuningvulling. Nog mensen met dat probleem? Zal volgende dagen mss foto posten...
 

R2R

Lid
De tweeters van de octavia zijn erg slecht en er zijn al berijders die er een filter/weerstand tussen hebben gesoldeerd.

Heb je daar een linkje van of meer info? :)
(Gaat mij met name om de plaats van de bedrading - Solderen lukt wel)
Een totaaloplossing ga ik niet doen, vanwege lease.


edit: Sorry te snel gevraagd. Ik heb het al gevonden. :)
Ga ik eens mee aan de slag, lijkt me niet al te lastig.
http://www.skodaforum.nl/forum/i/o3-canton-subwoofer-achteraf-inbouwen-mogelijk.22660/#post-399594
 
Laatst bewerkt:

micky

Forumguru
Ik heb vraagtekens bij mijn lane-assist. Ik kan kiezen uit:
aan of uit, dan "Actieve rijbaan-begeleiding" aan of uit. dan sterkte laag, middel of hoog (dat was eerst niet eens te kiezen en heb ik met VAGCOM aan gezet).

en that's it, mijn stuur gaat niet trillen als ik over de lijn ga zonder richting aan te geven, in beide standen niet, ook hoor ik geen piep als ik zonder richting over de lijnen ga, dus even gezegd, stel dat ik in slaap zou vallen en langzaam naar links zou gaan, dan wil hij terug sturen, maar als ik mijn hand echt op het stuur heb liggen gaat hij gewoon over de lijn zonder te trillen of piepen, dit lijkt mij niet goed of wel?

Wellicht kan iemand met Lane-assist hier een reactie op geven?
 

Mk4

Senior Member
Om het iets of wat aanvaardbaar te doen klinken staat het bij mij op ongeveer bass +8, mid -2 en high -8. of zoiets. :D

ik heb misschien nog een kinderziekte! ik weet natuurlijk niet of er hier zijn die het gaan hebben, zullen vooral de RS rijders zijn. De armleuning in de achterbank is in hetzelfde leder als de stoelen. Dat leder zit echt op plooien en zit gewoon niet strak rond de armleuningvulling. Nog mensen met dat probleem? Zal volgende dagen mss foto posten...

Ja klopt, viel mij ook al op.
 

Hans_RS

Forumguru
Euh nee die exacte plooi had ik nog niet bekeken :) het gaat me om het leder naast de bekerhouders zelf, waar je je arm op legt, dat "golft" nogal hard. Als ik terug ben uit vakantie nog eens aan denken een foto te posten...
 

lada44

Lid
Ik heb vraagtekens bij mijn lane-assist. Ik kan kiezen uit:
aan of uit, dan "Actieve rijbaan-begeleiding" aan of uit. dan sterkte laag, middel of hoog (dat was eerst niet eens te kiezen en heb ik met VAGCOM aan gezet).

en that's it, mijn stuur gaat niet trillen als ik over de lijn ga zonder richting aan te geven, in beide standen niet, ook hoor ik geen piep als ik zonder richting over de lijnen ga, dus even gezegd, stel dat ik in slaap zou vallen en langzaam naar links zou gaan, dan wil hij terug sturen, maar als ik mijn hand echt op het stuur heb liggen gaat hij gewoon over de lijn zonder te trillen of piepen, dit lijkt mij niet goed of wel?

Wellicht kan iemand met Lane-assist hier een reactie op geven?

Eh... Ik heb lane assist en kan dat alleen aan of uit zetten. Wat is actieve rijbaan-begeleiding ?
 

Rene C

Forumguru
@micky ook ik heb lane assist. Idd zoals jij schrijft probeert hij je in je lane te houden tenzij je je richtingaanwijzer gebruikt, maar als her hard gaat verander je gewoon van baan.

Ik kan idd de sterkte van corrigeren niet instellen, maar vind het ondertussen wel prettig. Alleen de melding dat ik mijnstuur moet beethouden terwijl ik het stuur (losjes) beet heb is soms even vervelend.

In/uitschakelen makkelijk via de boordcomputer tussen de tellers..
 

micky

Forumguru
oke, dus het instellen van de sterkte kunnen jullie standaard niet, dit is dus met vagcom in te stellen, maar ik dacht dat het stuur zou moeten gaan trillen als je over de lijn gaat zonder richting aan te geven, dat is dus standaard niet zo, hmm eens even een beetje verder induiken dan...

Vandaag 400 km door Duitsland gereden met de "actieve rijbaanbegeleiding" uit, dus wel de lane assist aan, dit is mijn stand als ik het zo bekijk, erg prettig, je wordt niet continu gecorrigeerd, maar als je een keer de lijn nadert zonder op te letten, stuurt hij bij :)
 

Archie

Senior Member
Eerste kou en eerste kinderziekte? Ik kwam er vanochtend achter (koud buiten) dan als ik de temperatuur hoger zet (21,5 graden) dat de auto niet warm wordt. Climate control staat op auto, maar er komt heel weinig warme lucht uit de blower. Lijkt wel alsof hij niet snapt dat het niet warm genoeg is in de auto; ik zou verwachten dat als hij warm is dan hij meer lucht gaat geven.

Iemand ervaring/oplossing?
 

Renzo4000

Forumguru
@Archie Hoelang heb je gewacht? Het was vanmorgen al wat kouder (bij bij 7 graden oid) en duurt het even voordat de temperatuur van de motor voldoende is voor warmte afgifte aan het interieur. Dit kan soms wel 5 - 10 minuten duren.
 

Archie

Senior Member
@Archie Hoelang heb je gewacht? Het was vanmorgen al wat kouder (bij bij 7 graden oid) en duurt het even voordat de temperatuur van de motor voldoende is voor warmte afgifte aan het interieur. Dit kan soms wel 5 - 10 minuten duren.
Ik zit in de ochtend 1,5 uur in de auto; aan het einde van de rit had ik het warm maar dat was door de stoelverwarming; niet door de auto zelf. Dus het lijkt een sensor probleem? Want de koud via de ruiten 'wint' het van het beetje warme lucht. Die stroom wordt niet harder automatisch :(
 

Joske

Forumguru
je kan het A/C profiel ook veranderen, via knop "menu" op de middenste knop. Die staat waarschijnlijk op "low". Ook rijprofiel keuze kan invloed hebben, als ik de wagen op "ECO" plaats wordt hij minder snel warm. Staat dan ook gewoon op "normaal" in de meeste gevallen ;)

ohja, je had de temperatuur toch ook naar 23 graden kunnen brengen? Dan zal hij toch sneller warm geweest zijn?

En de A/C inschakelen bij hogere gevraagde temperatuur, drogere lucht zal anders aanvoelen dan vochtige buitenlucht die opgewarmd wordt.
 

Archie

Senior Member
je kan het A/C profiel ook veranderen, via knop "menu" op de middenste knop. Die staat waarschijnlijk op "low". Ook rijprofiel keuze kan invloed hebben, als ik de wagen op "ECO" plaats wordt hij minder snel warm. Staat dan ook gewoon op "normaal" in de meeste gevallen ;)

ohja, je had de temperatuur toch ook naar 23 graden kunnen brengen? Dan zal hij toch sneller warm geweest zijn?

En de A/C inschakelen bij hogere gevraagde temperatuur, drogere lucht zal anders aanvoelen dan vochtige buitenlucht die opgewarmd wordt.
Hij staat op middel, maar ik vergelijk het met de huurauto die ik had (Golf VII) waarbij ik het met 21 graden en ook profiel middel moest wachten tot de verwarming warm was (5-10 minuten) en dan begon hij harder te blowen, dat laatste gebeurd nu niet, hij blijft in mijn ogen vrij statisch. Maar ik sta alleen in deze denk ik :D
 

Canon-Eye

Forumguru
ohja, je had de temperatuur toch ook naar 23 graden kunnen brengen? Dan zal hij toch sneller warm geweest zijn?
Dat is nog maar de vraag...

Bij een begintemperatuur van 7 graden zou ik niet verwachten niet dat veel hoger zetten van de temperatuurinstelling leidt tot sneller opwarmen - hooguit tot verder opwarmen (na verloop van wat extra tijd).

Mijn climate control staat op 19,5 graden en die gaat gewoon flink aan de gang zodra de motor warmte begint te leveren. Maar die warmte moet dan wel eerst beschikbaar zijn hè... En als hoger instellen naar bv. 23 graden ertoe zou leiden dat de ventilator twee trappen sneller gaat draaien, dan wordt het nog steeds niet sneller warm in de auto aangezien dezelfde beschikbare hoeveelheid warmte door meer lucht aan de kachelradiator wordt onttrokken. Die lucht zal dus minder warm zijn dan bij een wat lagere ventilatorstand...
 

micky

Forumguru
Bij een climate control heeft het idd geen zin om hem graden hoger te zetten, het doel van de climate control is zsm de temperatuur te bereiken.
 

Canon-Eye

Forumguru
Maar de redenering t.a.v. méér lucht met dezelfde hoeveelheid beschikbare warmte geldt ook bij een gewone kachelradiator.
Het wordt niet sneller warm; hoogstens zal de warmte wat beter door de ruimte worden verspreid.
 

Archie

Senior Member
Ah, we hebben dus hetzelfde beeld, maar dat 'snel op temperatuur komen dus sneller warme lucht te blazen' gebeurt dus niet. Ik ga ermee naar de dealer :)
 
Bovenaan Onderaan