Kinderziektes Octavia III?

Gieliovd

Forumguru
Ziet er idd uit als gelakt alu en niet als verchroomd metaal, ik zie een duidelijke aluminiumstructuur lijkt wel.

Dit ziet eruit als een materiaalafwijking en geen vocht ofzo. Apart... Maar niet echt storend, of wel?

Pablos

Senior Member
Tja wat zou je willen.....is een afwijking op je nieuwe auto. Ik zou er niet blij mee zijn...

MeneerB

Forumguru
Ziet er idd uit als gelakt alu en niet als verchroomd metaal, ik zie een duidelijke aluminiumstructuur lijkt wel.

Dit ziet eruit als een materiaalafwijking en geen vocht ofzo. Apart... Maar niet echt storend, of wel?

Nu ik weet dat het er zit valt je oog er automatisch op.. op een oudere auto zou ik er niet zo wakker van liggen.
Maar na aanschaf van een nieuwe auto die je spaarpot bodem heeft laten bereiken wil je het toch (bijna) perfect voor elkaar hebben onder het mom : het kost wat , maar dan heb je ook wat.

MaRco2

Forumguru
Gisteren de auto eens lekker met de hand gewassen en goed in de was gezet.
Wat me opviel was bij enkele chromen sierstrips een melkachtige vlek zit. Dat heb ik al eerder opgemerkt maar dacht dat het vervuiling was. Maar ik krijg het niet schoongemaakt.
Best wel een lelijk gezicht. Zeker wetende dat ze er zitten. :thumbsdown:

Hebben de andere O3 broeders dit ook waargenomen ?

Zal dit binnenkort met de dealer opnemen.

Tijdens het wassen op de alu dakrails, die wil ik z.s.m. nog in de was zetten. Ik heb zo'n idee dat daar nog niets op zit (op het lakwerk vermoedelijk ook geen vaste wax, denk ik, dus binnenkort even een Meguiars zoveelstappenplan doen).

Maar na het droogmaken, zie je niets meer.

pantherman73

Nieuw lid
Hallo,

op mijn OIII EBL zit aan de portieren een glimmende lijst. Ik heb vorige week zelf de auto gewassen, maar deze lijst zat daarna vol met krassen (en ja ik heb echt deze twee/drie keer gespoeld :). Iemand anders ook deze ervaring?
Daarnaast binnenkort nog even naar de dealer voor het feit dat mijn stuur niet helemaal recht staat (vanaf levering).

AdB

Senior Member
Als ik dit nu weer lees begin ik zo langzamerhand een beetje spijt te krijgen dat ik een OIII met die beruchte sierlijsten heb...

Altos

Banned
Hallo,

op mijn OIII EBL zit aan de portieren een glimmende lijst. Ik heb vorige week zelf de auto gewassen, maar deze lijst zat daarna vol met krassen (en ja ik heb echt deze twee/drie keer gespoeld :). Iemand anders ook deze ervaring?
Daarnaast binnenkort nog even naar de dealer voor het feit dat mijn stuur niet helemaal recht staat (vanaf levering).
ja dat herken ik, ik kan alleen nog niet met de DAP aan de gang om deze swirl-vrij te maken omdat er een waxguard behandeling op zit. :cry:

elephtera

Forumguru
Aangezien de auto om de hoek staat ben ik even wat foto's gaan maken. Daarbij heb ik in het bijzonder gelet op de chromen lijsten, en ik zie nu dat ik ook op verkleuringen had moeten letten.

Het viel me op dat de chromen lijst overal mooi ruimte heeft, behalve bij de bestuurder. Daar zit het zo ongeveer tegen elkaar aan (zie foto)

Verder kon ik maar 1 afvalbakje in de auto zien. en ontbreekt de chromen strip (door de FA vermoed ik) op de voorbumper.

Maar het ergste is nog, er zit een spook in mijn auto :jaja:

Bijlagen

• WP_20130828_16_49_52_Pro.jpg
    WP_20130828_16_49_52_Pro.jpg
    528,8 KB · Weergaven: 263
  • WP_20130828_16_49_02_Pro.jpg
    WP_20130828_16_49_02_Pro.jpg
    876,3 KB · Weergaven: 264
  • WP_20130828_16_50_34_Pro.jpg
    WP_20130828_16_50_34_Pro.jpg
    878,5 KB · Weergaven: 262

Wesly

Senior Member
Aangezien de auto om de hoek staat ben ik even wat foto's gaan maken. Daarbij heb ik in het bijzonder gelet op de chromen lijsten, en ik zie nu dat ik ook op verkleuringen had moeten letten.

Het viel me op dat de chromen lijst overal mooi ruimte heeft, behalve bij de bestuurder. Daar zit het zo ongeveer tegen elkaar aan (zie foto)

Verder kon ik maar 1 afvalbakje in de auto zien. en ontbreekt de chromen strip (door de FA vermoed ik) op de voorbumper.

Maar het ergste is nog, er zit een spook in mijn auto :jaja:
6yze4upa.jpg

Gieliovd

Forumguru
Die spoken zijn wel erg! Die ogen haha! :)

Ik moet de dealer maar vragen er eentje in te laten zitten gezien hoe vaak ik met stoffig klus pak erin kruip... ik zit nu op een oud t-shirt haha.

AdB

Senior Member
Ik heb het al eens eerder genoemd hier en ik kom het in dit topic ook tegen: krakende raamrubbers. De dealer heeft de zaak wat ingesmeerd met een spulletje en inderdaad had ik even het idee dat het probleem (kraakgeluiden bij langzaam rijden/inparkeren en rijden over verkeersdrempels) was opgelost. Dus niet. Na korte tijd kwam hetzelfde probleem weer terug. Gisteren kwam ik tot de volgende ontdekking: als je aan de buitenkant op de vier portieren drukt zit het portier er van onderen stevig tegen het chassis aan. Druk je echter bovenin bij de ramen, dan bemerk je toch enige speling die het gekraak van de rubbers veroorzaken. Hoewel ik dit nu niet bepaald heel erg vind (zoals gezegd heb ik bij normale snelheden geen last van geluidjes) geldt toch : kleine dingetjes kunnen je op den duur wel irriteren. Ik ben benieuwd of anderen ook dit 'probleem' herkennen?? NB: Ik heb hiervoor altijd Volkswagens gereden en had dergelijke problemen nooit. Ook het moeten vervangen van een chromen sierstrip bij m'n Octavia is iets wat ik niet verwachtte en waar ik niet op zat te wachten. Dus toch een kwestie van kwaliteitsverschil? Of gewoon een kwestie van kinderziektes waar elk model mee kampt en die je dan maar voor lief moet nemen als je als één van de eersten in zo'n nieuw model rijdt??

Laatst bewerkt:

AdB

Senior Member
Vanmiddag maar weer eens naar de werkplaats geweest. Ze hebben de rubbers nu met een nieuw goedje ingespoten en 'ingevet'. Probleem weer opgelost. Ben benieuwd voor hoe lang..

kleine heino

Senior Member
Is er wellicht iemand die een lijstje heeft bijgehouden van de punten waar je even op moet letten bij aflevering?

Bvd

Gieliovd

Forumguru
Waar ik benieuwd naar ben is de regeling van de ClimateControl in de O3.

In de Leon, uiteindelijk onderhuids grotendeels identiek, heb ik al een probleem ontdekt. Zet hem op "Auto" en laat het regenen. BAM! Beslagen voorruit. Nou, functie gebruiken om dat op te lossen... klaar, Auto, 3 minuten.... beslagen.

Ga ik voelen, komt er géén ventilatie uit de voorruitkanalen in die "Auto" stand, terwijl het daar heel vochtig is.

Ik zeg: issue! De voorruit moet áltijd geventileerd worden. Tja, kinderziekte...?

AdB

Senior Member
Dat herken ik. Maakt het dan nog verschil uit of je alleen de knop AUTO hebt ingedrukt of AUTO + AIRCO? Als ik daar last van heb druk ik even op de aparte knop voor een stoot lucht op de voorruit??

Bovenaan Onderaan