Kinderziektes Octavia III?

MothMan

Actief lid
Wellicht kan topicstarter vertellen hoe het werkt? Er zijn meer mensen die het willen gebruiken maar nu nog steeds niet weten hoe het werkt. (Waaronder ikzelf).

Je zet voordat je begint te rijden (dus versnelling in neutraal of vrij) het knopje van de buitenspiegels op R. In de Columbus zet je de functie aan bij car set up. En bij het inschakelen van de achteruit kantelt je rechter spiegel naar beneden, zodat je de stoeprand kan zien!

CoesDoes

Forumguru
Volgens mij werkt het naar beneden kantelen bij achteruit alleen icm elektrisch verstelbare stoelen, als je die niet hebt kun je dus lang naar de functie zoeken.

Herman Janssens

Senior Member
Ik vrees dat CoesDoes gelijk heeft. :jaja:
Uit de handleiding:

Spiegelglas van buitenspiegel aan bijrijderszijde kantelen
Bij wagens met geheugenfunctie voor de bestuurdersstoel kantelt het spiegelglas iets omlaag, wanneer de achteruitversnelling wordt ingeschakeld en de draaiknop zich in de stand  resp. bij wagens met rechts stuur in stand  bevindt Afbeelding 47. Daardoor is bij het inparkeren de stoeprand zichtbaar.
De spiegel keert weer terug naar de oorspronkelijke stand als de draaiknop vanuit stand  resp. bij wagens met rechts stuur vanuit stand  in een andere wordt gezet of als de snelheid hoger is dan 15 km/h.
Het kantelen van het spiegelglas van de buitenspiegel aan bijrijderszijde kan in het infotainment worden geactiveerd resp. gedeactiveerd Instructieboekje infotainment, hoofdstuk Wageninstellingen (toets CAR).

Laatst bewerkt:

Gieliovd

Forumguru
Bedankt hiervoor, zit ook wat in. De geheugen functie beperkt zich dus niet tot de stoel maar ook de spiegels?

Is dus logisch, de spiegels hebben geen geheugen functie dus ook geen referentiepunt om naar terug te keren.

Had een simpele toevoeging geweest met veel toegevoegde waarde...

Voor mij overigens niet, want ik parkeer altijd met de bestuurderskant bij de stoep (wat net zo lastig te zien is).

Wesly

Senior Member
Via VAGCOM is dit bij vele auto's in te schakelen volgens mij, ook als er geen geheugen functie op zit

Flem_nl

Forumguru
Bedankt hiervoor, zit ook wat in. De geheugen functie beperkt zich dus niet tot de stoel maar ook de spiegels?

Is dus logisch, de spiegels hebben geen geheugen functie dus ook geen referentiepunt om naar terug te keren.

Had een simpele toevoeging geweest met veel toegevoegde waarde...

Voor mij overigens niet, want ik parkeer altijd met de bestuurderskant bij de stoep (wat net zo lastig te zien is).
Raar dat het enkel icm elektrische stoelen zou kunnen. Op m'n Golf 6 zit het ook en ik heb geen elektrische stoelen! Is aanzetten in maxidot systeem!

Antera

Donateur
Volgens mij werkt het naar beneden kantelen bij achteruit alleen icm elektrisch verstelbare stoelen, als je die niet hebt kun je dus lang naar de functie zoeken.

er zijn auto's waarbij dit ook werkt door de spiegelknop op de rechter spiegel te zetten maar moet dan wel aangevinkt worden in de bijrijdersdeur anders werkt het niet. Of dit bij de O3 mogelijk is is tot op heden nog niet bekend. Misschien met de meeting wel

Greggy

Actief lid
Tijdje niet op het forum geweest maar hier mijn 'opvallende zaken'; vandaag ging het waarschuwingslampje branden van mijn dimlicht (Xenon) rechts. Deze deed het niet meer. Na een 'herstart' deed deze het weer gewoon...?

Tweede euvel is de bandenspanning; deze zou niet goed meer zijn. Alle vier de banden zien er prima uit. Niet nagemeten. Maar na 7000km verwacht ik dit niet echt...

Greggy

Actief lid
Yup, thanks! :D Ben d'r nog steeds blij mee ondanks dat ik wat zaken anders had gewild. Maar goed dan had ik nu nog niet gereden. Er blijft altijd wat te wensen...

220V achteraf komt er binnenkort nog in. Dan issie klaar. En binnenkort de nanobehandeling van de velgen maar eens testen. Het weer begint nu echt rot te worden. Ben benieuwd hoe die behandeling de winter doorstaat.

Binnenkort weer even in Duitsland blazen. Enne... ik begin de achterbankruimte alweer wat aan de krappe kant te vinden. Is dat raar...? :D

Dennis Nijholt

Forumguru
inderdaad ik kan de functie nergens vinden in me columbus...om me rechterspiegel te laten kantelen bij achteruitrijden...ook al staat het in de handleiding die online te vinden is...maar de optie in me columbus is niet te vinden

CharlesTucker

Forumguru
Tweede euvel is de bandenspanning; deze zou niet goed meer zijn. Alle vier de banden zien er prima uit. Niet nagemeten. Maar na 7000km verwacht ik dit niet echt...
Dit heb ik (met de O2) ook bij de hand gehad, bandenspanningsalarm, inderdaad ook niets te zien aan de banden. Maar ik heb het toen wel nagemeten, een band bleek wel degelijk ongeveer 0.1Bar per week te verliezen, er bleek uiteindelijk een flinke spijker in te zitten. Je gaat het pas op het oog zien als je de band echt bijna leeg is. En dat was ook ruim binnen de eerste 7000 km.

Een jaar later heb ik trouwens ook nog wel een vals alarm gehad, ik vermoed dat dat te maken had met rijden door wat slush, waardoor er toch wel wat geslipt en gegleden werd. Maar ik zou je in dit geval toch aanraden het even na te meten.

leo442

Forumguru
Tijdje niet op het forum geweest maar hier mijn 'opvallende zaken'; vandaag ging het waarschuwingslampje branden van mijn dimlicht (Xenon) rechts. Deze deed het niet meer. Na een 'herstart' deed deze het weer gewoon...?

Een keer in 70000 km de bandenspanning controleren lijkt mij geen overbodige luxe. Een klein spijkertje in je band brengt binnen enkele uren al verschil in de bandenspanning.

Bovenaan Onderaan