Kinderziektes Octavia III?

CoesDoes

Forumguru
Als je een geheugenfunctie op de bestuurdersstoel hebt zou de optie onder wageninstellingen moeten staan.
image.jpg
Ik hoop dat het zo duidelijk is, kunnen we weer terug naar kinderziektes.., die ik zelf nog niet heb gevonden!

CoesDoes

Forumguru
Ik bedenk net dat ik misschien toch iets heb.., ik rij vrijwel altijd met navigatiemeldingen uit, als ik in de Columbus de navigatiemeldingen toch aan zet en de bevestiging krijg van de in het systeem ingebakken dame dat ze aan staan, hoor ik nog steeds niks.
Het lijkt met een aantal keer heen en weer switchen wel mogelijk om de meldingen aan te krijgen, maar dit moet het gewoon in ėėn keer doen lijkt me.

TedVlemmings

Forumguru
Ik bedenk net dat ik misschien toch iets heb.., ik rij vrijwel altijd met navigatiemeldingen uit, als ik in de Columbus de navigatiemeldingen toch aan zet en de bevestiging krijg van de in het systeem ingebakken dame dat ze aan staan, hoor ik nog steeds niks.
Het lijkt met een aantal keer heen en weer switchen wel mogelijk om de meldingen aan te krijgen, maar dit moet het gewoon in ėėn keer doen lijkt me.
Volume, de navigatiestem volume is apart van de radio volume als het goed is. Was in mijn o2 althans. Kon dat enkel aanpassen om momenten dat Navi sprak, en zo kon ik het dus precies op smaak instellen dat het niet te luidruchtig door de muziek heen ging. Wel irritant timen

• Leuk
Waarderingen: CDK

CoesDoes

Forumguru
Dat klopt inderdaad, heb ik al bij meerdere merken zo gehad.
Rare is dat ik alleen de meldingen uit en aan zet en dat er soms toch niks te horen is nadat ik ze aan heb gezet (ook geen demping van de radio wat op een laag volume van de meldingen zou kunnen wijzen).

Greggy

Actief lid
Iemand al problemen gehad met de ruiten? Mijn rechter voorruit kon opeens niet meer dicht via de automaat. Hij ging op 'veiligheidsstand'; ofwel helemaal dicht en dan weer 15cm open. Hetzelfde effect als je iets/iemand klemt tussen de ruit bij het dicht doen ervan. Handmatig helemaal dicht doen hielp wel (ik reed niet met raam open of zo) maar de boordcomputer meldde als eco-tip wel om alle ruiten te sluiten. Mijn snelle conclusie is dat de dicht-stand niet helemaal (meer) gecalibreerd is waardoor hij denkt dat ie een stuk dichter moet dan mogelijk is.
Beetje wazig opgeschreven maar goed... :D

Greggy

Actief lid
De raam-volledig-open/dicht automaat bedoel ik dan hè? Niet de DSG, die werkt (nog) naar behoren. Es kijken of de Octavia DSG7 de Golf DSG7 kan verslaan... :D

Majefloti

Forumguru
Vandaag een dipje in de Columbus. Radio aan maar alleen geluid voorin. Ff schakelen tussen canton instellingen en naar faderinstellingen (ik deed ook maar wat) en ineens weer heerlijke stereo.
Wat het was? Schiet mij maar lek.....wellicht typische gevalletje van overdadige elektronica in de auto.

elephtera

Forumguru
De columbus heeft bij mij wel meer issues, ook het fader probleem van majefloti. En niet overschakelen op telefoon audio, gewoon de radio aan laten. Zelfs als ik via de columbus het bellen begin. Na een restart ging het wel weer goed, maar dit is nu 2x gebeurd.
En ik heb het idee dat mijn subwoofer niet is aangesloten, ik moet nog even de kofferbak in om het te bevestigen. Maar terwijl ik de subwoofer op 9 heb staan hoor/voel ik geen bas achter mij, hebben anderen dat ook? want dan zorgt die subwoofer alleen voor ruimte verlies, wat wel zonde is.

Ook mijn spiegel wil niet meer omlaag als ik achteruit rij (vinkje in columbus aan, en spiegel knopje in de juiste stand)

RoelF

Forumguru
Tijdens een proefrit heb ik de subwoofer zachter moeten zetten omdat de bas echt enorm zwaar was. Dus als je hem helemaal niet hoort zou ik het zeker even laten checken, want hij kan flink mee doen.

Majefloti

Forumguru
@elephtera, de subwoofer zou het gewoon moet het gewoon doen. Zoals je aangeeft heb je dit in de Columbus onder Canton soundsysteem al ingesteld. Probeer ook eens via klankinstellingen de basweergave in te stellen en of je dan verschil hoort.
Let op, de subwoofer kun je niet instellen als je de keuze "radio" hebt geselecteerd (dus radio luistert) maar wel als je muziek luistert via Media of uiteraard via de settings.

Suc6 met proberen. Helaas hou je technische probleempjes altijd. Trouwens de problemen zitten niet in de Columbus zelf maar het probleem zit altijd tussen de monitor en de rugleuning, noemen ze programmeur ;)

elephtera

Forumguru
alle bassen op max, goede metal muziek en dan in de kofferbak luisteren. Wel iets, maar de bassen uit de voordeur zijn 100x sterker.

pebkac is mij wel bekend als software engineer. Daarom is het ook een hardware probleem, want ee software bevat geen fouten ;)

Pablos

Senior Member
Ik gebruik de term meestal om de gebruiker aan te wijzen;) wij ontwikkelaars maken geen fout, implementeren mss slecht gemaakte specificaties van excel kloppers;););)

rcFred

Senior Member
@elephtera, ik had hetzelfde idee met de subwoofer. Ik heb toen de bassen op de max gezet en ben toen gaan luisteren/voelen. Ik voelde wel wat beweging, maar naar mijn idee, maar kreeg niet echt het idee dat het zo hoort te zijn. Ben er nog niet mee terug geweest, eerst nog even zelf gaan zoeken en muziek van de SD aanzetten ipv radio om misschien dan meer instellingen te zien zoals @Majefloti aangeeft.

Wesly

Senior Member
Volgens mij word de sub idd alleen gebruikt bij de externe media dus niet bij de radio. Ik zou juist de bas lager zetten en de sub op zijn hardst. Let op dat zodra je in de kofferbak gaat luisteren met de klep open dat juist dan het bas effect wegvalt omdat het kofferruim dan geen klankkast meer is, dus het beste is proberen zoals ik hier in het begin aangeef en met externe media zodat je de sub harder kunt zetten

AdB

Senior Member
Nooit geweten dat de subwoofer niet gebruikt wordt bij radio-uitzendingen. Was me eigenlijk nog niet opgevallen maar ga het zeker uittesten als ik muziek vanaf mijn usb-stick afspeel. Weer wat geleerd dus. :)

elephtera

Forumguru
Vanochtend weer wat gaan spelen met de instellingen, en het klopt, als je gewone muziek luisterd kun je de canton surround instellen, die verhogen geeft een algeheel extra gevoel van bas in de auto. Nog steeds voelt de actieve sub achterin nutteloos, maar de bas is nu wel netjes. Geen kinderziekte dus, hooguit een gebruikers probleem.

MaRco2

Forumguru
Ik krijg overigens het idee dat mijn O3 wat vatbaar is voor vocht. Dit schijnt ook al bekend te zijn. Het is nog niet storend maar naar mijn mening komt er iets te snel een vochtwaas op mijn voorruit. Eerst maar eens schoonmaken aan de binnenkant want hij is ontzettend vies. Hoe dat dan nu zo snel komt is mij een raadsel...

Geen last van, ondanks de eerste levering (juni).:)

Bovenaan Onderaan