Kinderziektes Octavia III?

MaRco2

Forumguru
Vanochtend weer wat gaan spelen met de instellingen, en het klopt, als je gewone muziek luisterd kun je de canton surround instellen, die verhogen geeft een algeheel extra gevoel van bas in de auto. Nog steeds voelt de actieve sub achterin nutteloos, maar de bas is nu wel netjes. Geen kinderziekte dus, hooguit een gebruikers probleem.

Canton geluid is na goed afstellen (en goede muziek! radio klinkt een stuk minder inderdaad) geweldig!:)

CoesDoes

Forumguru
Niet echt een kinderziekte, maar toch...
image.jpg
De handrem komt bij aantrekken blijkbaar tegen de middenarmsteun als deze in de laagste en voorste stand staat, het resultaat is een mooi deukje in het leer..

VWim

Forumguru
Of genoegen nemen met het deukje, als je de armleuning heb uitgeschoven zie je dat toch niet...

paulus474

Senior Member
Ja, probleem had ik ook.
Staat trouwens expliciet in de handleiding vermeld dat je de handrem niet aan moet trekken als de middenarmsteun naar voren staat...
Maar ja, wie leest er tegenwoordig nog de handleiding? ;).
In de loop der tijd verdwijnt dit overigens wel een beetje;).

TedVlemmings

Forumguru
Mindr strak aantrekken, of krijg je het met minimale spanning al? Anders weer ouderwets in versnelling parkeren sowieso handig om te doen in de winter.

Canon-Eye

Forumguru
Handrem gebruik ik alleen onder bijzondere omstandigheden: bij parkeren op een (redelijk steile) helling, of op een veerboot.

TedVlemmings

Forumguru
Nope, gewoon naast de P stand een 'ouderwetse' handrem, en dat is maar goed ook vind ik. Elektrisch paar keer gereden en had steeds geen idee of ik nu moest drukken of trekken om hem erop of eraf te krijgen.

frisok

Senior Member
Golf 7 heeft elektrische handrem en ik vond het eigenlijk maar niets. Totaal geen voeling mee.
Op mijn huidige Laguna vind ik het wel aardig intuïtief, de electronische handrem. Op de Passat gebruikte ik em eigenlijk vooral om nietsvermoedende medepassagiers de noodrem te demonstreren... Eerst een korte "ping" en daarna zat iedereen tegen de voorruit geplakt. Gheghe. :D - Maar ik dwaal af...

Eppiegrande

Actief lid
Maxidot praat ineens Duits, columbus nog wel gewoon NL, na taalkeuze veranderen en weer terug naar NL weer normaal, maar nu al 2x meegemaakt.

m._bos

Nieuw lid
Al aangegeven in het voorsteltopic, maar m'n deur ontgrendelt niet automatisch wanneer ik m'n hand achter de deurgreep houd, sluiten met een 'veeg' langs de deurgreep werkt wel. Had ook de optie automatisch vergrendelen aangevinkt in het Columbus menu, maar werd gek van al het geklik op lage snelheden (+/- 15 km/h). Het lijkt alsof de auto continue op en/of van het slot wil. Met de sleutel werkt alles prima. Op de 17de heb ik inmiddels een afspraak bij de dealer

richie29

Nieuw lid
Vanaf week 32 worden alle EBL standaard geleverd met front-assist....schijnbaar.
Ik was direct nogal verbaast over het vlakje in m'n grille die ik niet besteld had :)

Nadeel hierbij is dat de sierstrip voor de grille (in mijn geval chroom) nog uit één stuk bestaat.
De dealer heeft het netjes opgelost, daar niet van, maar heeft wel om de sensor niet te storen de sierlijst zelf in stukken moeten zagen en moeten afwerken met stukjes kunststof. :banghead:
Heul handig dat er niet ook gelijk mensen geinformeerd zijn en er een nieuwe artikelnummer voor de sierlijst in twee delen beschikbaar is.

1zvbtl0.jpg

richie29

Nieuw lid
Oh ja...en alle intereurkleuren zijn GROEN...en het knopje voor de elektrische achterklepbediening (op de achterklep zelf) is....jawel...ROOD :)

(tenminste...bij mijn auto wel:maakmegek:)

Bovenaan Onderaan