Ondertussen 3 weken en +- 4000km verder in mijn O3 2.0 Elegance.
Geen last van scheef handschoenen kastje, geen natte voeten, geen gerammel.
Auto rijdt zaaaaalig!
Het enige waar ik persoonlijk wat "last" van heb is het hoge verbruik (6.8l gemiddeld, wetende dat ik voornamelijk autostrade doe), dat in combinatie met de kleine tankinhoud... komt uit op maximum +- 650km met 1 bak.
Bovendien ben ik er van overtuigt dat de aanduiding van het diesel pijl niet helemaal correct is.
Daar heb ik ook al iets van voorbij zien komen op dit forum, straks eens verder lezen...
Concreet: als ik hem helemaal leeg rij, dat de pijl echt onderaan in het rood staat, en aantal te rijden afstand op +- 10km staat in de boordcomputer. Zelfs dan kan ik maar maxium 44-45liter tanken. Terwijl in de specificities toch duidelijk een tankinhoud van 50liter wordt aangegeven...
Ik ben gisteren bij de werkplaats van de dealer geweest.
Ze hebben de auto aan de computer gehangen en de monteur gaf aan dat er op dat moment 34 liter in de tank zat, wat volgens hem redelijk klopte met de stand van de naald.
Alleen heb ik 'm niet kunnen overtuigen van het feit dat de naald al direct na het tanken begint te zakken en dat ik met een lege tank, volgens de boordcomputer en de brandstofnaald, er toch echt met veel hangen en wurgen 43 liter in kreeg.
Kennelijk kunnen ze het brandstofniveau met de O3 niet meer calibreren (of het echt waar is...geen idee) en regelt de electronica de stand van de naald en uiteraard de actieradius.
Maar je gaat mij niet wijsmaken dat de naald hetzelfde aangeeft als de actieradius (tenminste in mijn ogen is dat gewoon fout en dient de naald altijd de hoeveelheid brandstof in de tank aan te geven).
Ik heb het advies gehad om het nog 2-3 tankbeurten aan te zien om te kijken of de electronica dit gaat bijregelen.
Volgens de monteur hebben ze één keer eerder die opmerking gehad en bleek het probleem na een aantal tankbeurten verdwenen.
We gaan het zien....