Kinderziektes Octavia III?

MaRco2

Forumguru
Kinderziekte, er is een irritante rammel ontstaan in mijn rechter portier. Bij erg veel toerentallen gaat dit hinderlijk resoneren.

Niet echt een kinderziekte maar wel mateloos irritant, de voorruit blijft maar een waas produceren na het eisen. Ik heb hem nu 3 keer heel goed ontvet en het wordt wel beter.. Maar een van de verste nachtelijke ritten was echt hel op aarde.

Condens, ook zoiets. Met 3 man een paar uur in de auto. Climatic op auto. De achterruiten besloegen, voor ook aan de onderkant. Het was erger toen het regende. In m'n eentje is er niets aan de hand.

3000 op de klok en erg tevreden :)

Ondanks eentje uit de eerste lichting, gaat dit verbazingwekkend goed. Moet hoognodig een keer de binnenkant van de ruiten doen voordat het echt vochtig/kil gaat worden om de winter door te komen.

De AC is al een tijd niet meer aan geweest (moet ik wat regelmatiger gebruiken om de boel schoon te houden = onderhoud).
 

MaRco2

Forumguru
Maar even weer ontopic... :)
Of het een kinderziekte is weet ik niet (weet ook niet of het al eerder is gemeld), maar het viel me vanochtend voor de 2e keer op. Het heeft vannacht flink geregend en als ik dan 's ochtends de berijders deur opendoe dan komt er een aardige sloot water van de dorpel af. Kennelijk blijft het water wat tussen de spijlen van de deur doorloopt daar staan. Had dat bij mijn O2 niet en het leverde me vanochtend dan ook natte voeten op omdat ik er te dichtbij stond. Grmbl. Naast de 'rammel' achter de navi (ga ik vandaag mee terug naar dealer) en de rare brandstofmeter die een actieradius aangeeft van 35 km (zonder waarschuwing om te tanken) en er vervolgens maar 40 liter weer ingaat, zijn dat de enige negatieve punten die ik kan vinden tot nu toe na een week.

Yep, heb ik ook en rechts weer niet. Lijkt uit de deur zelf te komen, gezien de hoeveelheid.
 

EdK

Forumguru
Maar een reserve tank is er uiteindelijk voor gevallen dat je uiteindelijk toch dat pompstation kunt halen.
Nu is in nederland het zo dat we op elke hoek wel een pompstation hebben maar buitenland kan dat wel eens anders zijn en ben je blij dat de reserve zoveel is dat je zwetend van haal ik het wel of niet toch dat pompstation haalt.
En denk dat Skoda fabriek ook deze reserve behoud voor zijn brandstof pomp zodat deze geen valse lucht kan aanzuigen tijdens het rijden in heuvel landschappen.
Want als die reserve nu eens 3 liter zou zijn en je pakt een helling van 10% dan zou het wel eens kunnen zijn dat je dan lucht uit de tank pakt met gevolg een motor die opeens berg op raar gaat lopen.
En ik weet wel dat dit voor in nederland niet belangrijk is omdat we hier bijna waterpas lopen maar een fabriek maakt een wagen voor meerdere landen en neemt dus de slechte uitgangs posities hiermee.
 

Pablos

Senior Member
De brandstofmeter is ook voor mij een puntje van aandacht. Hij is nog niet echt zuinig voor mijn gevoel...
 

jelleg

Lid
Ik weet niet echt of het een kinderziekte is, maar ik kan nog niet echt vrienden worden met Kessy. De deurgreep reageert wel heel slecht op mij om de deur te openen. IK moet de sleutel wel heel dichtbij hebben om de deur te open te krijgen Vanmiddag had ik zelfs mijn tas met sleutels al in de kofferbak gelegd. Vanuit mijn vorige auto's verwacht ik dan dat 'je het bestuurdersportier zonder sleutel kan openen. Nou, mooi niet dus. Moest alsnog de sleutel uit de tas uit kofferbak halen om deur open te krijgen:banghead:. Lijkt me nou niet echt de bedoeling.

En dan vervolgens ook nog een fijne bekeuring onder mijn ruitenwisser. Ik was vergeten mijn nieuwe kenteken te koppelen aan mijn Yellowbrick kaart (kleine tip mijnerzijds voor degenen die hiervan gebruik maken).

Vanuit de 4e etage kon ik overigens goed zien dat deze gezellige Almeerse BOA heel wat rondjes om mijn auto heen moest lopen om te bepalen wat merk en type is(heb alles laten verwijderen). Zat in een presentatie kon helaas niet even snel naar beneden.
 

Herman Janssens

Senior Member
Opgelet! Zij die met de afstandsbediening de koffer alleen handmatig openen, daarna de sleutel in de koffer leggen en die met de sleutel er nog in daarna dichttrekken, hebben een probleem en kunnen op zoek naar hun tweede sleutel. Dus wie Kessy heeft opent de koffer best met behulp van Kessy. Dan leg je de sleutel sowieso zeker al niet in de koffer (tenzij die in een tas zit die je in de koffer zet, en dan krijg je de koffer zeker nog open met de Kessy in je zak als je de koffer daarna sluit.
 

Gieliovd

Forumguru
Kinderziekte, er is een irritante rammel ontstaan in mijn rechter portier. Bij erg veel toerentallen gaat dit hinderlijk resoneren.

Niet echt een kinderziekte maar wel mateloos irritant, de voorruit blijft maar een waas produceren na het eisen. Ik heb hem nu 3 keer heel goed ontvet en het wordt wel beter.. Maar een van de verste nachtelijke ritten was echt hel op aarde.

Condens, ook zoiets. Met 3 man een paar uur in de auto. Climatic op auto. De achterruiten besloegen, voor ook aan de onderkant. Het was erger toen het regende. In m'n eentje is er niets aan de hand.

3000 op de klok en erg tevreden :)
 
Okay... Laat ik dan ook maar even zeuren.. Als mijn park-distance-control de continue toon laat horen, klinkt hij echt lelijk. Alsof er ineens iets resoneert. Ik heb het volume van de PDC al iets omlaag gebracht, maar dat helpt niet echt. Het is een kleinigheid, maar wel iets wat stoort. Verder nog geen zaken gehad, behalve de condens die alleen weg te krijgen was door airco in te schakelen.
 

becaj0

Nieuw lid
Na al deze berichten, denk ik dat de O3 toch niet de betrouwbaarheid heeft als de Superb?
Namelijk men 2de wagen is een superb combi en na 90000 km geen enkel probleem vastgesteld.

Had misschien beter nog een superb genomen idpv de O3...
 

rtwee

Senior Member
Een ritje van 1km naar de supermarkt, niks aan de hand. 5 minuten binnen en weer terug. Begint de auto toch te piepen en te krijsen bij het starten. Allerlei lampjes die branden. Ok, tanken dat wist ik net ook, maar de rest niet. Maar even bij 'car' gekeken in de Columbus. Ik vind het een fantastisch groot scherm, maar niet als het scherm vol staat met errormeldingen..... Straks even de bandenspanning controleren (beide banden links hebben aandacht nodig zegt hij) en hopen dat alle andere systemen ervan afhankelijk zijn.....

 

RefleCs

Forumguru
Als deze meldingen allemaal tegelijk kwamen dan lijkt het haast wel op een noodloop. Heeft mijn prive citroen ook een handje van.
 
Rij sinds een week in OC3 maar toch enkele opmerkingen :
- FA werkt niet geheel vlekkeloos, krijg wel de 2 autootjes met uitroepteken maar daar blijft het ook bij (zie link)
- DAB+ valt nog wel eens stil
- zonnehemel van panoramisch dak sluit soms niet helemaal
- raambediening via sleutel werkt niet, krijgt dealer ook niet opgelost
- inparkeren met name aan linkerzijde van de weg gaat toch wel heel beroerd. Zelfs met ruim 270 cm ruimte heeft wagen moeite met haaks op de weg parkeren

http://www.skodaforum.nl/forum/threads/front-assist-wat-gebeurt-er-als.20708/page-2#post-330588
 

EdK

Forumguru
Je punt van DAB kun je van lijst schrappen heb ik met Zenec Dab+ unit ook en heeft puur te maken dat het nog in de testfase zit en in zeeland nog geen enkel signaal te ontvangen is, naar horen zeggen
En af en toe opnieuw je zenders scannen zorgt ervoor dat je opeens weer wat zenders er soms bij hebt
 

TedVlemmings

Forumguru
Vandaag auto ontvangen. Tot nu toe (Front-Assist staat aan) nog geen enkele keer een melding gehad dat ik te dicht op iemand reed ofzo, juist expres geprobeerd. Heb nog niet het idee dat het dus werkt. Kan het aan de drive-mode liggen waar je op dat moment in rijdt?
 

CoesDoes

Forumguru
Als je de afstandswaarschuwing aan hebt staan (wat volgens mij standaard is) krijg je gegarandeerd een keer het icoontje met twee auto's en een uitroepteken te zien. Dat staat dan links onderin de maxidot op de plaats waar de ingestelde snelheid voor cruisecontrol te zien is.
De drive mode heeft er volgens mij niks mee te maken.
 

TedVlemmings

Forumguru
Als je de afstandswaarschuwing aan hebt staan (wat volgens mij standaard is) krijg je gegarandeerd een keer het icoontje met twee auto's en een uitroepteken te zien. Dat staat dan links onderin de maxidot op de plaats waar de ingestelde snelheid voor cruisecontrol te zien is.
De drive mode heeft er volgens mij niks mee te maken.
Ik ga morgen extra opletten. Vandaag heb ik zonder cruise control dat geprobeerd, gok niet dat daar het verschil in zit? Ik zal m'n bevindingen hier posten!
 

blokart

Senior Member
Opgelet! Zij die met de afstandsbediening de koffer alleen handmatig openen, daarna de sleutel in de koffer leggen en die met de sleutel er nog in daarna dichttrekken, hebben een probleem en kunnen op zoek naar hun tweede sleutel. Dus wie Kessy heeft opent de koffer best met behulp van Kessy. Dan leg je de sleutel sowieso zeker al niet in de koffer (tenzij die in een tas zit die je in de koffer zet, en dan krijg je de koffer zeker nog open met de Kessy in je zak als je de koffer daarna sluit.

Kan je dan de koffer manueel openen met de sleutel in de buurt? Bij m'n huidige 5O8 kan ik op geen enkele manier de koffer manueel openen als de sleutel in de buurt is. De koffer is alleen manueel te openen als de stekker op de trekhaak is ingeplugd. Er zitten 5 of 6 sleuteldetectiemodules in de wagen (4 deuren, dashboard, en eventueel achteraan de wagen maar weet niet zeker), Leuk is als je de wagen wilt sluiten en mevrouw heeft haar tas nog in de wagen staan met de reservesleutel erin, waarbij geen enkele mogelijkheid om de wagen te vergrendelen, uiteraard is dit normaal doch 1 ste keer is het wel effe zoeken, piekeren, vloeken, stress, enz ;) nieuwe technieken vragen een andere taktiek.
Een verwittigd man is er 1000 waard.
 
Bovenaan Onderaan