Kinderziektes Octavia III?

Herman Janssens

Senior Member
Neen, je kan dan de koffer niet meer handmatig openen. Je hebt dan de tweede slrutel nodig om de deuren en dus ook de koffer te ontsluiten. Mijn gzragehouder heeft er me speciaal op gewezen. Let wel op: ik heb geen koffer dat je elektrisch kunt sluiten. Hoe het met een koffer dat je elektrisch kunt sluiten werkt, weet ik niet. Ik veronderstel dat je dat normaal niet handmatig sluit. Maar wat er gebeurt als u de sleutel in de koffer legt en dan met de knop op de klep elektrisch sluit, weet ik niet. Sluit die koffer dan wel elektrisch? Geen idee. Hiervoor roep ik een hulplijn in.
Als er een sleutel in de wagen (de passagiersruimte) ligt en je vergeet hem bij het uitstappen dan kun je de wagen niet met kessy sluiten. Heb ik gisteren zelf kunnen ondervinden. Is maar goed ook.

Laatst bewerkt:
Na de regen van vandaag en 150 km gereden, trof ik einde van de middag water aan in de piepschuim bak onder de kofferbakvloer... Gek genoeg was de vloer (de stof) zelf droog. Mijn vermoeden is dat het water ergens via onder achter het kunststof v.d. kofferbakrand naar binnen is gekomen. Mogelijk is de dealer iets vergeten af te dichten bij montage v.d. afneembare trekhaak?

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    825 KB · Weergaven: 145

TedVlemmings

Forumguru
IMG_20131107_145526-1.jpg Is dit een kinderziekte? Zo niet dan toch erg irritant. De laatste dagen regent het non stop en dit bevorderd het spiegelen niet echt al dat water wat van de voorruit naar de zij ruit wordt gepusht. Zo verwachten dat dat op een of andere manier anders afgevoerd zou moeten worden.

blokart

Senior Member
Zal wel een paar weken helpen, ik doe het regelmatig na m'n wekelijkse wasbeurt op de voorruit
dus de wissers gebruik ik dan weinig en blijft toch een tijdje

Na de regen van vandaag en 150 km gereden, trof ik einde van de middag water aan in de piepschuim bak onder de kofferbakvloer... Gek genoeg was de vloer (de stof) zelf droog. Mijn vermoeden is dat het water ergens via onder achter het kunststof v.d. kofferbakrand naar binnen is gekomen. Mogelijk is de dealer iets vergeten af te dichten bij montage v.d. afneembare trekhaak?

Probleem is weer gefixt! Men was in de fabriek vergeten een of ander slangetje aan te sluiten van de afwatering wat ergens achter kunstof zit...

Bekijk bijlage 21876 Is dit een kinderziekte? Zo niet dan toch erg irritant. De laatste dagen regent het non stop en dit bevorderd het spiegelen niet echt al dat water wat van de voorruit naar de zij ruit wordt gepusht. Zo verwachten dat dat op een of andere manier anders afgevoerd zou moeten worden.
Herkenbaar, net als mijn O2C heeft de O3C dezelfde ellende maar niet zo erg.

isonic125

Actief lid
Hier ook veel water over linker zijraam bij regen bij de O3 combi.
Lijkt erop dat de rand naast het voorraam niet hoog genoeg is en de afwatering dus over het zijraam gaat.

Ook tussen de ruimte van spiegel en auto zie ik veel werveling van water. (ook hier alleen links)

Eppiegrande

Actief lid
Van de week na thuiskomst lampen onder de spiegels bleven branden, en wel veel langer dan "coming home" instelling. Na enige tijd deuren open en weer dicht lampen gewoon uit gegaan. Toch bijzonder.

dagev000

Nieuw lid
OIII in oktober afgeleverd, inmiddels ruim 7dkm verder, door weer en wind. Afgelopen weekend auto eens grondig schoongemaakt en waarempel, vocht onder de vloer/mat van de passagiers stoel. Ik heb dit euvel ook eerder gehad bij mijn vorige OI, lijkt me intussen typisch skoda! Destijds, als ik het me goed kan herinneren, kwam het binnen via het schutbord. Binnenkort maar eens een afspraak maken.

Gieliovd

Forumguru
Bekijk bijlage 21876 Is dit een kinderziekte? Zo niet dan toch erg irritant. De laatste dagen regent het non stop en dit bevorderd het spiegelen niet echt al dat water wat van de voorruit naar de zij ruit wordt gepusht. Zo verwachten dat dat op een of andere manier anders afgevoerd zou moeten worden.
Hier ook... Komt het veiligheidsgevoel niet tegemoet. Spiegelen is vrijwel onmogelijk.

Pas bij >120 gaat het weer aardig... Wat te doen?

Bovenaan Onderaan