Kinderziektes Octavia III?

Quartz

Lid
  1. Kwam erachter dat bij rijden op de cruise control deze niet uitschakelt als je de koppeling gebruikt. 4 jaar peugeot en 4 jaar Nissan gereden en bij beide als je koppeling aanraakte ging de cc eraf. Bij Skoda moet je de rem aanraken. Niet echt een ziekte maar een gewenning :)
  2. Blz 80 van instructieboekje staat dat er in de zijvakken geen hoge voorwerpen (die buiten het vak steken) opgeborgen zouden moeten worden anders "de werking van de zij-airbags beinvloed kunnen worden". Laten bij mij de life-hammers daar nu door de dealer geplaatst zijn :fool:. Lijkt verstandig om ze daar weg te halen. Al bij anderen op het forum gezien dat ze daar ook zijn geleverd.
 

RoelF

Forumguru
Als je niet daadwerkelijk moet remmen, zou ik de rem niet gebruiken om de CC uit te schakelen.
Volgens de handleiding is het dan de bedoeling om het 'cancel' knopje te gebruiken op je CC-hendel.
 

CharlesTucker

Forumguru
Dat van die CC is dan een verandering ten opzichte van de O2, daar (bij die van mij tenminste, en volgens m'n handleiding) gaat de CC wel uit bij intrappen van de koppeling. Het lijkt me verder geen probleem, ik zou het geloof ik niet eens merken als dat veranderd is, ik haal hem toch vrijwel altijd met het knopje er van af. Je vraagt je echter wel af waarom het veranderd is, bezuiniging?
 

CDK

Forumguru
Ik vind het maar een raar verhaal dat de cc er niet af gaat als je koppelt, dat houdt dus ook in dat als je op de cc op een 80km weg rijdt met verkeerslichten en je schakelt vast een gang terug om op de motor te remmen, zonder je rempedaal te gebruiken, omdat je een rood licht hebt, dat zodra je de koppeling laat opkomen je weer naar 80km/h accelereert :nono: ik denk dat er hier iets niet klopt..., of je moet je koppeling echt intrappen ipv aantikken of er zit een manco in de sensor
 

CDK

Forumguru
Ja... best vreemd, maar het went. Ik gebruik dus liever het knopje "cancel".
Ja dat begrijp ik...., zelf heb ik overigens DSG en gebruik ik het cancel knopje alleen om de ingestelde snelheid te wissen om bijvoorbeeld van 130 naar 100km/h te switchen, dat gaat sneller als het knopje lang ingedrukt te houden ;)
 

andrehj

Forumguru
Eens.... CC als stuurbediening (LINKS OP HET STUUR) is het dan fijnst! Volgens mij hebben ze dat bij de nieuwe VW Golf nu ontdekt... ;)
Inderaad. Jammer dat VAG hier mijlenver achter een merk als bijvoorbeeld Renault aan loopt. Zelfs in onze Twingo, die nog geen derde van de Superb kostte, heb ik gewoon knopjes voor de CC op het stuur, en kan ik in het display gewoon de ingestelde snelheid van de CC zien...
 

Gieliovd

Forumguru
zoals jij het schrijft wel, maar ik bedoel juist vertragen van 130 naar 100 ;)
Aha, fout gelezen dus... Ja dan gooi ik hem ook uit maar dan met de rem of sporadisch met knoppie met alle ergernis van dien. Is voor de andere weggebruikers een beetje vreemd als je plots gaat remmen.

Met mijn privé auto hiervoor was het altijd irritant... Als ik de CC uit zette dan voelde je de speling in de aandrijflijn. Tok, tok...
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CharlesTucker

Forumguru
Altijd leuk, die verschillende meningen. Ongelooflijk lastig voor een fabrikant om iets te maken wat iedereen uitstekend vindt denk ik. Voor mij hoeven die knopjes op het stuur echt niet, voor wat voor functie dan ook. Het ziet er naar mijn mening weliswaar beter uit, maar bij m'n vorige auto zat ik er net iets te vaak per ongeluk aan. De CC hendel op de O2 werkt voor mij uitstekend, het cancel knopje werkt prima, en zit ook op de goede plek, ik kan er prima bij met de handen aan het stuur. Weer aanzetten gaat ook prima, de resume knop werkt prima, maar meestal ga ik "met de voeten" de gewenste snelheid rijden, en zet hem dan daar op vast.
 
Bovenaan Onderaan