Gieliovd
Forumguru
Dat is nogal laag viskeus... Maar het zal dan wel.Ik heb inmiddels van de dealer begrepen dat de Octa graag W5 30 drinkt....
Zou denken met een warm turbo blok zeker 10W40.
Dat is nogal laag viskeus... Maar het zal dan wel.Ik heb inmiddels van de dealer begrepen dat de Octa graag W5 30 drinkt....
Ik denk toch niet dat je met bijvullen moet wachten tot er 22% van de totale vulling is weggelekt. Los daarvan zullen weinig mensen het bijvullen met stikstof doen - simpelweg omdat dit bij tankstations zelden of nooit voorhanden is. Dat hele N2-gedoe zal best wel prima zijn voor de racerij en voor wannabe-coureurs & vergelijkbare fanaten, maar voor gewoon dagelijks gebruik is het wat mij betreft de grootste flauwekul.
Ik denk dat je er dan vooral zelf aan went.....Gewoon even inrijden. Had ik de eerste 2 weken ook last van....
dit is een broodje aap verhaal hoor! je mag gewoon bijvullen met zuurstof!Als je stikstof banden hebt mag je niet eens meer zelf bijvullen, dat zal altijd bij de garagemoeten gebeuren. Het zou ook lekke banden moeten verminderen.
Trouwens een vervelende gewoonte geworden dat je bij tankstations voor lucht moet betalen tegenwoordig.
Luchtdit is een broodje aap verhaal hoor! je mag gewoon bijvullen metzuurstof!
De O3 verbruikt de eerste paar km.meer olie. Dit heeft niet te maken met het feit dat de dealer er te weinig heeft ingegooid, maar met het inrijden van een nieuwe motor....Ik ga niets meten en bijvullen.
Neem aan dat er wel ergens een waarschuwing in het display tevoorschijn komt.
Bovendien, als de auto met te weinig olie is afgeleverd, is het dan geen taak van de dealer om het niveau weer aan te vullen tot het juiste niveau, i.p.v. zelf te gaan liggen klungelen...?
Als je stikstof banden hebt mag je niet eens meer zelf bijvullen, dat zal altijd bij de garagemoeten gebeuren. Het zou ook lekke banden moeten verminderen.
Trouwens een vervelende gewoonte geworden dat je bij tankstations voor lucht moet betalen tegenwoordig.
Dan is het een slechte motor...
Lucht is dunner en een band loopt daardoor altijd wat af in de loop der tijd. Stikstof is dikker waardoor het niet wegloopt uit de band.
Twee opmerkingen:[1] Bovendien is stikstof veiliger, minder kans op een klapband en bij een onverhoopte brand zal lucht in de band het vuur aanwakkeren terwijl stikstof juist de brand zal doven / verminderen omdat er geen zuurstof beschikbaar is.
[2] Voertuigen met brandgevaarlijke stoffen (moeten?) rijden op stikstof.
Dat heb ik toch nergens bestreden?Maar dat neemt niet weg dat buitenlucht al voor 80% uit stikstof bestaat.