Kinderziektes Octavia III?

De vermoeidheidherkenning werkt!! Het grappige is dat ik na 3 uur autorijden (Den Haag - Goes/Goes - Den Haag) inderdaad een dip momentje had....

Bijlagen

• uploadfromtaptalk1386082167748.jpg
    uploadfromtaptalk1386082167748.jpg
    93,3 KB · Weergaven: 206

Canon-Eye

Forumguru
Als je dan meteen tankt sta je met je neus in de frisse wind - 2 vliegen in één klap.
Anders moet je er binnen 50 km nogmaals uit...

going_fritz

Actief lid
ook niet onoverkomelijk, maar ik deed gisteren het bestuurdersportier dicht terwijl het raam een stukje openstond. Het bijkomende geluid (nee, d'r zaten geen vingers of andere lichaamsdelen tussen auto en portier....) dat ik toen hoorde was duidelijk iets anders dan het zeer degelijke dat je hoort als het raam helemaal dicht is. Duidelijk gevalletje 'zit een beetje losjes'. O ja, gelijk de andere deuren ook even getest, met hetzelfde resultaat.

Bij mij gaat in het bijzijn van anderen in het vervolg alleen de deur maar dicht als het raam ook dicht is, want 't komt anders wel heel erg goedkoop over :D. En ik ben zo blij met die OIII !

Canon-Eye

Forumguru
Dat probeer ik mijn vrouw nou al zó lang aan te leren: dat je de deur (welke dan ook) maar héél zachtjes hoeft dicht te gooien als er een raam open staat, bij gebrek aan tegendruk voor de ontsnappende lucht.
En dan klinkt het alweer heel anders... :jaja:

• Leuk
Waarderingen: Rick
Als je dan meteen tankt sta je met je neus in de frisse wind - 2 vliegen in één klap.
Anders moet je er binnen 50 km nogmaals uit...
Ik heb deze foto gemaakt bij het tankstation. Even een frisse neus en een flesje water en hup, terug in mijn fijne Octa! Heerlijk 3 uurtjes gereden....

Al een aantal keren het panodak open gehad, zelfs met deze temperaturen. Sinds vorige week hoor ik een vreemd getik bij een snelheid boven 80 km/u met het panodak in kantelstand. Getik blijft in hetzelfde tempo doorgaan als de snelheid toeneemt. Kan ook niet echt ontdekken waar het geluid vandaan komt, al rijdende met de hand als eens de binnenrand gevoeld maar geluid blijft. Iemand eenzelfde ervaring of een idee wat het zou kunnen zijn?? Ben nog niet bij de dealer geweest.

pantherman73

Nieuw lid
ik weet niet of ik het als kinderziekte moet bestempelen, maar de bovenkant van de zitting van de bestuurderstoel lijkt net alsof deze los begint te raken van de onderkant. Net alsof er deuken in de bekleding komen en begint te lijken op een doorgezakte matras. Met 20k op de teller na 5 maanden ben ik benieuwd of anderen dit ook ervaren. EBL 1.6 TDI DSG HB. Alcantera/leer stoelen..

Laatst bewerkt:

Wesly

Senior Member
Vandaag even terug naar de dealer, resonerend geluid bij een bepaald toerental en een melding van een leeglopende band rechts-achter. Band is gepropt (36 euro) en het geluid wat van onder het dashboard rechterzijde leek te komen was uiteindelijk de afdekplaat welke net onder de rechter ruitenwisser zit. Keurig opgelost!

m@rc

Lid
3 a 4 weken geleden ruitensproeier vloeistof bijgevuld +/- 4 Liter. Nu alweer leeg... of lek of gebruiken die koplampsproeiers zoveel?

rtwee

Senior Member
Even verlichting overdag uitdoen als je wilt sproeien... scheelt je veel vloeistof. Wel blij dat de vloeistof bij mij gewoon op de tankpas gekocht kan worden.. :)

Tom RS

Forumguru
Weet niet of het exemplarisch is voor mijn auto, maar de achterruitsproeier geeft maar een heel iel "straaltje".

Gieliovd

Forumguru
Weet niet of het exemplarisch is voor mijn auto, maar de achterruitsproeier geeft maar een heel iel "straaltje".
Hij behoort het, als ik naar de mijn kijk, eruit te sproeien en geen straaltje. Echt een spray.

Ik heb trouwens weer een nieuwe... buiten de bestaande:
- Rammeltje in de rechter portier is overgegaan in een continue kraak na bezoek dealer
- USB is om de haverklap onzichtbaar
- Boordcomputer modus knop blijft hangen

De nieuwe:
Als ik een bocht uit accelereer, komen er allemaal rare geluiden uit het vooronder. toktoktoktoktoktok...

Hoorbaar als ik rustig uit accelereer, op een langzame rotonde, op een snelle actie. Willekeurige momenten wordt ik verblijd met vreemde geluiden. Het lijkt alleen voor te komen bij stuuruitslag. Wéér bezoek aan de dealer...

Moest toch nog terug voor die knopjes bende. Zal ze morgen maar weer mailen....

O3-Rider

Senior Member
Wellicht herkenbaar:

Bij 80 km een wat zacht zingend/huilend geluid aan de rechter voorkant. Ene kant lijkt het of het de winterbanden zijn, aan de andere kant lijkt het wel een turbopiep. Geen idee, viel me vandaag ineens op. Als je het niet weet hoor je het niet, maar ja...weet je het wel, dan hoor je het ineens constant.

Herkenbaar?

O3-Rider

Senior Member
Hmm toch wel de winterbanden, heb overigens continental wintergrip (even uit mijn hoofd).
Mooi mooi dat het dan niets motorisch is.

Bovenaan Onderaan