Kinderziektes Octavia III?

Wesly

Senior Member
Hier ook veel water over linker zijraam bij regen bij de O3 combi.
Lijkt erop dat de rand naast het voorraam niet hoog genoeg is en de afwatering dus over het zijraam gaat.

Ook tussen de ruimte van spiegel en auto zie ik veel werveling van water. (ook hier alleen links)
Dit is de oplossing

http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-III/Octavia-III-FRONT-wind-rain-deflector-set

pu7ejyse.jpg

Gieliovd

Forumguru
Niet eens zo gek, maar eens een tijdje aankijken met regen de komende tijd. Anders maar bestellen, want ik irriteerde me er bij m'n Clio ook al kapot aan.

Jan O3EBL

Nieuw lid
Nee, volgens mij niet.
Wat ik van de dealer begrepen heb wordt er nu aangegeven dat deze combinatie niet gaat.
Je zou natuurlijk wel de dealer deze oplossing kunnen laten zien en vragen of ze dit ook willen doen. (Of ze even met de dealer in Hengelo ov laten bellen)

Als er een artikelnummer geweest was voor de strip in twee delen had ik deze hobby (maar wel goed uitgevoerde) oplossing zeker niet geaccepteerd:pardon:
Beste Richie, dank je voor je foto's en info over de dealer in Hengelo. De dealer belde me vorige week op dat de sierstrip niet geplaats kan worden ivm de 'gratis' optie FA... Ik las je bericht heb dit aan de dealer gemeld(inclusief je foto's). Zij gaan het nu ook in twee delen monteren. Morgen kan ik de auto ophalen, ben benieuwd naar het resultaat....
Gr. Jan

Het was afwatering van boven, van het dak, zei de dealer. Of dat expliciet het panodak is weet ik niet, maar aan de andere kant kan ik me geen andere afwatering van het dak voorstellen...

Vanwaar de vraag?

m@rc

Lid
OIII in oktober afgeleverd, inmiddels ruim 7dkm verder, door weer en wind. Afgelopen weekend auto eens grondig schoongemaakt en waarempel, vocht onder de vloer/mat van de passagiers stoel. Ik heb dit euvel ook eerder gehad bij mijn vorige OI, lijkt me intussen typisch skoda! Destijds, als ik het me goed kan herinneren, kwam het binnen via het schutbord. Binnenkort maar eens een afspraak maken.
Misschien iets te maken met de airco? In Duitsland (misschien ook NL?) zijn er bij de Golf 7 problemen geweest met losgeraakte airco slangetjes..

m@rc

Lid
Het was afwatering van boven, van het dak, zei de dealer. Of dat expliciet het panodak is weet ik niet, maar aan de andere kant kan ik me geen andere afwatering van het dak voorstellen...

Vanwaar de vraag?
Mijn vraag was vanwege het feit dat mijn vorige auto exact hetzelfde probleem had. Ook panodak en trekaak, men is nooit verder gekomen dan continue kitten van de trekhaak ingangen... Mijn vermoeden was altijd het panodak.. vandaar

rtwee

Senior Member
Geen kinderziekte, althans dat vind ik niet, maar wel iets voor mede Skoda rijders om rekening mee te houden... Vanochtend had het goed gevroren (woon in Drenthe) en bij het starten van de motoren wilden de spiegels niet uitklappen... vastgevroren... Het motortje blijft maar door draaien. Dus direct de auto uit en de boel weer vergrendeld zodat de spiegels weer naar de inklapstand willen. Motortje dus uit.. fiew...Binnen een spuitbusje Allesreiniger gehaald en erop gespoten, waardoor het kleine beetje ijs snel was verdwenen. Toen weer de auto in, starten en ze gingen open. Heb het direct uitgezet in de Columbus, want wil als het nog kouder wordt geen doorgebrande spiegelmotoren... Doe er je voordeel mee.....

Gieliovd

Forumguru
Hier is een heel topic aan gewijd onlangs. Conclusie was toen dat dit nog wel eens kon gaan gebeuren.

Mijn bericht toen was, kijk het eens aan. Die wagens zijn ontworpen voor landen waar het veel kouder, veel sneeuwachtiger en veel strenger is dan hier. Dus moet kunnen.

Doorgebrande spiegelmotoren is garantiewerk tenzij er in het boekje staat "u kunt de spiegels niet in laten klappen in de winter".

Oplossing mocht je het willen voorkomen, loop eerst een rondje om je auto en geef je 2 spiegels een tik. Ga daarna starten en krabben.

Quartz

Lid
Ik heb de optie van het naar beneden kantelen van de spiegel bij het inparkeren niet. Zou een instelling moeten zijn bij "spiegels en lichten" maar die is er niet. Ik mis het niet echt maar had het wel willen uitproberen. Ach, na de gekregen (en op huidige versie weer afgeschafte) FA en toch de halfleren achterstoel bescherming erop zal ik deze maar door de vingers zien. :dankje:

rtwee

Senior Member
Die functie is er ook alleen bij in combinatie met de electrische bestuurdersstoel met geheugenfunctie...

Quartz

Lid
"Die functie is er ook alleen bij in combinatie met de electrische bestuurdersstoel met geheugenfunctie... "
Ah, optie pakket gemist. Thx

Majefloti

Forumguru
@Quartz, tipje. Je kan op de knop 'reageren' drukken dan wordt een quote herhaald en hoef je niet de tekst over te nemen. Let wel ff op dat je niet onnodig quote want dan lezen we alles dubbel en we houden nou eenmaal van
'Simply Clever'. Andere optie is zoals ik begin met een aapje ervoor. Veel forumplezier!

Bovenaan Onderaan