Kinderziektes Octavia III?

Tweede euvel is de bandenspanning; deze zou niet goed meer zijn. Alle vier de banden zien er prima uit. Niet nagemeten. Maar na 7000km verwacht ik dit niet echt...

Dit heb ik ook gehad na zo'n 8000 km. Ik heb toen inderdaad de bandenspanning gecontroleerd (was overigens prima), en vervolgens de bandenspanningscontrole ge-reset (optie in car-setup volgens mij). Tot op heden geen last meer van gehad.
 
@Greggy , ik begreep dat je 220 contact al binnen was, maar dat er nog wat onderdelen besteld moesten worden.... Fijn dat PON die bestellijsten zo duidelijk maakt :banghead:. Arme Versluis Skoda dealer...:wavecry:
 

Greggy

Actief lid
@Greggy , ik begreep dat je 220 contact al binnen was, maar dat er nog wat onderdelen besteld moesten worden.... Fijn dat PON die bestellijsten zo duidelijk maakt :banghead:. Arme Versluis Skoda dealer...:wavecry:

Yeah... de snelle besteller zijn heeft zo zijn nadelen heb ik gemerkt... Pfff... maar goed, uiteindelijk zal het goed komen. Nog een paar weekjes dus en dan staat er een 2e O3C in de wijk dus? :D Cool!

Qua bandenspanning heb ik ook gewoon de boel gereset. Wellicht dat het drukverschil door het koudere weer t.o.v. de temperatuur sinds het aflevermoment te groot is geworden waardoor hij dit meldt op de boordcomputer. Maar dit is iets om in de gaten te houden.

Ik krijg overigens het idee dat mijn O3 wat vatbaar is voor vocht. Dit schijnt ook al bekend te zijn. Het is nog niet storend maar naar mijn mening komt er iets te snel een vochtwaas op mijn voorruit. Eerst maar eens schoonmaken aan de binnenkant want hij is ontzettend vies. Hoe dat dan nu zo snel komt is mij een raadsel...
 

Greggy

Actief lid
Ah... een kenner. :) Maar dan nog, vocht snap ik. Dan kan een productieprobleem en/of designfout zijn. Maar die vieze ruit? Snap ik niet... Dit heb ik meestal na 25K km of zo...

In een ritje van 45 minuten heb ik enkele malen mijn voorruit laten schoonblazen met het aircoprofiel op hoog. De zijruiten zijn prima schoon en vochtvrij. Dus vocht lijkt nu in eerste instantie niet het probleem te zijn. Vaag...
 

Herman Janssens

Senior Member
Ah... een kenner. :) Maar dan nog, vocht snap ik. Dan kan een productieprobleem en/of designfout zijn. Maar die vieze ruit? Snap ik niet... Dit heb ik meestal na 25K km of zo...

In een ritje van 45 minuten heb ik enkele malen mijn voorruit laten schoonblazen met het aircoprofiel op hoog. De zijruiten zijn prima schoon en vochtvrij. Dus vocht lijkt nu in eerste instantie niet het probleem te zijn. Vaag...
Fotootje graag. Thx.
 

OctaviaWest

Actief lid
Owkay! Ik had al gezocht op de iPhone (altijd leuk om wat te bladeren als je ergens moet wachten) maar nog niet op de iPad. Moet ik eens doen. Biedt de app een meerwaarde tov de digitale versie van de handleiding (pdf) die je op de site kan downloaden?
 

Herman Janssens

Senior Member
Owkay! Ik had al gezocht op de iPhone (altijd leuk om wat te bladeren als je ergens moet wachten) maar nog niet op de iPad. Moet ik eens doen. Biedt de app een meerwaarde tov de digitale versie van de handleiding (pdf) die je op de site kan downloaden?
Jep, makkelijke keuzefunctie naar verschillende onderdelen van de handleiding.
 

Canon-Eye

Forumguru
vochtwaas op mijn voorruit. Eerst maar eens schoonmaken aan de binnenkant want hij is ontzettend vies. Hoe dat dan nu zo snel komt is mij een raadsel...
Aangeslagen voorruit is een veel voorkomend verschijnsel bij vrijwel elke nieuwe auto.
Komt door al dat kakelverse kunststof van dashboard en zo meer - de weekmakers in die kunststof dampen er vooral in het begin nogal aardig uit (en blijven dat nog jaren doen, maar wel in veel mindere mate). En zo'n laagje op je ruit is weer een goede basis voor condensvorming...
Hier helpt niks tegen, behalve regelmatig schoonmaken van je ruit met koud water waarin een scheutje ammonia. (Géén warm water nemen - dan jaag je de ammoniak eruit voordat die je ruit heeft bereikt!)

Glassex e.d. kan ook - maar lijkt van zichzelf toch ook weer iets of wat vettig wat vooral bij duisternis te zien is aan de lichten van tegenliggers (vooral xenon...).
Daarom hou ik het maar bij oma's oude huismiddeltje.:jaja:
 

blauwkeut

Forumguru
inderdaad ik kan de functie nergens vinden in me columbus...om me rechterspiegel te laten kantelen bij achteruitrijden...ook al staat het in de handleiding die online te vinden is...maar de optie in me columbus is niet te vinden

Hoe het bij mijn Golf 6 werkt (zonder elektrische zetels) - mogelijk werkt dat ook voor de Octavia's: spiegelverstelknop naar de rechtse spiegel draaien, wagen in achteruitzetten, rechter spiegel verzetten (naar beneden kantelen) zoals je wilt.
Als je dan uit achteruit gaat komt de spiegel terug omhoog, zet je de wagen opnieuw in achteruit neemt ie de ingestelde positie terug in. Spiegelverstelknop moet op de rechtse spiegel blijven staan, indien op midden of links, dan gaat de spiegel niet naar beneden in achteruitversnelling.
 

MothMan

Actief lid
Hoe het bij mijn Golf 6 werkt (zonder elektrische zetels) - mogelijk werkt dat ook voor de Octavia's: spiegelverstelknop naar de rechtse spiegel draaien, wagen in achteruitzetten, rechter spiegel verzetten (naar beneden kantelen) zoals je wilt.
Als je dan uit achteruit gaat komt de spiegel terug omhoog, zet je de wagen opnieuw in achteruit neemt ie de ingestelde positie terug in. Spiegelverstelknop moet op de rechtse spiegel blijven staan, indien op midden of links, dan gaat de spiegel niet naar beneden in achteruitversnelling.
Werkt bij mij niet. Klonk wel logisch.
 

Joske

Forumguru
OIII = Golf7 familie
Niet? ;)


Ik ga het ook eens op de O2 FL proberen, maar handig is het toch niet. Als je dan spiegelverwarming wilt inschakelen, ben je je 'instelling' kwijt. Eens vragen aan @Antera of het niet via VCDS te regelen is voor mijn O2.
 

CoesDoes

Forumguru
Biedt de app een meerwaarde tov de digitale versie van de handleiding (pdf) die je op de site kan downloaden?
In de app kun je handig doorklikken als er in de tekst verwijzingen naar andere pagina's staan!
Je kan met de app ook eenvoudig kijken of er een nieuwe versie beschikbaar is (hoewel het dan de vraag is of deze wel relevant is voor jouw auto)
 

Francois77

Actief lid
Kan niet zeggen of dit een kinderziekte is. Lijkt mij meer chronisch, maar...

Wie van de winter met zijn nieuwe O3 naar de sneeuw gaat en nu op hele mooie 17"/18" slofjes staat moet er wel rekening mee houden dat er geen kettinkjes omheen kunnen. (Dit is voor landen waar het verplicht is ze bij te hebben)

De dealer/importeur heeft bevestigd dat het niet gaat! Het zou zonde zijn als je er je hele ingewanden mee aan barrels rijdt.

Tegen de tijd dat mijn auto uitgeleverd wordt kan ik nog niet van het complete plaatje genieten aangezien hij dan waarschijnlijk met stalen velgen wordt geleverd.
 
Bovenaan Onderaan