Dank voor het meeleven. Gelukkig is het maar spul.
Ik heb er al een tijdje op zitten wachten, want het verkeer op de A12 (waar ik nu bijna dagelijks rijd) rijdt zoveel onrustiger dan op de A1 (voorheen zat ik vaak in Amsterdam). Op de A1 is een duidelijke flessenhals (van 3 naar 2 stroken) die het verkeer stroperig laat rijden. Die file rijdt dus redelijk constant richting de flessenhals. Op de A12 is het een typische harmonica file door strookwisselingen en het opstropen van remmend verkeer, want een echte flessenhals is er niet. Dat resulteert in vreselijk veel rijden-remmen-rijden-remmen. Als je dan net weer terug bent richting de 80-100 km/h en weer vol in de ankers moet, kun je wachten op een kop-staartje.
Vooral de linkerstrook zit vol met automobilisten die graag zo snel mogelijk weer zo hard mogelijk willen remmen.
Meestal probeer ik de linkerstrook dan ook maar te mijden bij dat stroperige verkeer, maar dat kwam nu ff niet zo uit.
De dame in kwestie hield in principe voldoende afstand, maar reageerde gewoon te laat. Ik stond al stil, hoor slippende banden (want geen ABS), zoek een ontsnappingsgaatje, zie niks, geef wat gas om nog een half metertje extra ruimte te creëren, maar toch zat ik binnen een seconde met mijn bril in mijn schoot.
Het stomme is ook nog dat de tegenpartij in een 30 jaar oude Range Rover reed waar alleen de kentekenplaathouder van kapot was.
Goed, nou heeft mijn auto natuurlijk wel een kreukelzone en daar heeft die Range Rover geen last van, maar het is wel een beetje rot om die auto straks weer een week kwijt te zijn terwijl zij naar de brezan gaat voor een houdertje ...