Had ik al verteld dat die AGR stoelen zo heerlijk zitten?
Zeker met de stoelverwarming op standje comfortabel; heerlijk.
Oh wacht, ik val in herhaling...
Dan een ander onderwerp; verlichting!
Ik wist niet dat dat zo'n groot verschil kon maken. Wat dan voluit heet:
Adaptive front lighting system met dynamische LED koplampen - Grootlichtassistent met antiverblinding - Automatische niveauregeling koplampen - Statische bochtverlichting"
volgens de website van Ford.
Werkt gewoon uitstekend.
Vanochtend was het goed donker en een heel klein beetje nevelig rond de polderwegen. Dus was het effect, van de zich continu aanpassende lichtbundels, goed te zien en te volgen.
Ik zag ineens de blauwe indicatie (grootlicht) aangaan en vervolgens een soortement van lichtbundel die zich ontvouwde, links en rechts van polderweg. En zodra er een tegenligger aankwam, zag je die bundel zich als het ware weer terugtrekken en dichter bij de auto 'kruipen'.
Momenten waarop ik dacht, moet dat grote licht nou niet eens uit? En alsof het mind-control was, zag je bundelintensiteit teruggeschroefd worden.
Ook op voorliggers werd geanticipeerd. En geen enkel moment dat iemand seinde dat ik (blijkbaar niet?) te veel licht had aanstaan.
Ik had bij de Roomster nooit het idee dat ik te weinig licht had. Zeker niet omdat de projectorkoplampen met net wat betere H7's erin gewoon een goed en duidelijk lichtbeeld gaven.
Eindelijk, het kan! HB4 hoog vermogen LEDs i.p.v. de gebruikelijke halogeen lampjes als mistlampen.:jaja: De afgelopen jaren zag je iedere keer weer allerlei typen LED verlichting verschijnen voor de verlichtingsbronnen in/op je auto. Voor zaken zoals knipperlichten, remlichten...
www.skodaforum.nl
Maar het kan dus nog helderder, waarbij het adaptieve gedeelte imho goed is ingeregeld.