Toch een pluim voor onze Kluger Kuga.
Gisterochtend vertrokken vanuit NL met een volle tank fossiel sap en volgeladen accu.
12h totale rijtijd, de nodige files, opstoppingen, omleidingen (de ellende rond Arlbergpass aardverschuivingen), een super drukke Fernpass (lekker filerijden) en de nodige Baustellen in Duitsland.
Wel bijzonder was onze eerste uitgebreide ervaring met de ACC van de Kuga. Die werkte echt voortreffelijk!
Ik heb letterlijk de hele Fernpass (vanuit D --> A) op de ACC gereden.

Ik hoefde zelf alleen nog maar te sturen en af en toe de maximum snelheid van een specifiek traject in te stellen.
De beste keuze qua afstandhouder was 2 blokjes. Dat zorgde voor soepel rijden en niet al te schielijk iedere keer remmen/optrekken.
Verbazingwekkend hoe goed dit functioneerde. Wat dat betreft lof voor de s/w + h/w makers.
Van stilstand tot keurig weer optrekken en volgen van m'n voorganger, bergop, bergaf, enzovoorts, enzovoorts.
Alleen als je wat langere tijd stilstond, krijg je in het display de melding dat je zelf weer ff op 'RES' moet drukken. En voila, de Kluger Kuga begint weer netjes te volgen vanuit stilstand.
Even rij- en verbruiksstatistiek:
12:06h totale rijtijd.
15,8km/l verbruik.
1023 km totaal
310 km elektrisch afgelegd.
(dit even speciaal ook voor
@MarcoO2 )
Vooral het brandstof verbruik vind ik keurig! Want zo'n zware auto en regelmatig met snelheden van ruim 180km/h over de Autobahn. Dan valt me dat reuze mee.

Buitentemperaturen van ruim 30 graden (hardwerkende airco) en wat regen-/plensbuien.
Ook de regeneratie werkt dus blijkbaar prima.