knip...... alarm uitgeschakeld?

E

Ex-lid 2926

Een alarminstallatie schrikt dit tuig dus niet meer af. Een gat in het plaatwerk knippen. Het moet niet gekker worden. En dan een grote lelijke afdekkap moeten monteren om je dure navi-receiver (van slecht ontwerp) te beveiligen.
VAG moet toch zo langzamerhand eens door krijgen dat ze buik- en hoofdpijn rommel monteren. Want die klachten krijg je als ten eerste bang moet zijn dat ze je auto openbreken en vervolgens als je 's morgens je vernielde auto ziet met een gat in het dashboard.
Ik heb gelukkig gewoon een "stream". En voor die enkele keer dat ik een navigatiesysteem nodig heb werkt mijn losse VDO Dayton prima en is ook de smartphone met GPS een prima en voordelig alternatief.
Het biedt in ieder geval weer kansen voor de aftermarket fabrikanten om weer dubbel-din apparaten te leveren met diefstalbeveiliging.
Dus bij aankoop van de auto alle RNS/Columbus etc troep afwijzen ten gunste van wel goede apparatuur.
Want laten we eerlijk zijn. Twintig jaar geleden kocht je al je radio-cassetterecorder voor de auto MET afneembaar front. En dan nu een peperdure navi-receiver zonder enige beveiliging?
 

Spaced

Senior Member
Ik vraag me echt serieus welke sjappies nou zo'n tweede-hands systeem kopen. Volgens mij heb je dan echt een gaatje in je kop. Als je een dusdanig mooi systeem wilt, moet je je luie reet ook maar aan het werk zetten, net zoals de rest van Nederland.

Wat mij betreft mogen de dieven >>>KNIP<<<

[MODERATORBREAK]Beste Spaced. Dit taalgebruik wordt hier niet geaccepteerd en om die reden verwijderd. Kuis je taalgebruik, ook als je boos bent!
[/MODERATORBREAK]
 

FredV

Banned
dit hoort hier niet thuis.
Iemand die dergelijke bedreigingen uit met dergelijke bewoordingen, is even erg.
 

Maarten

Forumguru
[MODERATORBREAK]Bovenstaande berichten aangepast i.v.m. ongepast taalgebruik.
Het topic kan weer on-topic verder.[/MODERATORBREAK]
 

hemi24

Forumguru
En dan de laatste zin: "De woordvoerder van Volkswagen Nederland laat weten dat een speciale anti-diefstalkap wordt ontwikkeld."

Sorry, maar volgens mij wordt het zolangzamerhand (helaas) tijd voor een ander merk dan iets uit de VAG-stal...
 
Kan inmiddels uit ervaring vertellen dat dit al enige tijd gaande is.
En inderdaad :icon_smile_dead: ook bij je Skoda gaat dit zo. Is een hele vreemde constatering zo'n gat in je deur op de vroege morgen.
En dus ook in Midden-Nederland.

Ik ga maar vast eens verder zoeken naar een goed alternatief. Sta nu in de database bij die ...... Is wachten op de volgende poging.
Sta nu elke ochtend met buikpijn naar buiten te kijken hoe de Octavia erbij staat. :biggthumpdown:
 

Captain Hook

Forumguru
Die diefstallen zijn al jaren aan de gang.
En toch blijft iedereen deze kwetsbare systemen bestellen en inbouwen (al dan niet legaal verkregen) in z'n VAG auto.
Blijkbaar wint de 'coolness' factor het nog steeds van de financiele en practische schade.

Vergeet ook niet dat VAG GEBAAT is bij een grote omzet in die diefstal gevoelige systemen! Krom, maar waar. Uiteindelijk zorgt al die ellende voor meer omzet, meer bedrijvigheid, meer schadeherstel. En dat uiteindelijk verzekeringspremies omhoog gaan, maakt ook niet. Dat betekent wederom meer omzet. :icon_smile_dead:

De trieste gevolgen van bepaalde economische principes. In dit geval loont misdaad (alleen voor andere partijen dan je in eerste instantie zou denken). :ahum:
 

nomad

Senior Member
Als je een (de draad) doorknipt geeft deze geen signaal meer naar de boordcomputer, en wat doet dan de boordcomputer. Deze ziet dit als een fout en schakelt het onderdeel dat er aan verbonden is uit!
Ik heb dit verhaal al een paar maanden geleden opgevangen, de dievengilde degelijk ook.

Sorry, maar daar is werkelijk niets van waar. Het probleem zit veel dieper en door aangescherpte veiligheidseisen, blijkt er nu een enorm gat in de beveiliging te zitten. Het is zeker nog niemand opgevallen dat ze alleen de hele nieuwe auto's openknippen ? O2 FL, S2, Golf6, Passats....

Even nadenken en je weet waarom.
 

Captain Hook

Forumguru
@nomad: heeft het soms te maken met side-impact sensoren? M.a.w. als er een impact vanaf de zijkant gedetecteerd wordt, worden de portieren ontgrendeld?

waarbij: impact kan zijn een 'echte' aanrijding of een toevallig passerende betonschaar? :biggthumpdown:
 

corsaar

Senior Member
Je kunt nu rustig je TT laten zitten dat is de moeite van het stelen niet waard.
Een paar jaar geleden nog wel nu alleen de dure systemen.
Als ze daar mee klaar zijn volgt er weer een volgend project.
Dit zal altijd zo door gaan.Je moet toch zonder werken aan de kost komen.
 

alcatel

Nieuw lid
http://www.telegraaf.nl/binnenland/...atiesystemen___.html?sn=binnenland,buitenland

"De woordvoerder van Volkswagen ontkende maandag dat de nieuwe inbraakmethode zo simpel is. „Het uitzetten van een alarmsysteem doe je niet met het doorknippen van een draad in het portier. Het verwijderen van een navigatiesysteem is eveneens niet makkelijk. Die zit met speciale schroeven vast waardoor je veel geweld moet gebruiken. Bovendien zijn de systemen niet in andere auto's te gebruiken”, aldus de zegsman."

Wat een grapjas, hij ontkent anders bekennen ze schuld en krijgen ze schadeclaims.

Edit: Dus er moet een duur registratiesysteem komen omdat zij zelf gefaald hebben door het makkelijk te laten stelen. En wie zegt dat de gestolen systemen allemaal bij de offciele dealer worden aangeboden? Door Beun de Haas laten inbouwen, geen haan die ernaar kraait.
 

nomad

Senior Member
Er zit wel een kern van waarheid in, alleen zit die columbus vast met 4 simpele torxschroefjes. Ergo: PON liegt (weer).
 

EdK

Forumguru
Wat betreft het alarm kan ik nog meegaan als er lijn bewaking op de bedrading zit.
Dus bij doorknippen gaat dan ook alrm af !

Maar mbt de navigatie.... klinklare onzin en is gewoon een positie innemen van indekken.
 

Fabia II Sport

Actief lid
Bij mij zat hij ook met 4 torx schroeven vast .... Dus PON, mijn auto is van 2010 dus wat u verteld is niet waar!

Het is dat de dealer zo vriendelijk was om er speciale schroeven er in te draaien na dat men ook bij mijn (lees: Prive ... kost mij iedere keer 125 euro eigen risico) auto een poging gedaan heeft, gelukkig ging het alarm wel af.

Ik vind het ronduit schandalig van VAG dat ze z'n peppie en kokkie beveiliging hebben toegepast op de navigatie systemen.

Is het niet mogelijk dat een deel van de RAM op een SD kaart geschreven word zodat je alleen nog maar de navigatie met een beveiligde SD kaart opstarten. Of een speciaal slot welk je in de SD kaart houder kan stoppen ...

Naar nu zit ik aan oplossingen te denken, geloof dat het meer iets voor de VAG groep is .... Ben al weer bijna van plan om te gaan zeggen dat PON ondeugelijke producten aan het leveren is.
 
Bovenaan Onderaan