Kodiaq-2 Problemen, storingen enz.

Eerlijk gezegd, geen idee. Ik weet ook niet waar in het infotainment je de huidige software versie kunt opvragen.
Ik kom binnenkort nog een keer bij de dealer, zal er navraag naar doen.
 

johnboy

Donateur
Fijn, dank voor de terugkoppeling. Ik word deze week ook door de werkplaats gebeld voor een afspraak. Fijn om te lezen dat het verholpen is. Hopelijk blijft het ook zo.
Helaas, net op pad geweest, fluittoon weer aanwezig...nog maar even de dealer contacten.
 

karma

Nieuw lid
Achterklep gaat soms niet open met afstandsbediening of met knop of voetsensor, wel met knop in de bestuurders deur. Rechterspiegel gaat na achteruit rijden soms niet terug in beginstand.
Soms melding tijdens rijden dat front assist niet beschikbaar is. Dat laatste is na een seconde of 10 niet meer zichtbaar in het scherm, dus werkt dan weer.
Volgende week maar langs de dealer. Ben benieuwd of de dealer iets kan met deze af-en-toe klachten.
Heb nu ongeveer 3.000 km gereden.
 

wjtervelde

Nieuw lid
Bij mij vielen na ongeveer 3 weken rijden alle hulpsystemen uit. Bleek een defecte (front) camera te zijn.
Niet op voorraad. Systemen deden het af en toe wel weer goed. Kon er wel mee rijden. 2 weken terug naar de garage
voor inbouw nieuwe camera. Niet nodig, bleek aan de software te liggen. Alle software vervangen, nu geen enkel probleem meer.
Ook de kaartupdate is direct gedaan. Overigens heb ik geen enkel andere "fout" geconstateerd m.b.t. fluittoon of andere vreemde geluiden.
Ik heb inmiddels 3000 km gereden.
Bij mij sinds dit weekend precies hetzelfde. Alle hulpsystemen liggen er uit. Had ik ook al in de eerste week toen ik de auto had en later nog een keer in Frankrijk. Maar toen beide keren na een tijdje rijden weer over. Nu bleef de storing. Zelf uitgelezen met OBD en leek de frontcamera te zijn. Gisteren naar de dealer en die geeft aan dat het een communicatiefout is en dat dat te maken heeft met een te lage accuspanning? Komende week gaan ze een accutest doen. Helaas was de storing niet te resetten. Dus nu eerst verder zonder hulpsystemen.
 

HalloBuurman

Nieuw lid
Bij mij gelijke probleem voor wat betreft alle hulpsystemen. Waar 'normaal' na opnieuw starten de boel weer werkt gebeurt dat nu niet. Mij is aangegeven dat het een software matig probleem is en dat men druk bezig is met een software patch. Inmiddels meerdere keren gehad en alleen te herstellen door een zekering er voor een periode van 20 minuten uit te halen. Hopen dat de software releases met regelmaat uitkomen...
 

karma

Nieuw lid
Achterklep gaat soms niet open met afstandsbediening of met knop of voetsensor, wel met knop in de bestuurders deur. Rechterspiegel gaat na achteruit rijden soms niet terug in beginstand.
Soms melding tijdens rijden dat front assist niet beschikbaar is. Dat laatste is na een seconde of 10 niet meer zichtbaar in het scherm, dus werkt dan weer.
Volgende week maar langs de dealer. Ben benieuwd of de dealer iets kan met deze af-en-toe klachten.
Heb nu ongeveer 3.000 km gereden.
Vandaag bij de dealer geweest. Achterklep hebben ze niet kunnen constateren. Als het weer voorkomt moet ik een filmpje maken.

Spiegel.. dat is een gebruikersfout van mij.
Ik had verwacht dat de spiegel direct in de oorspronkelijke positie zou gaan als je de versnelling in vooruit zet. Maar dat gebeurt pas als je echt wegrijdt… ach ja. Afdoende leert men.
En front assist warning is bekend. Sensoren zijn ultra gevoelig als er toevallig iets tegen aankomt tijdens het rijden.
Tot zover mijn bevindingen
 

A-Kodiaq

Actief lid
Allen bedankt voor de testritten! Hopelijk zullen ze met jullie vergaarde resultaten de software op tijd up to date hebben voor mijn Kodiaq

Even wat serieuzer; ik hoop inderdaad dat ze deze ‘kinderziektes’ snel weten te verhelpen en iedereen kan gaan genieten ipv met al die errors te moeten dealen
 

johnboy

Donateur
...Gisteren werkplaats bezoek.
........
Komende dagen even aankijken. Nu in ieder geval positief.
Helaas is het geluid de volgende rit weer terug. Vorige week woensdag terug geweest. Alles is gecheckt, ontlucht, etc. Bij proefrit was geluid er nog steeds. Gegevens zijn naar importeur gestuurd t.b.v. verder onderzoek. Nog geen terugkoppeling gehad.
@Salsero ben jij al bij de dealer geweest?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ebu

Nieuw lid
Sinds een ruime maand rij ik een Kodiaq PHEV.
Buiten wat kleine puntjes die zo af en toe voorkomen zoals rijhulpsystemen niet beschikbaar (af en toe en maar kort), achterklep niet open (1x en bij volgende rit wel weer te openen), dood midden scherm (1x en na opnieuw starten weer oke) ben ik heel tevreden over de Kodiaq.

Wat mij alleen stoort is de telefoonbediening en dan met name het opnemen en afsluiten van gesprekken. Dat gaat via het middenscherm. Dat is op zich al irritant, zeker als je veel belt onderweg, maar vooral als je android auto gebruikt komt alleen in de bovenrand van het scherm een klein 'knopje' te staan om op te hangen na een gesprek. Je moet dan echt goed kijken waar je je vinger drukt.
Ik heb gezocht (en geprobeerd) maar er is geen knopje op het stuur waarmee dat kan, toch?

Laatste vraag is of je via de app ook je ritten kan terug zien? In mijn vorige auto (V60) kon dat en was best handig. Maar in de Skoda app ben ik het niet tegen gekomen....
 

ebu

Nieuw lid
die had ik gevonden maar en zie ik inderdaad verbruik, reistijd en totale afstand etc. tot dag nivo (niet per rit), maar ik bedoel eigenlijk een rittenoverzicht met begin- en eindlocatie, tijdstippen en de verbruiksgegevens per rit
 

Rallye

Forumguru
Nou heb ik een Golf, maar volgens mij kan ik een gewoon telefoongesprek ophangen met de OK-knop op het stuur. Het gesprek wordt in het dashboard weergegeven met een rode balk eronder. Met OK verbreekt volgens mij het gesprek. Doe dat echter niet vaak, dus reken me er niet op af.
 
Sinds een ruime maand rij ik een Kodiaq PHEV.
Buiten wat kleine puntjes die zo af en toe voorkomen zoals rijhulpsystemen niet beschikbaar (af en toe en maar kort), achterklep niet open (1x en bij volgende rit wel weer te openen), dood midden scherm (1x en na opnieuw starten weer oke) ben ik heel tevreden over de Kodiaq.
Vind het telefoneren in de phev ook iritant dat het via het scherm moet, maar had de dealer gebeld en er was helaas geen andere optie. Ik had hiervoor de s60 en in de volvo app kon je inderdaad meer zien. Begin en eindtijd en start locatie en eind locatie. Dat zit niet de skoda app.
 

A-Kodiaq

Actief lid
Bij eerdere versies kon je het selectiewiel aan de rechterkant 'indrukken' voor telefoon opnemen en ophangen. Dat wellicht al geprobeerd?
 

Bijlagen

  • stuur.jpeg
    stuur.jpeg
    417,4 KB · Weergaven: 22
Bovenaan Onderaan