Ik heb gister mijn bestelling definitief doorgezet naar de leasemaatschappij. Na lang wikken en wegen ben ik voor de kodiaq gegaan (op papier de beste keuze) en niet weer voor een Toyota Rav4. Wat mij wel zorgen geeft is de problemen die ik in deze rubriek lees. Nu vraag ik me af hoe jullie dit ervaren? Als een sporadisch probleem waar je mee kan leven of zo iritant dat je spijt hebt van de kodiaq2? Ik heb na 5 jaar 0 problemen met de Rav4 gehad dus kan me moeilijk voorstellen hoe dat is.
Wat ik besteld heb is trouwens een kodiaq PHEV, bussiness ed. ,black magic met pano dak, trekhaak, winterpakket en acoustic pakket
Geen spijt, ondanks de lijst van zaken die nog niet ok zijn. De auto is gewoon nog niet af qua software.
Ik ga er wel vanuit dat het opgelost wordt. Dit is niet iets wat de dealer kan doen, dat moet bij Skoda vandaan komen. Hopelijk schiet dat een beetje op.
Overigens zou ik wel afwachten als ik zelf die 50k euro zou moeten betalen. Dit gevoel heb ik nog nooit bij een auto gehad overigens, altijd (vrijwel) probleemloos en met veel plezier in VW en Seat gereden.
Twee zaken storen me wel echt: de onverwacht heftige ingrepen (max. op de rem!) die de auto zo af en toe nodig vindt en totaal onterecht zijn en daarnaast het irritante schokkerige remgedrag dat soms weg is en dan ineens weer terugkomt.
Intussen alweer 2x een storingsmelding gehad van de hulpsystemen, na opnieuw starten alles weer ok.
Ook gehad dat er na het starten een andere bestuurder werd gekozen, terwijl hij daarover aan het nadenken was (dat duurt lang als je erop wacht) zette ik alvast de snelheidswaarschuwing en de lane-assist uit. Gevolg was dat ik de hele rit tegen het max. snelheid/lane assist-scherm links op het dashboard zat te kijken. Was niet weg te krijgen.