Kodiaq-2 Problemen, storingen enz.

Patron

Senior Member
Het kan zijn dat ze "minor" updates of bugfixes doen en dat zul je niet zien in je scherm, omdat de main versie op 2460/2565 ligt.

Joepo

Lid
Bij mij wordt altijd de telefoon van de bijrijder (die ook als gebruiker bekend is in de auto) gekoppeld, ondanks dat ik zelf bestuurder ben en als gebruiker geselecteerd ben.
Is er een mogelijkheid om ervoor te zorgen dat de telefoon automatisch wordt geselecteerd van de op dat moment actieve gebruiker?
Zit ik alleen in de auto dan werkt CarPlay prima.

Patron

Senior Member
Nee dat is helaas niet mogelijk. Bij mij lijkt het of AA geprefereerd wordt boven CarPlay als we samen zitten

Rallye

Forumguru
Het lijkt er inderdaad op dat de telefoon niet aan het gebruikersprofiel wordt gekoppeld, maar dat de navi gewoon “ouderwetsch” de laatst verbonden telefoon pakt.

Joepo

Lid
Jammer. Mijn ervaring is dan weer dat als er iemand met me meerijdt die ook als gebruiker bekend is in het systeem, zij vrijwel altijd de koppeling met hun telefoon hebben. Ondanks dat ik vaak de laatste ben geweest die de auto gebruikt heeft.

Gisteren geconstateerd dat het oliepeil op minimum staat, nog 1 streepje. Km stand ca. 18000. Pas als je in dat menu kijkt zie je een oranje waarschuwingssymbooltje. Blijkbaar is het nog niet laag genoeg om ervoor te waarschuwen. Straks olie halen en bijvullen.

Gisteren geconstateerd dat het oliepeil op minimum staat, nog 1 streepje. Km stand ca. 18000. Pas als je in dat menu kijkt zie je een oranje waarschuwingssymbooltje. Blijkbaar is het nog niet laag genoeg om ervoor te waarschuwen. Straks olie halen en bijvullen.
Soortgelijke ervaring hier. Nog geen meldingen gekregen of oranje lampjes die ergens branden, maar door stom toeval (ik was een instelling aan het zoeken) op de status pagina uitgekomen waar inderdaad ook olie melding stond. Dat was gisteren tijdens het rijden. Net gaan kijken (auto hele nacht stilgestaan) en nu geeft hij daar gewoon groen OK aan met net 3 streepjes boven het minimum....

Jeroen Middag

Nieuw lid
Oliepijl kan je alleen controleren met een koude motor. De helft van de olie is bij een warme motor nog niet naar de karterpan gezakt.

Oliepijl kan je alleen controleren met een koude motor. De helft van de olie is bij een warme motor nog niet naar de karterpan gezakt.
Ja, dat weet ik. Dat was ook mijn eerste gedacht gisteren tijdens het rijden: die warme olie zit nu verspreid doorheen het motorblok....
Alleen een beetje gek dan dat skoda zelf op het status overzicht aangeeft dat het oliepeil te laag is, die zouden ook moeten weten dat die meting tijdens het rijden niet klopt...

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Wanneer die meting/melding uitgeschakeld zou worden tijdens het rijden, kan een motor in de soep lopen bij een wat groter olielek.
En wellicht is het ook niet de bedoeling dat je genoemd statusoverzicht tijdens het rijden controleert?

Joepo

Lid
Skoda zegt zelf dat je moet peilen 2 minuten na uitzetten motor. Logisch.
Ik lees exact hetzelfde peil af bij draaiende motor, na 2 minuten uitgeschakeld en na een half uur nogmaals.
Waarom het peil tijdens rijden überhaupt zichtbaar is, is mij niet duidelijk.

Laatst bewerkt:

Joepo

Lid
Vanochtend weer wat nieuws. Keer of 5 geprobeerd, steeds wordt er gesynced, maar de rechtse regeling blijft toch staan.
Na een kwartiertje rijden ging het weer ok.

Filmpje uploaden is wat lastig, dan maar plaatjes:
1732786208365.png

1732786245288.png

1732786283207.png

1732786312260.png

Stond de airco na een kwartiertje rijden weer op Auto of nog steeds Max en Rear aan?
Ik kan mij voorstellen dat voor sync auto aan moet staan.

Joepo

Lid
Nee het systeem staat bij mij bijna nooit op auto. Het doet eigenlijk zelden wat ik wil. Fanspeed staat vaak te laag en de uitgeblazen lucht blijft vaak nog een tijd erg warm als de temperatuur al redelijk dicht bij het setpoint is. Dan zit je ‘s ochtends vroeg in een bloedhete luchtstroom, ik val dan bijna weer in slaap :giggle:

Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, systeem met eigen willetje dus.
Hier altijd auto en dan in het menu de zuinigste stand. Duurt dan wel iets langer voor het warm of koud wordt maar wel lekker stil en geen harde voelbare luchtstromen.

Nieuw lid
Bij mij is de "ring" bij volume (middelste keuze knop) soms weg. Is alleen als de middenknop als "volume" is geslecteerd. Ik kreeg de ring pas terug als ik het systeem een reset gaf (30 sec aan/uit knop inhouden). Is nu al verschillende keren gebeurd.

Bijlagen

• zonder ring.jpg
    zonder ring.jpg
    74,7 KB · Weergaven: 18
  • met ring.jpg
    met ring.jpg
    78,6 KB · Weergaven: 18
De ring werkt bij mij alleen bij auto eigen geluid zeg maar. Dus radio of navigatie volume. Android auto Apple geeft bij ook geen ring. Denk dat dit dus geen bug is maar een feature ;)

Bovenaan Onderaan