Kodiaq-2 Problemen, storingen enz.

Nieuw lid
Met Apple CarPlay, Spotify, muziek apps, Storytel zie ik wel degelijk de ring, die verdwijnt niet tijdens het gebruik van Apple CarPlay (bij mij).

Joepo

Lid
Nog even over het niet willen syncen van de temperatuurinstelling (zie foto’s hierboven):

Net even uitgebreid getest. Zodra ik “Max” inschakel werkt het niet. Alle andere knoppen (Auto, Rear, interne ventililatie) hebben geen invloed.

Laatst bewerkt:

PizzaPieter

Donateur
Goeiemorgen @karma , @Joepo , @Jeroen Middag en @HalloBuurman ,

Zien jullie bij namen / plaatjes aan de linkerkant van de posts bij iedereen iets staan als "Lid", "Donateur", "Forumguru", "Senior member" etc?

Bij jullie staat daar "Nieuw lid". Deze status verandert in "Lid" als je je even voorgesteld hebt in de meet&greet, wat door velen hier gewaardeerd wordt. Vertel wat over jezelf, wat voor auto je nu hebt (hoe meer details, hoe beter voor latere vragen), wat voor relatie je met auto's hebt etc.

Tof dat jullie dat even willen doen.

Sinds Oktober 2024 ben ik de eigenaar geworden van een nieuwe Skoda Kodiaq.
Sindsdien heb ik er zo'n 1500 Km in gereden. In zijn algeheel ben ik zeer tevreden over mijn auto.
Het is veel auto voor zijn geld. Desalniettemin heeft hij wel al de nodige bijzonderheden vertoont:

- Dood middenscherm. Vaak na het starten van de auto. Niks aan te doen, behalve opnieuw starten van de auto of de aan/uit knop meerdere seconden ingedrukt houden (Dit laatste werkt niet altijd even soepel).
Laatste weken echter geen last meer van gehad.
- Tijdens het rijden komt er computercodering in het scherm van het middenscherm te staan en moet het opnieuw opstarten.
- Navigatiekaart in het instrumentenpaneel kan niet laden en is niet beschikbaar tijdens de rit. De auto opnieuw starten verhelpt het euvel.
- Melding in het instrumentenpaneel: "De E-mode is momenteel niet beschikbaar. Storing aandrijfsysteem. Werkplaats opzoeken alstublieft."
Een wat serieuzere melding die ervoor zorgde dat de auto ineens motorprestatie verloor, ook het remmen ging ineens heel raar en abrupt. De auto sloeg over van Elektrisch op de bezinemotor, maar deze haalde alleen hele hoge toeren (Boven 4000 rpm). Hierop laten uitrollen naar de zijkant van de weg en de auto opnieuw gestart. Ook toen was het probleem verholpen. Wel meteen een afspraak gemaakt bij de dealer. uitkomst hiervan laat nog op zich wachten.
- Issues met het laden van de auto in combinatie met voorklimatisering/voorverwarmen. De auto laadt zich volledig op, maar zodra de voorklimaterisering in werking treedt, gaat het laadlampje naar rood en geeft hij de melding: "Auto kon niet volledig worden geladen. Raadpleeg instructieboekje." De auto gaat vervolgens wel voorverwarmen, maar dan op de accu in plaats van via de laadpaal (Uitgebreidere melding hiervan staat in een ander topic op dit forum). Ook hiervoor een afspraak met de dealer gemaakt, waarvan de uitkomst nog even op zich laat wachten.
- Voor de rest nog kleine issues met de Skoda app, die vrijwel nooit meldingen op mijn telefoon weergeeft, zoals wanneer het laden klaar is oid. Dit terwijl ik de meest recente android versie heb, de app netjes update en alle meldingen zijn toegestaan in de settings.

Al met al wel tevreden over mijn auto. Uiteindelijk zijn we toch nog een beetje pioniers met dit nieuwe model in zijn eerste jaar. Ik hoop dat Skoda snel met de nodige oplossingen en updates kan komen voor nog meer rijplezier. Ik houd jullie op de hoogte van de uitkomst bij de dealer.

lindabo

Nieuw lid
Ik ben sinds 1 nov in het bezit van een PHEV. Maar sinds verleden week maandag staat hij in de garage omdat hij 's nachts begon te piepen en 's morgens dood op de oprit stond. Vlgs de ANWB lege hulp accu. Bij de garage moest er een nieuwe accu komen, maar daar wacht ik nu al ruim een week op. Moet uit Duitsland komen?
Daar voor had ik af en toe dat hij in de P sprong als ik achteruit weg wilde rijden, soms was dat een keer en soms 10 keer achter elkaar.
Kan dat de sensor zijn? En zou dat verband kunnen hebben met die accu?

Patron

Senior Member
Dat is in P springt heeft te maken met de sensoren die hypergevoelig zijn. Je kan (maar dat moet elke keer) de manoeuvreer functie uitzetten dat helpt. Ik zie niet 123 het verband met een lege accu

Ik kreeg zonet een e-mail van Skoda over een terugroepactgie/service interventie voor mijn wagen, waarop service actie "91SV" zou moeten worden toegepast.

Volgens de info op de website van Dieteren (het belgische PON zeg maar) gaat het over:
1733398696464.png
"Assistentiesystemen werken niet goed" is nu inderdaad 1 van de dingen waar ik meermaals per week last van heb..... dus ga dadelijk even contact op nemen met de dealer ;)

Hahaha uiteraard is dit voor de Kodiaq II, we zitten toch in het Kodiaq II topic.... en ik heb hier al mijn problemen ook al besproken :giggle:

Maar je hebt gelijk, ik moet mijn footer eens aanpassen want da's mijn vorige wagen nog die er in staat....

Laatst bewerkt door een moderator:

Joepo

Lid
Dealer bevestigt de update, afspraak gemaakt en komt in de bevestigings-email als terugroepactie 91SV...

@Dazzler ik had al zo'n vermoeden, maar voor de zekerheid.
Ik ben wel benieuwd om welke productie periode het gaat (zijn het veel auto's of niet) en vooral of de update de problemen oplost.

Laatst bewerkt:

Zorbathagreek

Nieuw lid
Daar voor had ik af en toe dat hij in de P sprong als ik achteruit weg wilde rijden, soms was dat een keer en soms 10 keer achter elkaar.
Kan dat de sensor zijn? En zou dat verband kunnen hebben met die accu?
Ja dat had ik dus vandaag ook tijdens keren in krappe straat, ik kwam gewoon niet meer weg en stond overdwars, beetje naar voren en dan in achteruit direct op p dus achteruit gaan lukte gewoon niet meer. ..auto hold had ik uitgezet. Uit de auto gestapt contact uitgedaan, ff wachten en weer opnieuw gestart toen was het weg. Maar was niet fijn en geen idee hoe dat kan.

lindabo

Nieuw lid
Ja dat had ik dus vandaag ook tijdens keren in krappe straat, ik kwam gewoon niet meer weg en stond overdwars, beetje naar voren en dan in achteruit direct op p dus achteruit gaan lukte gewoon niet meer. ..auto hold had ik uitgezet. Uit de auto gestapt contact uitgedaan, ff wachten en weer opnieuw gestart toen was het weg. Maar was niet fijn en geen idee hoe dat kan.
Vlgs de garage moet ik dan de parkeersensoren uitzetten en als het vaker gebeurt, dat melden aan hun.
Dan kunnen ze dat terugkoppelen aan skoda voor een evt nieuwe update

Skoda001

Nieuw lid
Tijdens het rijden op de snelweg (met constante snelheid) voel ik af en toe een korte trilling in het gaspedaal. Heeft iemand enig idee hoe dat komt en/of zijn er anderen die dit ook is opgevallen?

VanRoyal

Forumguru
Ligt het aan mij of heeft dit type uitzonderlijk veel "kinderziektes" / problemen :(
Ik heb mijn Sportline PHEV nu ruim twee weken en er staat net geen 1000 km op de teller, maar ik ben nog helemaal niks geks tegengekomen (ik klop hem even af ;)) en ik ben toch wel redelijk kritisch. Ik denk dat er een aantal pechvogels zijn met een maandagochtend model en daar hoor je dan van. Iedereen die geen problemen heeft zal zich hier niet zo snel melden.

Als ik dan iets moet noemen is het de kwaliteit van de camera achter, maar dat heeft iedereen en is niet echt als een storing of probleem te kwalificeren. Ik had liever een hogere resolutie gehad, maar hij werkt verder prima.

johnboy

Donateur
Vanmiddag werd ik gebeld door dealer m.b.t. het bij Pon gemelde "fluitprobleem" in het vooronder bij het remmen.
Willen graag de auto hebben, wellicht geen mechanisch maar een software probleem. Er is een software update beschikbaar gekomen, willen ze mee aan de slag. Afspraak is op 16 december. Ik kom er dus nog op terug.

Bovenaan Onderaan