Kodiaq-2 Problemen, storingen enz.

Zorbathagreek

Nieuw lid
Vandaag voor het eerst zelf ervaren wat de noodrem betekent, vol in de ankers en riem aangetrokken en alles piepen, man man je schrikt je het lazarus en gelukkig reed er niemand achter mij. Ik stond (blaauwe pijl ) voor stoplicht om rechtsaf te gaan, toen dit kon kwam er op de andere weg een tegenligger aan ( rode pijl ). Echt wel een dingetje hoor dit
1000068507.png
 

johnboy

Donateur
Komt me bekend voor, nu 2x gehad bij gelijksoortige situaties. Idd schrikken...
Vreemd genoeg bij de Enyaq niet gehad, in de nieuwe Kodiaq zitten sensoren 2.0...
 
Hetzelfde gehad, al vele keren. Je rijdt gewoon rond, niks aan de hand, houd je aan alle regels en ineens gaat die auto vol in de ankers terwijl de riemen zich aanspannen. Je schrikt je inderdaad rot en bent blij als er niemand achter je zit (wat ik dus wel een keer had op de snelweg)

Nou zijn er altijd mensen die dan zeggen: "beter 10x voor niks ingegrepen dan 1 keer niet terwijl het toen wel nodig was" maar zo werkt het niet. Als dat systeem geen onderscheid kan maken tussen terechte en onterechte oorzaken is het systeem gewoon niet goed genoeg, zo simpel is het.
 

EdK

Forumguru
Ach slechter dan mijn huidige Skoda kan niet dus ik ga er altijd wel op vooruit....
Wat dan niet inhoud dat er ook geen ergernis is ...... :pieker:

Zoals al gezegd, vanuit Brussel worden er dingen opgelegd en die een begin datum hebben dat de wagens er mee uitgevoerd MOETEN worden.
Maar wat niet wil zeggen dat het er al gereed voor is !

En de garage ( dealer ) kun je het ook nog niet eens kwalijk nemen dat ze achter lopen.
Die moeten van mechanisch monteur opeens IT'er worden, en dat moet je als technieker ook maar liggen......
 

Fif

Lid
Een software oplossing zou Q1 2025 beschikbaar komen van PON hoorde ik laatst van de dealer.
Ik ben nu zover dat als ik instap ik eerst de snelheidwaarschuwer, lane assist en front assist uitschakel.
 
Ja, hier ongeveer hetzelfde. Lane assist en snelheid gaat direct uit. Front assist laat ik aan. Tot nu nog niet echt veel problemen mee gehad.
 

MikeyMan

Actief lid
Hier na een paar dagen ook goed ziek van die snelheidswaarschuwingen en adaptieve cruise control. Hoop dat ze het snel oplossen :X
 

leon-cupra

Forumguru
Hadden er dit weekend toevallig nog over met mijn broer die VAG-mechanieker is. Hij zei vlakaf “koopt absoluut niet de nieuwe generatie VAG”. Hebben ook verschillende klanten met een nieuwe Passat. Wagen stopt zonder verwittigen. Je krijgt de wagen ook gewoon niet meer gestart. Mag je een half uur wachten en dan start de wagen terug. Volkswagen heeft er momenteel ook geen oplossing voor.
 
Ook ik ben vandaag gebeld door de dealer voor een update. Hoofdzakelijk voor de sensoren begrijp ik.
Wordt in januari uitgevoerd. Mijn PHEV is van juli 2024.
 

EdK

Forumguru
Dealer aansprakelijk stellen !!
Achterligger kan er ook niets aan doen !
Eens kijken of ze dan wakker worden bij VW ( denk t niet )
 

Chris_

Nieuw lid
Achterligger is gewoon standaard fout. Afstand houden noemen ze dat. En ja, geldt ook voor een onverwachte noodstop. Neemt niet weg dat het ontzettend lullig en onwenselijk is natuurlijk.
 

leon-cupra

Forumguru
waarom dealer aansprakelijk stellen @EdK ? Systeem doet ergens wat het moet doen, mss ietsje te voorzichtig, maar het is uiteindelijk de achterligger die ook niet moet liggen slapen in de wagen. Moet ook kunnen stoppen.
uiteraard wel kl*te met een wagen van amper 3 dagen oud :banghead:
 

leon-cupra

Forumguru
Even opgezocht. Dit zijn de uitzonderingen. In het geval van Mikey valt het er niet onder. De wagen stopt bruusk voor een "onveilige" verkeerssituatie.

1733859635678.png
 

EdK

Forumguru
In het geval van Mikey valt het er niet onder
En wat dacht je van de eerste blauwe regel ?????

Onverwachts en plotseling en geen noodzaak !! :pieker:

En nu weet ik wel dat het moeilijk aantoonbaar word en getuigen in dit geval erggg zouden helpen.
En dan nog kan het een gevecht worden............. maar toch...:pieker:
 
Bovenaan Onderaan