HI
@Rene69 ,
Wat vervelend om te horen. Da's geen beste ervaring. Juridisch traject opgestart met als doel de koop te ontbinden?
PS: Zou je je misschien even willen voorstellen in de meet&greet?
Voorstellen is gedaan.
Ik ben inderdaad bezig met een juridisch traject om de koop te ontbinden via de leasemaatschappij. Ik heb dit topic doorgelezen en zo ongeveer alle storingen die hier gemeld zijn heb ik allemaal wel gehad of nog steeds. Ik ga niet betalen voor een dure auto waar zo ongelofelijk veel storingen in zitten.
Met als aanvullingen:
Enkele storingen zijn van toepassing op wettelijk verplichte systemen zoals lane/brake assist. Aangezien het bij mij vaker niet werkt dan wel stel ik dus vast dat de auto niet aan de nederlandse wetgeving voldoet, iets waar we de RDW inmiddels van op de hoogte hebben gebracht. Dat ding mag de weg niet eens op zo.
Ik vertrouw de auto compleet niet meer en stel vast dat er autonome acties zijn verricht die ronduit levensgevaarlijk zijn, zoals enorm hard snelheid reduceren of remmen op een snelweg tot haast 30 km/u totdat ik van de schrik bekomen was en het gaspedaal weer vol intrapte om te voorkomen dat ik van achteren geramd werd. Dat autonome systeem doet ook stuurcorrecties dus wie zegt mij dat de auto niet ineens op een tegenliggende baan stuurt?
Verder heb ik:
een dashboard wat op hol slaat als ik het scroll wieltje bedien en de meldingen als een soort fruitautomaat voorbij komen
een achterklep die wagenwijd openstaat in een parkeergarage hartje Rotterdam na een avondje stappen
Knoppen in het interieur die gewoon stoppen met functioneren
Spontaan remmen en afslaan in de file
En ga zo maar door. Ik heb de vrouwelijke monteur van Hoogenboom in Rotterdam inmiddels vaker gezien dan mijn eigen vrouw maar het schiet niet op, behalve dat ze vorige week belde met de mededeling dat er een officiele terugroepactie voor de camera aan zat te komen. Mijn camera is al vervangen....
Conclusie: mooie auto, rijdt heerlijk, volkomen onbetrouwbaar en vol met storingen. Ik zou het het liefst oplossen met 5 liter benzine en een aansteker.