Kodiaq-2 Problemen, storingen enz.

markc

Nieuw lid
Heb sinds begin september een nieuwe Kodiaq PHEV. Eind September kwam er uit het niets een melding "storing hybride systeem" zet de auto veilig aan de kant. Sindsdien staat ie bij de garage en zijn er al tig metingen uitgevoerd. Vorige week werd mij verteld dat er een nieuwe lader is besteld en dat ie volgende week geïnstalleerd zal worden. Al met al heeft het dan een week of 6 geduurd. Langer dan ik überhaupt in de auto gereden heb. Ik hoop dat het hier bij blijft.

Fpb

Nieuw lid
Sinds 3000km eigenaar van nieuw type kodiaq. Fijne auto maar paar dingen die ik
Minder vind. CarPlay schakelt regelmatig de verbinding uit na va 20 minuten. Dan kan ik niet opnieuw verbinden.
Front assist heeft noodstop gemaakt bij een streep voor verkeerslicht en bij zebra pad. Gelukkig niemand achterop in beide gevallen

Fif

Lid
De eerste keer dat ik de beelden van de achteruitrij camera zag, dacht ik er er nog een folie ofzo op zat maar het is gewoon de resolutie. Absoluut niet haarscherp zoals je zou verwachten (Ik ben overgestapt van een volvo). Tevens stampt die auto zelf op de rem als je achteruit rijdt en er letterlijk niks aan de hand is. De "manoeuvreerremfunctie" gaat ook elke keer weer aan.

Snelheidsherkenning is niet top. Vaak mist hij de juiste snelheid, soms geeft hij 40 aan als max snelheid, ik heb nog nooit een bord 40 gezien in Nederland. Dit vind ik persoonlijk erg vreemd aangezien het gekoppeld is aan allerlei functies waaronder de verplichtte snelheidswaarschuwing die dus onjuist begint te waarschuwen.

Front Assist: Piept regelmatig terwijl er niks aan de hand is. Grijpt bijvoorbeeld in als je over een bruggetje rijdt met daarna middenberm. (in een 50 zone met 50 km/u). Grijpt ook in als fietsers van rechts komen en rechtsaf hun fietspad opdraaien. Nooit problemen mee gehad met mijn Volvo. Afstand staat al op minimaal. 's morgens geen last want dat werken de sensoren niet door het vocht wat erop zit maar ik zit er soms wel eens aan te denken om er een stukje tape op te plakken

Riemspanner: Als je wegrijdt, rukt hij die riem vaster dan een race gordel. Nergens in te stellen.

App: De accu is vaak na 2 a 3 uur vol. De melding op de app (iOS) komt pas uren later. Onhandig als je laadpaalplakken wilt vermijden

Kortom een aantal dingen die ik met de dealer moet bespreken.

A-Kodiaq

Actief lid
Had vandaag einde dag ineens een storing in het Parkeerhulpsysteem, Uitrijhulp storing, en Audio niet beschikbaar. Dit gebeurde nadat ik de auto simpelweg had gestart, auto kwam net van de stekker af. Uit en inschakelen hielp niet.

Audio deed dus helemaal niks. Camera’s werkten niet en parkeersensoren deden ook niks. Reed verder prima

Heb de dealer gebeld en die gaf aan het infotainment systeem te herstarten door ongeveer 30 seconden lang de aan/uit knop in te houden onder het display. Dit heeft het gelukkig direct verholpen. Heel apart

MacRembrandt

Forumguru
Bij mijn 2002 Citroen C5 had ik dit ook. Toen stelde ik voor aan de dealer om een reset-knopje toe te voegen, net als de computers destijds hadden. :rolleyes: Bij Windows werkt herstarten immers ook meestal bij problemen.
Vond-ie geen leuke opmerking. :ROFLMAO:

De moderne VAG auto's kunnen dat ook wel gebruiken.......

Bovenaan Onderaan