Kodiaq probleempjes.....

steege2

Senior Member
Dat past zeker, de ruimte is beperkt achter het wiel daar heb je met een loopvlakketting geen last van

johnboy

Donateur
Gisteren en vandaag paar keer gehad dat als de sensoren bij inparkeren iets "zien" bijvoorbeeld een bosje er een boodschap op maxidot komt van iets als "inparkeerhulp niet beschikbaar (ik moet nog even goed de boodschap bekijken, is snel weer weg).

Vanaf dat moment is blindspotdetectie en uitparkeerhulp niet meer aangevinkt. Ik merkte dat op de snelweg later, geen lampje in de spiegel...

Iemand soortgelijke ervaring gehad?

DeNnZ

Forumguru
Sinds enige tijd heb ik ook problemen met de Skoda OneApp app.
Als ik mn telefoon (Iphone 7) aansluit icm carplay en de app probeer te starten, loopt deze vast in het scherm waarin ik mn literprijs brandstof moet ingeven. Ik kan soms wel de literprijs aanpassen, maar verder dan dat kom ik niet..
Iemand ook al iets dergelijks meegemaakt?

VanRoyal

Forumguru
Ik heb nu al een paar keer gehad dat mijn klok een uur achter loopt. Als ik dan naar de instellingen ga en even het vinkje uit en weer aan zet bij zomertijd dan springt hij weer goed. De tijd wordt overigens ingesteld o.b.v. de GPS. Meer mensen hier last van?

Ehot

Lid
Ik heb nu al een paar keer gehad dat mijn klok een uur achter loopt. Als ik dan naar de instellingen ga en even het vinkje uit en weer aan zet bij zomertijd dan springt hij weer goed. De tijd wordt overigens ingesteld o.b.v. de GPS. Meer mensen hier last van?

Ja heb ik ook al een aantal keren gehad.

Japanese Power

Donateur
Idee: ik weet niet of het kan maar is er een mogelijkheid dat je de tijd aanpassen door het RDS signaal wat je ontvangt? Even kijken of je dat uit kunt zetten. Sommige zenders sturen de verkeerde tijd mee via RDS.

Facedown

Nieuw lid
Had ik op een vorige auto ook. Komt wellicht omdat het systeem een satelliet uit een andere tijdszone oppikt. Ik kon instellen om alleen de minuten te syncen via gps. De uren moet je dan handmatig aanpassen. Weet niet of dat bij de Kodiaq ook kan?

marang73

Forumguru

Ja ook al een keer gehad

DeNnZ

Forumguru
Had ik op een vorige auto ook. Komt wellicht omdat het systeem een satelliet uit een andere tijdszone oppikt.

Volgens mij werkt dit niet zo..
Satellieten werken allemaal met Zulu tijd (GMT/UTC 0). Aan de hand van de bepaalde locatie (en dus tijdzone) berekend de ontvanger zelf de daarbij behorende tijd.

StefanLK

Senior Member
Gisteren viel bij mij de stootstrip van het rechter achterportier eraf... Het mechanische gedeelte lijkt ook compleet vast te zitten. Mogen ze mooi bij de garage op gaan lossen :arghh:

CharlesTucker

Forumguru
Satellieten werken allemaal met Zulu tijd (GMT/UTC 0). Aan de hand van de bepaalde locatie (en dus tijdzone) berekend de ontvanger zelf de daarbij behorende tijd.
Bijna, en een beetje off-topic, maar GPS satellieten werken in GPS tijd, wat bij de introductie van GPS hetzelfde was als UTC. Echter, UTC wordt zo af en toe een beetje bijgesteld, om in lijn te blijven met de aardrotatie, met een schrikkelseconde. De laatste keer was 31 augustus 2016. GPS tijd wordt NIET bijgesteld. Inmiddels is het verschil tussen UTC en GPS tijd precies 18 seconden. Wat de ontvanger (in een Kodiaq) daarmee doet is inderdaad aan de ontvanger.

csje

Nieuw lid
Irritaties,
Klapperende gordels achterin,
Openen/sluiten auto is soms van slag,
Ruitenwisser interval werkt veel te snel
Navi soms de weg kwijt ???
En t meest irritant, schurend geluid als er naar links of rechts afgeslagen wordt (volgens garage zijn t de banden ???)

Iemand ook ervaring met t bovenstaande ??

Bovenaan Onderaan