Ik heb nu al een paar keer gehad dat mijn klok een uur achter loopt. Als ik dan naar de instellingen ga en even het vinkje uit en weer aan zet bij zomertijd dan springt hij weer goed. De tijd wordt overigens ingesteld o.b.v. de GPS. Meer mensen hier last van?
Had ik op een vorige auto ook. Komt wellicht omdat het systeem een satelliet uit een andere tijdszone oppikt. Ik kon instellen om alleen de minuten te syncen via gps. De uren moet je dan handmatig aanpassen. Weet niet of dat bij de Kodiaq ook kan?Ik heb nu al een paar keer gehad dat mijn klok een uur achter loopt. Als ik dan naar de instellingen ga en even het vinkje uit en weer aan zet bij zomertijd dan springt hij weer goed. De tijd wordt overigens ingesteld o.b.v. de GPS. Meer mensen hier last van?
Ik heb nu al een paar keer gehad dat mijn klok een uur achter loopt. Als ik dan naar de instellingen ga en even het vinkje uit en weer aan zet bij zomertijd dan springt hij weer goed. De tijd wordt overigens ingesteld o.b.v. de GPS. Meer mensen hier last van?
Had ik op een vorige auto ook. Komt wellicht omdat het systeem een satelliet uit een andere tijdszone oppikt.
Bijna, en een beetje off-topic, maar GPS satellieten werken in GPS tijd, wat bij de introductie van GPS hetzelfde was als UTC. Echter, UTC wordt zo af en toe een beetje bijgesteld, om in lijn te blijven met de aardrotatie, met een schrikkelseconde. De laatste keer was 31 augustus 2016. GPS tijd wordt NIET bijgesteld. Inmiddels is het verschil tussen UTC en GPS tijd precies 18 seconden. Wat de ontvanger (in een Kodiaq) daarmee doet is inderdaad aan de ontvanger.Satellieten werken allemaal met Zulu tijd (GMT/UTC 0). Aan de hand van de bepaalde locatie (en dus tijdzone) berekend de ontvanger zelf de daarbij behorende tijd.
Welke maat rubber heb jij onder welk type velgen liggen?En t meest irritant, schurend geluid als er naar links of rechts afgeslagen wordt (volgens garage zijn t de banden ???)
Maat 225/55/18