Kodiaq probleempjes.....

RonaldSkodiaq

Donateur
In de Consumentengids van november 2017 staat de betrouwbaarheid getest van ruim 130 auto's en de conclusie is weer; Aziatische auto's betrouwbaarst!! Over de VAG groep schrijven ze; Citaat; Audi wist het betrouwbaarheidscijfer enigszins te verhogen van een 6.5 naar een 7.1 maar de 3 zustermerken Seat, Skoda en VW zitten, ondanks soms dezelfde techniek, rond het rapportcijfer 6 en bungelen daarmee onderaan de merkenlijst. Alleen Peugeot scoort slechter. De Seat Atea en Ibiza zijn notoir onbetrouwbaar. bij skoda hebben alleen jongere model series een verminderde pechkans. De grote Supurb blijkt het vaakst af te laten weten. Bij de meeste Volkswagens neemt de pechkans met de leeftijd toe. Op zich logisch maar het maakt dat oudere polo's en zeker Golfs (tot 2008) beroerd presteren. De Touran blijft ook na de facelift in 2010 zeer onbetrouwbaar met een cijfer 4.7.
Over de Kodiaq zijn nog niet voldoende gegevens bekend dus die staat niet in de lijst. Ben blij dat ik bij de aanschaf van mijn Kodiaq 4 jaar garantie erbij heb genomen.
beste auto; Toyota Verso-S met cijfer 9.9. Slechtste auto, Peugeot 5008 met cijfer 1.3.

krikke5150

Senior Member
Ik heb 3 jaar met de superb gereden zonder de minste hapering... een stuk of 4 Passats versleten, en 1 keer een probleem met een synchro mesh (hoe zeg je dit in het Nederlands...) van de versnellingsbak...
Deze wagens waren firmawagens, steeds goed geladen, en steeds goed afgejakkerd...
Privé een maandag AUDI gehad... dit was niet om te lachen... maar bij andere merken zullen ze het ‘s maandags toch ook wel auto’s produceren zeker...
Om dan te zeggen dat de VAG groep onderaan hangt...

De Ridder

Senior Member
Dat soort onderzoeken is altijd leuk. Maar de praktijkervaring kan toch anders zijn.
De genoemde Peugeot 5008 heb ik zelf drie jaar gereden. Dat was de meest probleemloze auto die ik had. Ik kwam alleen voor de beurten bij de garage. (oh ja, en voor schade, maar dat had meer te maken met onvoorzichtige medeweggebruikers dan met de auto).

Terwijl de enige Japanse auto die ik gereden heb, een Toyota Corolla 2002, na 5 maanden ingeruild is omdat er alleen maar storingen optraden.

RonaldSkodiaq

Donateur
Ik zeg het niet, het is de Consumentenbond die dit onderzoekt. Citaat; De deelnemers van het autopanel - en de automobilisten die via social media meedoen - hebben dit jaar massaal gereageerd. samen vulden ze bijna 10.000 enquêtes in. Gemiddeld heeft de VAG groep een cijfer 6 en bungelen onderaan...
Dit betekend een voldoende maar het blijkt dat de meeste andere merken het beter doen. Er wordt vaak in autotesten gezegd, het komt van Volkswagen dus het zal wel goed zijn, is dus niet terecht. Het komt van Volkswagen dus het heeft net een voldoende zou eerlijker zijn. Ik volg deze testen als jaren en het is zelfs zo geweest dat de Volkswagen Polo in het verleden een keer de prijs voor slechtste auto had gewonnen. Ondanks dat ik dat weet heb ik toch een Skoda besteld omdat ik hem mooi vind en hem daarom wil hebben. Anderen gaan voor betrouwbaar en misschien minder mooi.
Het kan dat jij, samen met anderen geen problemen hebt met je Supurb maar deze test gaat om het gemiddelde.

krikke5150

Senior Member
Misschien rijden er hier nog met Supurbs die beroepsmatig afgejakkerd worden, en ervaringen willen delen...
De vraag is altijd welk soort publiek moeite doet om onderzoeken, zoals deze van de Consumentenbond, in te vullen... Vullen mensen die probleemloos rijden evengoed gegevens in als diegene die wél problemen ondervinden...

RonaldSkodiaq

Donateur
in de gids staat; 10.000 enquêtes zijn ingevuld. daarvan kwam 72% met een uiterst kort verslag: Zij hadden van juli 2016 tot juli 2017 geen enkele keer pech met hun auto en gingen alleen voor regulier onderhoud naar de garage. Het antwoord is dus dat iedereen invult. ook de 72% die geen problemen ondervind.

Facedown

Nieuw lid
Misschien rijden er hier nog met Supurbs die beroepsmatig afgejakkerd worden, en ervaringen willen delen...
De vraag is altijd welk soort publiek moeite doet om onderzoeken, zoals deze van de Consumentenbond, in te vullen... Vullen mensen die probleemloos rijden evengoed gegevens in als diegene die wél problemen ondervinden...
Zelfs al was dat zo dan is er geen reden om aan te nemen dat een tevreden Volkswagenrijder meer of minder geneigd is een enquete in te vullen dan bijv een Toyota-rijder.

krikke5150

Senior Member
in de gids staat; 10.000 enquêtes zijn ingevuld. daarvan kwam 72% met een uiterst kort verslag: Zij hadden van juli 2016 tot juli 2017 geen enkele keer pech met hun auto en gingen alleen voor regulier onderhoud naar de garage. Het antwoord is dus dat iedereen invult. ook de 72% die geen problemen ondervind.

Ok... als ik hier iets geleerd heb is het dat ik niet mag lachen met de consumentengids en hun statistieken... :nailbiting::D
Ik heb trouwens 3 Toyota's versleten waarvan ik er met 2 toch wel ernstige problemen had... voornamelijk roest...

Op de firma waar ik werkte koos men echter niet voor de Toyota groep, maar voor de VAG groep... ttz, Seat, Volkswagen, Audi. Er deden maar weinig technische pechverhalen de ronde op de firma...
Citroen was er ook even bij, maar dat was gèèn successtory...

Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Vanavond op de thuisreis onaangenaam verrast door een oranje EPC-lampje (Controle van de motorelektronica). Motor ging in de noodloop en was niet meer voorruit te branden op de snelweg.
Ik heb helaas hetzelfde euvel met m’n 2.0 tsi. Heb’m nog niet kunnen laten uitlezen helaas. Binnen de bebouwde kom gaat alles goed, maar zodra ik de snelweg op ga is het noodloop. :banghead:

CDK

Forumguru
kan het komen door de nieuwe uitlaat???

Alles is mogelijk uiteraard. Heb een aantal weken zonder kat gereden en toen had ik heel af en toe een emissie storing, maar die was bij warme motor altijd weg. Nu zit er sinds een week een euro 6 racekat onder en daarna heb ik 1.5 dag / 300km storingsvrij mee rondgereden en daarna is het gedonder begonnen. 4 november pas tijd om uit te lezen helaas.

Japanese Power

Donateur
Ik heb helaas hetzelfde euvel met m’n 2.0 tsi. Heb’m nog niet kunnen laten uitlezen helaas. Binnen de bebouwde kom gaat alles goed, maar zodra ik de snelweg op ga is het noodloop. :banghead:
Knap waardeloos man, tot nu toe nog steeds weggebleven bij mij.
Ook al aardig wat snelweg KM erop zitten. Succes!
Ik ben benieuwd wat ze maandag vinden met het uitlezen van de storing.

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan