Kodiaq probleempjes.....

wtrdk

Nieuw lid
Ah, wat een oen ben ik! Dat klinkt erg logisch, ik ga er eens naar kijken! ;)
Mijn kentekenplaathouder is bij de Skoda Express Service vervangen, hij bleek te zijn gebarsten doordat hij te stevig was aangedraaid. Verder hebben ze er schuimrubber achter geplaatst zodat hij niet meer rammelt. Klinkt een stuk beter bij het dichtdoen ;)

Ik heb sinds dit weekend een aantal keer gehad dat ik de auto alleen met de afstandsbediening op slot kon doen. De vingersensor werkte dan niet. Openen ging wel zonder problemen.
Als dit vaker gebeurt moet ik maar weer naar de dealer.

csje

Nieuw lid
is er niemand die hetzelfde probleem heeft wat ik al eerder beschreef ?
"schurend geluid als er naar links of rechts afgeslagen wordt (volgens garage zijn t de banden ???)"

DeNnZ

Forumguru
@csje Ik moet zeggen dat ik me daar ook wel in vindt ja.... Voornamelijk linker bochten meen ik..
Het is echter geen overduidelijk geluid..

Laatst bewerkt:

johnboy

Donateur
is er niemand die hetzelfde probleem heeft wat ik al eerder beschreef ?
"schurend geluid als er naar links of rechts afgeslagen wordt (volgens garage zijn t de banden ???)"
Hier geen schurende geluiden. Ook niet met mijn nieuwe velgen maar die hebben de afmetingen die Skoda voorschrijft.

csje

Nieuw lid
als t na een tijdje blijft aanhouden nadat de banden wat meer kilometers hebben dan toch maar weer terug naar de dealer

wtrdk

Nieuw lid
Iets wat me de laatste dagen opvalt is dat als ik na een rit uit de auto stap ik veel getik hoor onder de auto (metalige klank). Heeft dat te maken met afkoelen/uitzetten of zoiets? Ik heb dit bij een vorige (nieuwe) auto nog nooit gehoord.

Japanese Power

Donateur
Vanavond op de thuisreis onaangenaam verrast door een oranje EPC-lampje (Controle van de motorelektronica). Motor ging in de noodloop en was niet meer voorruit te branden op de snelweg. Heb de eerste de beste afslag genomen en heb even de motor afgezet. Daarna weer opgestart en geen enkel probleem meer en weer volop vermogen. Storing zou moeten zitten in start-stop systeem (volgens car-status). Ga het de komende dagen even in de gaten houden, maandag moet ik toch langs de dealer, kunnen ze gelijk de storing even uitlezen.

IMG_9728.jpg

IMG_9727.jpg

ertromp

Forumguru
Vanavond op de thuisreis onaangenaam verrast door een oranje EPC-lampje (Controle van de motorelektronica). Motor ging in de noodloop en was niet meer voorruit te branden op de snelweg. Heb de eerste de beste afslag genomen en heb even de motor afgezet. Daarna weer opgestart en geen enkel probleem meer en weer volop vermogen. Storing zou moeten zitten in start-stop systeem (volgens car-status). Ga het de komende dagen even in de gaten houden, maandag moet ik toch langs de dealer, kunnen ze gelijk de storing even uitlezen.

Bekijk bijlage 63069

Bekijk bijlage 63068
Tja het is geen Toyota ....................

Zeker laten uitlezen. Ben benieuwd welke code naar voren komt

johnboy

Donateur
Ik heb deze storing wel eens gehad, maar dat kwam door starten terwijl mijn alarm "mij nog niet had gevonden" (drivercard). Contact er af en opnieuw starten lost dat op.
Dus niet onder het rijden zelf. Vreemd. Ben ook benieuwd wat uitlezen ons leert.

Bakboord1

Forumguru
Joh, dus net als bij motorfietsen met de moto guzzi waar alles kapot trilt incl alle lampjes

De 156 was mijn grote liefde maar ik durfde niet toen ik m eenmaal kon betalen. Toen kwam er dus de skoda (L&K) uit mijn avatar waar ik ook mega trots op was.

• Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Tsja Alfa t ziet er vaak gelikt uit, maar die afschrijving........ nog belabberder dan een VAG wagen

vleier

Forumguru
Tsja Alfa t ziet er vaak gelikt uit, maar die afschrijving........ nog belabberder dan een VAG wagen
-en de reparatie kosten
-en de 2e auto die erbij gekocht moet worden als de Alfa gerepareerd word iedere 2 dagen.
-een oprit met een helling zodat als de auto niet wil starten je deze ook kan laten rollen naar de kant van de weg.

Maar zon busso v6 klinkt wel heerlijk moet ik zeggen

Bovenaan Onderaan