Kodiaq probleempjes.....

Canon-Eye

Forumguru
"Honderd" jaar geleden was er al iemand op het idee gekomen om koplampwissertjes te installeren.
Waarom zit er niet zo'n soort voorziening op dat radarding? Het moet toch mogelijk zijn om de eventuele onderbreking van het signaal door dat wissertje zodanig in de software te integreren dat de frontassist e.d. daar niet op aanslaat?
Wat is dat toch met die moderne techneuten? :pieker:
Ze verzinnen van alles maar als 't erop aankomt, wordt er nét niet lang genoeg over nagedacht.
En leren van de geschiedenis is er kennelijk ook al niet meer bij...

jeroen3277

Senior Member
Inderdaad. Ook bij die van mij weigerde acc (en dan is er ook geen cruise control) vanwege sneeuw, regen en/of viezigheid. Even door de wasstraat en het is opgelost. Komt dus ook voor zonder sneeuw.

massis

Senior Member
ik had'm ook van't weekend, maar mijn gewone CC deed het nog prima (heb geen ACC). Verder reed mijn 2WD Kodiaq prima op de besneeuwde wegen, met verse winterbanden natuurlijk. Al vind ik op'n parking een manuele handrem en handgeschakelde bak wel leuker :D

• Leuk
Waarderingen: CDK
Natuurlijk rijd ik nog altijd met mijn tijdelijke octavia 3, ik heb gister 8 keer de sensor moeten schoonmaken om acc te hebben steeds na 30 minuten niet meer beschikbaar, kunnen ze hier geen kleine verwarming inbouwen zodat hij sneeuw vrij is, Tis een skoda, in tsjechie heb je veel meer last van sneeuw, dus moet daar toch aan de lopende band, meldingen zijn dat de sensoren , acc niet werken enz, juist die dingen zijn wel lastig als het zo sneeuwt en je ogen te kort hebt,

Daar ben ik mee akkoord, het is en blijft een hulp middel, het zou alleen fijn zijn als het ook werkt, ongeacht de weersomstandigheden

maar zoals gister, was de weg vrij , sneeuwde wel en ik moest 100 km rijden zonder acc en dat vindt ik dan raar en jammer, dat hij dan gewoon te gebruiken is als cc maar als je 2.0 mtr bent is je benen streken soms wel fijn

• Leuk
Waarderingen: CDK

Meurtz

Lid
Ben benieuwd wanneer de eerste autofabrikant komt met een App-like setup. Alles is nu nog eigen fabrikaat.
Een app als Waze zou een top toevoeging zijn.

elsinga

Forumguru
Als je de radarsensor als gesloten systeem monteert moet dat best kunnen. De vraag is wel of de boel warm genoeg blijft om de nieuwe sneeuw te laten smelten. En of modderwater niet te warm wordt en dan als droge aanslag juist gaat kleven. Is dus geen standaard ding, gok ik.

Canon-Eye

Forumguru
gewoon wat lucht er langs blazen, wat is voorverwarmd door de motor
Dan droogt de modderkorst tenminste ook lekker vlot op... ;)

Kan die radar niet gewoon achter de binnenspiegel, samen met de camera, de regensensor en de lichtsensor?
Dan doen de ruitenwissers het schoonhoudwerk...

De Ridder

Senior Member
Vandaag bij de dealer geweest voor de winterbandjes en tegelijkertijd twee updates gekregen. Een voor het alarmeringssysteem, en een voor gordelspanners.
Op zich geen probleem, ware het niet dat de computer vastliep tijdens de update.
Resultaat: wel de juiste updates, maar tevens een niet meer werkende tweede sleutel :banghead:.
Daar kom je natuurlijk pas achter als het vrouwtje de auto mee wil nemen om boodschappen te gaan doen. Kunnen we weer een keer langs...

DeNnZ

Forumguru
Na een nacht weer even gemeten, 11,72V.
En een melding over een te lage accuspanning, het gaat dus niet zo goed..

Inmiddels is door de dealer de accu vervangen.
Volgens de testkast was de accu in orde, maar de monteur vertrouwde het tóch niet, dus werd er een accuwissel gedaan.

Tot op heden werkt alles weer naar behoren, en ook het slecht doorstarten waar ik eerder last van had lijkt hiermee opgelost.

Ik ga in januari voor de 3de keer terug voor een SOS storing. Ze hebben 2 keer de software geupdate, klachten zijn minder geworden maar niet weg. Heeft iemand op de forum ook last van SOS functie?

johnboy

Donateur
Een 2 tal x gehad dat in maxidot melding komt dat er weer verbinding is. Wanneer die er niet meer was heb ik niet gemerkt...

Bovenaan Onderaan