RonaldSkodiaq
Donateur
Heb ook net zo'n sticker om mn voorruit en wat een groot lelijk ding is dat. Als ik mn beer heb en een nieuwe sticker bestel dan doe ik hem in een hoesje zodat hij 360 dagen per jaar in het dashboardkastje kan.
Volgens mij is de regel dat het goed zichtbaar aan de binnenzijde van de ruit moet zitten. Vorige auto op doorzichtig vel geplakt en deze indien nodig rechts onder op ruit. Kan dan daarna gewoon weer in handschoen vak.In principe moet hij geplakt worden, en als dat niet zo is ben je in overtreding: http://www.umweltplakette.org/anbringung-und-entfernung/
Ik vind het overigens ook een erg lelijk ding. Een blauwe (die er mogelijk wel komt) was mooier geweest.....
Volgens mij is de regel dat het goed zichtbaar aan de binnenzijde van de ruit moet zitten. Vorige auto op doorzichtig vel geplakt en deze indien nodig rechts onder op ruit. Kan dan daarna gewoon weer in handschoen vak.
En de vervolg regel is dat als je de sticker loshaalt van de ruit de sticker stuk moet gaan....dus gewoon plakken op doorzichtig vel en als nodig heel ruig van de ruit halenCitaat uit mijn link:
“Es gibt keine Vorschrift, die den Anbringungsort verbindlich festlegt. Alle Beschreibungen sind lediglich Empfehlungen nach Zweckmäßigkeitsgesichtspunkten. Verbindlich ist die Innenseite der Windschutzscheibe:
„Zur Kennzeichnung eines Kraftfahrzeuges ist die Plakette deutlich sichtbar auf der Innenseite der Windschutzscheibe anzubringen“ (35.BlmSchV, §3).”
Echte voorschriften zijn er dus niet, maar “aanbrengen” lijkt mij in te houden dat de sticker vast moet zitten. Ik lees echter ook niet echt dat er fors over wordt geprocedeerd, wat Duitsers wel kunnen....
Dat zou ondubbelzinnig duidelijk zijn, als de tekst had geluid "[...] fest verklebt an der Innenseite der Windschutzscheibe anzubringen".“aanbrengen” lijkt mij in te houden dat de sticker vast moet zitten
Heb ook net zo'n sticker om mn voorruit en wat een groot lelijk ding is dat. Als ik mn beer heb en een nieuwe sticker bestel dan doe ik hem in een hoesje zodat hij 360 dagen per jaar in het dashboardkastje kan.
Volgens mij is de regel dat het goed zichtbaar aan de binnenzijde van de ruit moet zitten. Vorige auto op doorzichtig vel geplakt en deze indien nodig rechts onder op ruit. Kan dan daarna gewoon weer in handschoen vak.
Omzet voor Pon...Ik kan daarom niet echt verklaren wat de toevoeging van het PON-kastje zou moeten zijn....
Tsja, maar wat doet het dan? Heb nu skoda connect werkende en heb toegang tot nieuws, weer, google maps, parkeerinfo, verkeersinfo, benzineprijzen, de app werkt, kan een navi opdracht geven met mn smartphone, zien waar mn auto is, hoeveel brandstof nog en dat soort dingetjes.Omzet voor Pon...
Vreemd, bij mij werkt het iig prima..... even dubbelcheck of ie echt aan staat ( knopje van veiligheidssystemen rechts op je stuur en dan op je maxidot kijken) anders ff de verkoper bellen. Succes!Heb net mijn auto opgehaald maar de blindspot werkt niet ondanks dat hij aan staat, mis ik iets of hebben anderen daar ook ervaring mee?