Kodiaq probleempjes.....

RonaldSkodiaq

Donateur
Heb ook net zo'n sticker om mn voorruit en wat een groot lelijk ding is dat. Als ik mn beer heb en een nieuwe sticker bestel dan doe ik hem in een hoesje zodat hij 360 dagen per jaar in het dashboardkastje kan.

Eppiegrande

Actief lid
In principe moet hij geplakt worden, en als dat niet zo is ben je in overtreding: http://www.umweltplakette.org/anbringung-und-entfernung/

Ik vind het overigens ook een erg lelijk ding. Een blauwe (die er mogelijk wel komt) was mooier geweest.....
Volgens mij is de regel dat het goed zichtbaar aan de binnenzijde van de ruit moet zitten. Vorige auto op doorzichtig vel geplakt en deze indien nodig rechts onder op ruit. Kan dan daarna gewoon weer in handschoen vak.

Canon-Eye

Forumguru
Zo'n doorzichtig voorblad (zoals dat bij inbindapparaten wel wordt gebruikt, maar dan in een beetje stevige versie) is ideaal voor dit soort dingen.
Is zo goed als onzichtbaar van buitenaf, met 2 kleine stukjes plakband anywhere op de ruit prima vast te zetten en kreukelt niet als je het weer opbergt.

csje

Nieuw lid
eindelijk is de oorzaak (het schurende geluid bij insturen bocht) onderkend : het is de aandrijflijn.
Het blijkt dan de "technische"dienst vd importeur aan het experimenteren is met verwisselen wat betrekking heeft op de complete aandrijflijn.
Het resultaat is tot nu toe negatief en dus hebben ze een maand de tijd om het probleem te achterhalen.
Ik zie het enigszins negatief in, afwachten dus ........:dankje:

DeNnZ

Forumguru
@csje

Ik weet niet of je het gevolgd hebt, maar ik had het zelfde probleem dus ook, het schurende geluid bij het insturen.

Mijn monteur wist me te vertellen dat de OIII zo'n zelfde probleem kent en dat dit hierbij veroorzaakt word door een versnellingsbak steun.
Op goed geluk hebben ze deze bij onze beer vervangen en dit heeft het geluid voor ons opgelost...

Kodiaq probleempjes.....

• Leuk
Waarderingen: CDK

Beertje19

Senior Member
Is het misschien interessant om een groep te vormen met iedereen die hetzelfde probleem hebben met de Kodiaq (schurende geluid).
Samen staan we toch sterker. Een voordeel van dit forum toch?

Rallye

Forumguru
Volgens mij is de regel dat het goed zichtbaar aan de binnenzijde van de ruit moet zitten. Vorige auto op doorzichtig vel geplakt en deze indien nodig rechts onder op ruit. Kan dan daarna gewoon weer in handschoen vak.

Citaat uit mijn link:
“Es gibt keine Vorschrift, die den Anbringungsort verbindlich festlegt. Alle Beschreibungen sind lediglich Empfehlungen nach Zweckmäßigkeitsgesichtspunkten. Verbindlich ist die Innenseite der Windschutzscheibe:

„Zur Kennzeichnung eines Kraftfahrzeuges ist die Plakette deutlich sichtbar auf der Innenseite der Windschutzscheibe anzubringen“ (35.BlmSchV, §3).”
Echte voorschriften zijn er dus niet, maar “aanbrengen” lijkt mij in te houden dat de sticker vast moet zitten. Ik lees echter ook niet echt dat er fors over wordt geprocedeerd, wat Duitsers wel kunnen....

Eppiegrande

Actief lid
Citaat uit mijn link:
“Es gibt keine Vorschrift, die den Anbringungsort verbindlich festlegt. Alle Beschreibungen sind lediglich Empfehlungen nach Zweckmäßigkeitsgesichtspunkten. Verbindlich ist die Innenseite der Windschutzscheibe:

„Zur Kennzeichnung eines Kraftfahrzeuges ist die Plakette deutlich sichtbar auf der Innenseite der Windschutzscheibe anzubringen“ (35.BlmSchV, §3).”
Echte voorschriften zijn er dus niet, maar “aanbrengen” lijkt mij in te houden dat de sticker vast moet zitten. Ik lees echter ook niet echt dat er fors over wordt geprocedeerd, wat Duitsers wel kunnen....
En de vervolg regel is dat als je de sticker loshaalt van de ruit de sticker stuk moet gaan....dus gewoon plakken op doorzichtig vel en als nodig heel ruig van de ruit halen :)

Canon-Eye

Forumguru
“aanbrengen” lijkt mij in te houden dat de sticker vast moet zitten
Dat zou ondubbelzinnig duidelijk zijn, als de tekst had geluid "[...] fest verklebt an der Innenseite der Windschutzscheibe anzubringen".
Het ontbreken van die twee woordjes, zeker in het Duits - een zeer geschikte taal om zaken ondubbelzinnig uit te drukken - laat ruimte voor processen...

jeroen3277

Senior Member
SmartLink blijft bij mij hangen. Er staat nu enkel dat SmartLink opstart. Niets verandert daarin. Factory reset werkt niet. Wanneer ik telefoon met Android Auto aansluit zie ik enkel dat usb wordt gelezen. Maar scherm blijft aangeven dat SmartLink wordt opgestart.... En niks gebeurt er.

Ook kan de originele navigatie dan geen google earth tonen. Wel wifi verbinding, maar geen google earth.

Ook is Skoda Connect verdwenen. (Maakte er geen gebruik van, maar icoon is weg).

Garage bellen of zijn er hier slimmerds die weten hoe dit op te lossen?

jeroen3277

Senior Member
Ok. Harde reset, auto langer dan 10 minuten verlaten en op slot, opnieuw instellen en android auto werkt weer. Pfff... Skoda Connect is nog weg (maar dr columbus via de smartphone wijzigen is vooral interessant als achterpassagier, dus die mis ik niet.

Michelv.

Forumguru
Heb ook net zo'n sticker om mn voorruit en wat een groot lelijk ding is dat. Als ik mn beer heb en een nieuwe sticker bestel dan doe ik hem in een hoesje zodat hij 360 dagen per jaar in het dashboardkastje kan.

Daarom heb ik in mijn auto(O3) een 2e parkeertickethouder gemonteerd, maar nu aan de rechterzijde van de auto. De milieusticker gelamineerd en als ik hem nodig heb klem ik hem vast achter de parkeertickethouder.

Mijn Kodiaq Style Business is geleverd zonder dat kastje van PON. Lang verhaal hoe dat kan, maar het is wel zo. Nu Probeer ik skoda connect aan de praat te krijgen, maar dat lijkt niet te werken. Doe ik iets verkeerd, of is dat PON-kastje van belang? Ik heb een 4g-sim in de columbus, dus de auto heeft altijd toegang tot internet. Ik kan daarom niet echt verklaren wat de toevoeging van het PON-kastje zou moeten zijn....

steege2

Senior Member
Heb net mijn auto opgehaald maar de blindspot werkt niet ondanks dat hij aan staat, mis ik iets of hebben anderen daar ook ervaring mee?

Omzet voor Pon... :pardon:
Tsja, maar wat doet het dan? Heb nu skoda connect werkende en heb toegang tot nieuws, weer, google maps, parkeerinfo, verkeersinfo, benzineprijzen, de app werkt, kan een navi opdracht geven met mn smartphone, zien waar mn auto is, hoeveel brandstof nog en dat soort dingetjes.

Kortgezegd, welke functionaliteit voegt het pon-kastje daar nog aan toe?

Heb net mijn auto opgehaald maar de blindspot werkt niet ondanks dat hij aan staat, mis ik iets of hebben anderen daar ook ervaring mee?
Vreemd, bij mij werkt het iig prima..... even dubbelcheck of ie echt aan staat ( knopje van veiligheidssystemen rechts op je stuur en dan op je maxidot kijken) anders ff de verkoper bellen. Succes!

CBreedijk

Donateur
ik heb gisteren de Kodiaq na 3 maanden uit de garage tevoorschijn getoverd ;)
(wachten toelating ivm taxatie / BPM, dat gaat morgen gebeuren)

de electrische rugleuning verstelling van de bestuurdersstoel werkt niet meer.
ik hoor het relais onder de stoel wel tikken, maar de motor gaat niet draaien.
ga als de auto terug is van taxatie en RDW nog wel even zelf zoeken.
anders eens kijken welke dealer ik ga bezoeken
(auto komt uit DE)

Bovenaan Onderaan