Kodiaq probleempjes.....

Japanese Power

Donateur
Als poetsen geen resultaat oplevert ben ik bang dat je een probleem hebt. Hebben jullie de auto op een plaats staan waar veel stof van bomen of andere vervuiling naar beneden dwarrelt? Dan zou dat de krassen kunnen veroorzaken. Ik herken het in elk geval helemaal niet. Van geen enkele auto. Succes!
 

CBreedijk

Donateur
heb t nog niet/nooit eerder gehad, scheur in de voorruit na vorst.
maar ja voor alles is een 1e keer.
Vrijdag hoorde ik een steen(tje) op de voorruit, niet gezien waar en naderhand ook niets in het gezichtsveld.
vanmorgen werd ik verblijd met (in eerste instantie een afgebroken sleutel in de voordeur en) een scheurtje in de voorruit. Rechtsonder.

Gekeken: steenslag in de "zwarte" rand onder het gezichtsveld.

geen apk afkeur, niet in gezichtsveld, niet vertakt.
maar ja of dat zo blijft de aankomende 2 jaar. Daarna pas APK plichtig.

en ja ik weet t, kan ook via de verzekering. Maar heb wel vaker een 1-week oude voorruit weer kapot gehad.
dus spaar dat soort zaken zo lang mogelijk op.

zo ik ben t weer ff kwijt. ;)
 

Beertje19

Senior Member
De beer heeft ondertussen 14000 km op de teller.
Er zijn drie issues waar ik een beetje mee zit.
1) is er al een oplossing voor het schurend geluid bij nemen van een draai?
2) het tikkend geluid achteraan. Weet iemand waar dit vandaan komt. Ik heb vernomen dat ook dit bij meerdere leden voor komt.
3) hoort er een lampje te zitten achter de ESC-knop op de middenconsole? Bij gaat er geen lampje brand bij activatie of de activatie.
:sterretjes:
Ben benieuwd:dankje:
 

DeNnZ

Forumguru
@Beertje19

Dan denk ik toch écht dat je wat beter moet lezen ;):
https://www.skodaforum.nl/forum/i/kodiaq-probleempjes.33646/page-18#post-733186
*Schurend geluid bij linkerbocht: Geen idee, het is hetzelfde geluid als een bekend probleem bij de OIII wat daar word veroorzaakt versnellingsbak steun. Dus deze wordt ook vervangen.

https://www.skodaforum.nl/forum/i/kodiaq-probleempjes.33646/page-19#post-736165
*Versnellingsbak steun is vervangen, schurende geluid lijkt hiermee opgelost te zijn (ik heb nog niet heel veel linker bochten hoeven maken, dus meer zekerheid komt er nog :)

https://www.skodaforum.nl/forum/i/kodiaq-probleempjes.33646/page-24#post-741189
Ik weet niet of je het gevolgd hebt, maar ik had het zelfde probleem dus ook, het schurende geluid bij het insturen.

Mijn monteur wist me te vertellen dat de OIII zo'n zelfde probleem kent en dat dit hierbij veroorzaakt word door een versnellingsbak steun.
Op goed geluk hebben ze deze bij onze beer vervangen en dit heeft het geluid voor ons opgelost...

Kodiaq probleempjes.....

 
Laatst bewerkt:

Beertje19

Senior Member
@DeNnZ

Mijn excuses.
Dank voor de duiding :thumbsup:

Op een of andere manier werkte de link niet correct via mijn tablet.
Dus voor probleem één zou het de steun van de versnellingsbak zijn.
Zal het ook eens melden bij mijn garagist.

Nu nog de andere twee probleempjes:thinking:
 

DeNnZ

Forumguru
@Beertje19
Geen probleem :-)

Probleem nummer 2 kan ik je niet mee helpen, ik heb deze klacht niet..

Nummer 3 kan ik je nu ook mee helpen, ik heb namelijk even voor je gekeken in onze beer.
Achter de ESC knop zit wél een lampje, maar alleen een witte, deze gaat niet aan/uit mbt tot de (de)activatie van ESC. De activatie danwel deactivatie zie je bij de klokken terug komen.
(Oranje ESC lampje dat deze uitgeschakeld is), tevens krijg je een melding op je maxidot..
 

Beertje19

Senior Member
Ah Ok. Dus (de)activatie is niet zichtbaar aan de knop enkel aan de klokken en het maxidot scherm.
Alvast dank voor de hulp DeNnz.

Nu moet ik nog eens opzoek gaan dat tikkend geluid achteraan.
 

krikke5150

Senior Member
Na een weekje rijden zit ik toch met enkele vraagjes...
Ik kan skoda connect tamelijk goed gebruiken. Ik kan bijvoorbeeld online een bestemming opzoeken, via de smartphone (apple hier) een bestemming doorsturen, google maps gebruiken, maar...
Tot nu toe lijkt het dat de verbinding tussen de smartphone en de wagen enkel maar gebeurd na wat gepruts aan de iphone en/of infotainment. Bij het betreden van de wagen zou de verbinding tuusen beide na 1-2 minuten toch wel mogen gemaakt zijn dacht ik.
Ik begon, na een tijdje wachten, steeds de iphone te checken om te zien of de hotspot wel op stond, alsook de WLAN te checken in de options in het infotainment... en pas dan werd de verbinding tussen wagen en smartphone een feit...
Heeft iemand dezelfde ervaringen?
De respons van het gaspedaal is met momenten toch wel ergerlijk. Stel, je rijd een oprit van de snelweg op, waarbij je vanzelfsprekend voorrang verleend aan het op de hoofdweg rijdend verkeer, maar iemand houdt wat in om je toe telaten in te voegen, waardoor je stelselmatig het gaspedaal in begint te drukken... het duurt een tijdje eer de motor werkelijk reageert op het gaspedaal, maar dat doet hij dan door een versnelling naar beneden te schakelen, waarbij je er als een malle vandoor gaat zonder dit ook effectief ooi gewild te hebben... :banghead:
Ik maakte een eigen profiel in MODE "individual", waarbij ik "sport" instelde voor de respons.
Dit lijkt beter, maar toch lijkt het of de eerste 3-4 centimeter dat het pedaal ingedrukt wordt, zo goed als géén respons is...
Voor de rest fijne auto. De 1.4 doet het goed genoeg, de DSG doet het beter dan in de Octavia leenwagen die we reden, de ruimte binnenin is gigantisch, de afwerking is heel goed... :jaja:
 

DeNnZ

Forumguru
@krikke5150

Bij een Iphone is het zo dat een hotspot alleen "zichtbaar" wordt voor apparaten als je in het menu naar je hotspot instelling gaat (je zal zien dat je auto dan wél verbinding maakt).
Ik heb dit probleem opgelost door een extra data SIM kaart (gekoppeld aan mn abonement) in mn Columbus te steken.
De hotspot van een Iphone werkt helaas alleen 'automatisch' voor Apple apparaten die met dezelfde Apple ID zijn ingelogd..

Voor je andere klacht heb ik helaas geen kant en klare oplossing.
Je kan eventueel je flippers gebruiken om tijdelijk 'manueel' te schakelen en je manoeuvre uit te voeren. Een automaat zal altijd iets vertraging hebben in het bepalen wat deze moet gaan doen. Als jij besluit zo snel mogelijk vaart te willen maken, tja, dan zal deze besluiten terug te schakelen en er vol gas vandoor te gaan, dat 'vraag' je tenslotte door het gaspedaal zodanig in te duwen.

Wil je dit voorkomen dan kun je het gaspedaal minder ver induwen, of voordat je wilt accelereren je pook in M duwen, dan zal deze niet ongevraagd terugschakelen mits je de kick down niet intrapt (klik in gaspedaal).
 
Laatst bewerkt:

krikke5150

Senior Member
Thanks voor de constructieve uitleg...
Ik meende al eens zoiets gelezen te hebben wat betreft de iphone...
Misschien wat raar, maar de motor is zo stil dat met de flippers schakelen soms ook niet evident is... zeker als er wat metal staat te spelen... :D
Ik denk dat ik ook maar eens voor een oplaad simkaartje ga kijkien... zo lang je niet continu aan het google mappen slaagt, zal het verbruik nog wel meevallen zeker? :pardon:
 

DeNnZ

Forumguru
Geen probleem :)

Ik heb zelf een zakelijk Vodafone abonnement en kan daar zonder extra kosten een extra (data) SIM kaart krijgen... Mn Kodiaq snoept dus gewoon van mn 20GB bundel mee.

Ik weet niet welke motorisering je hebt, zelf hebben we de 150PK 2.0 TDI, gechipt bij TVS en zit nu op 200+ PK en 480Nm koppel.
Dit zorgt ervoor dat ik op een oprit echt het gas maar een klein beetje hoef in te duwen om vlot vaart te maken, gek genoeg is dit vaak nog efficiënter dan het gas dusdanig diep intrappen dat deze zal terugschakelen en dán accelereren. Heerlijk, dat koppel zo laag in de toeren ;)
 

Horkje

Forumguru
Qua dataverbruik heb ik me er destijds wat in verdiept. Ga uit van 1Mb per kilometer, zie eventueel; https://www.skodaforum.nl/forum/i/dataverbruik-met-skoda-connect.34668/

Als je een extra SIM neemt, zorg dan dat het geen Duo SIM is want dan is er maar 1 SIM in je auto tegelijk actief. Daar heb je in dit geval dus niks aan.

Een extra SIM kaartje (met een 097-nummer speciaal voor apparaten) is prima geschikt. Zeker als je data kan delen met een ander abonnement.
 

krikke5150

Senior Member
I like!!
ga je er rustiger van/door rijden? of juist niet?

Wel, ik rij al meer dan 30 jaar met Metal rond, maar ik denk dat mijn rijstijl door de jaren alléén maar gezapiger aan het worden is... :D
Net nu de stille 1.4 het perfecte excuus zou zijn om m'n vrouwtje te wijzen op het belang voor een aangepaste uitlaatlijn, inclusief pop en bangs, mede door enige software met opgekittelde torque saus voor het probleempje met het gaspedaal... :rockon:
 
Laatst bewerkt:

RoyV1982

Forumguru
Qua dataverbruik heb ik me er destijds wat in verdiept. Ga uit van 1Mb per kilometer, zie eventueel; https://www.skodaforum.nl/forum/i/dataverbruik-met-skoda-connect.34668/

Als je een extra SIM neemt, zorg dan dat het geen Duo SIM is want dan is er maar 1 SIM in je auto tegelijk actief. Daar heb je in dit geval dus niks aan.

Een extra SIM kaartje (met een 097-nummer speciaal voor apparaten) is prima geschikt. Zeker als je data kan delen met een ander abonnement.
@DeNnZ ik zit zelf ook er aan te denken om mijn 2.0 tdi te tunen. Hoe is TVS bevallen? Heb je de dsg ook laten doen?

Ik zat zelf te denken aan Vagtechniek maar die geeft lagere waarden aan 190pk, 420 nM) vagtechniek al eerder twee skoda’s laten tunen en dat ging goed maar de waarden die jij aan geeft zijn nog wat beter.

Is dit ook op een rollerbank getest?
 

DeNnZ

Forumguru
@RoyV1982

Het kietelen bij TVS is me prima bevallen.
Ik geloof dat ik één van de eerste was die met een 2.0 TDI met de nieuwe DQ500 bak software aan kwam kloppen.
De software van de bak was toen nog niet gekraakt, dus moest ik een vervolg afspraak maken om de bak te laten doen.

Helaas was destijds de rollenbank defect, en mag ik altijd nog een keer terugkomen om dat uit te laten voeren.
De waardes die ik opgeef zijn aan de hand van hun berekeningen en (voor zover je er waarde aan mag hechten) Skoda Oneapp.
Volgens TVS zou ik qua PK's net op de kop af over de 200 moeten zitten met volgens hun berekeningen 475Nm koppel.
Skoda Oneapp geeft een max koppel aan van 478Nm, dus dat zal dan wel aardig moeten kloppen.
 

RoyV1982

Forumguru
@DeNnZ qua kosten een beetje vergelijkbaar met Vagtechniek of je weet?? Die zitten op 430 euro zonder rollerbank en 530 met rollerbankmeting voor een nog iets scherpere afstelling
 
Bovenaan Onderaan