Na een weekje rijden zit ik toch met enkele vraagjes...
Ik kan skoda connect tamelijk goed gebruiken. Ik kan bijvoorbeeld online een bestemming opzoeken, via de smartphone (apple hier) een bestemming doorsturen, google maps gebruiken, maar...
Tot nu toe lijkt het dat de verbinding tussen de smartphone en de wagen enkel maar gebeurd na wat gepruts aan de iphone en/of infotainment. Bij het betreden van de wagen zou de verbinding tuusen beide na 1-2 minuten toch wel mogen gemaakt zijn dacht ik.
Ik begon, na een tijdje wachten, steeds de iphone te checken om te zien of de hotspot wel op stond, alsook de WLAN te checken in de options in het infotainment... en pas dan werd de verbinding tussen wagen en smartphone een feit...
Heeft iemand dezelfde ervaringen?
De respons van het gaspedaal is met momenten toch wel ergerlijk. Stel, je rijd een oprit van de snelweg op, waarbij je vanzelfsprekend voorrang verleend aan het op de hoofdweg rijdend verkeer, maar iemand houdt wat in om je toe telaten in te voegen, waardoor je stelselmatig het gaspedaal in begint te drukken... het duurt een tijdje eer de motor werkelijk reageert op het gaspedaal, maar dat doet hij dan door een versnelling naar beneden te schakelen, waarbij je er als een malle vandoor gaat zonder dit ook effectief ooi gewild te hebben...
Ik maakte een eigen profiel in MODE "individual", waarbij ik "sport" instelde voor de respons.
Dit lijkt beter, maar toch lijkt het of de eerste 3-4 centimeter dat het pedaal ingedrukt wordt, zo goed als géén respons is...
Voor de rest fijne auto. De 1.4 doet het goed genoeg, de DSG doet het beter dan in de Octavia leenwagen die we reden, de ruimte binnenin is gigantisch, de afwerking is heel goed...