Kodiaq probleempjes.....

DeNnZ

Forumguru
Ik heb gebruikt gemaakt van de forumkorting (groepsaankoop)
Ik meen dat er nu wéér een actie op touw word gezet.

Ik heb vorig jaar €750,- betaald voor chip op maat + DSG.

DeNnZ

Forumguru
Na al bijna een jaar rond te hebben gereden met een radio waarvan de DAB zo goed als nooit werkt, zal, ergens in de loop volgende week of anders de week erop, de 5F module vervangen worden. Hopelijk lost dit het probleem nu eens een keer op.

massis

Senior Member
Na een weekje rijden zit ik toch met enkele vraagjes...
Ik kan skoda connect tamelijk goed gebruiken. Ik kan bijvoorbeeld online een bestemming opzoeken, via de smartphone (apple hier) een bestemming doorsturen, google maps gebruiken, maar...
Tot nu toe lijkt het dat de verbinding tussen de smartphone en de wagen enkel maar gebeurd na wat gepruts aan de iphone en/of infotainment. Bij het betreden van de wagen zou de verbinding tuusen beide na 1-2 minuten toch wel mogen gemaakt zijn dacht ik.
Ik begon, na een tijdje wachten, steeds de iphone te checken om te zien of de hotspot wel op stond, alsook de WLAN te checken in de options in het infotainment... en pas dan werd de verbinding tussen wagen en smartphone een feit...
Heeft iemand dezelfde ervaringen?

Apple toestellen schakelen hun hotspot uit na 45 sec geen verbinding te hebben, dus je moet hem handmatig activeren voor je instapt, dan moet het werken. Vind ik zelf ook bijzonder ergerlijk.

Overigens: ik heb ondertussen van de dealer mijn nieuwe rolscherm ontvangen, dat niet rammelt en netjes snel oprolt. Zoals het zou moeten dus.

Ondertussen heb ik ook de nieuwe update van de Navi ontvangen waardoor mijn andere vreemd gedrag ook beter moet zijn. Tot nu toe lijkt het goed te gaan.
Wel raar overigens dat ik wel naar de "online update" functionaliteit in het menu kan gaan, maar langs daar de nieuwe update niet kon binnenhalen & installeren. Ik moest effectief naar de garage gaan om het te laten doen...

JJJ

Nieuw lid
Dat heb ik 1 keer gehad, dat alle hoekjes leeg waren, en ik ze op nieuw moest installeren..

Ik rij een 1.4 dsg...Mijn eerste automaat..comfort en rust...maar de ergenis neemt steeds meer toe, als ik naar een stoplicht toe rij en moet af remmen, dan valt de auto in z’n 4 naar 3 naar 2 naar 1...het lijkt wel of ik iedere keer op de motor af rem, hij schokt dan, helemaal niet fijn...is dat normaal is dat allah Skoda ??

JOT

Actief lid
Dat heb ik 1 keer gehad, dat alle hoekjes leeg waren, en ik ze op nieuw moest installeren..

Ik rij een 1.4 dsg...Mijn eerste automaat..comfort en rust...maar de ergenis neemt steeds meer toe, als ik naar een stoplicht toe rij en moet af remmen, dan valt de auto in z’n 4 naar 3 naar 2 naar 1...het lijkt wel of ik iedere keer op de motor af rem, hij schokt dan, helemaal niet fijn...is dat normaal is dat allah Skoda ??

Ik herken het ook , wel is waar nie altijd maar soms duidelijk aanwezig , ik rij bijna altijd in D met aandrijflijn in normaal. Sport is nefast voor mijn verbruik

JJJ

Nieuw lid
Eens vragen bij een Volkswagen forum of dit een normaal dsg gevoel is...
Op schakelen gaat wel oké, alleen als de motor koud is duurd het even voor hij door schakelt van z’n 1 naar de 2, mmmmm ben ik ook niet zo heel happy mee...
En dan het schokkerig terug schakelen als je af remt....
Mmmm eerste keer Skoda voor mij, ben zeer content over de stoelen, de ruimte in de auto, maar de automaat

907

Senior Member
Ik heb nu 2650km gereden. Alleen door naar de toerenteller en versnellingsindicator te kijken zie ik dat de dsg terugschakelt bij het uitlopen naar een stoplicht. Het kan dus anders.

En klopt, koude start wegrijden schakelt de dsg pas bij 2700-/m van 1 naar 2. Inderdaad niet fijn in het 30km woonwijk. Gelukkig maar 1 keer want eenmaal geschakeld, blijft ie lang in de 2 en schakelt de 2 keer bij een lager toerental.

Het enige wat op valt dat bij een bepaald manier van rustig wegrijden (sparen van de koude motor) de overgang van 2 naar 3 net te vroeg wordt ingezet waardoor de versnelling niet gelijk matig is. Geef ik iets meer gas bij wegrijden dan is de versnelling wel vloeiend.

Laatst bewerkt:
Vanmorgen een beetje geschrokken toen ik voor het raam stond. Alle ramen van mijn Kodiaq waren open en de spiegels uitgeklapt. Gelijk gekeken of er iets weg was maar dat was zo ver ik nu kan zien niet het geval. De dealer gebeld, moet daar zo langs om hem uit te laten lezen. Volgens de persoon die ik aan de lijn had was het een grote kans dat ik het zelf gedaan zou hebben.
Echter zojuist heb ik het even getest, als je doormiddel van je sleutel de ramen volledig opent gaat de auto op een gegeven moment op slot en klappen de spiegels in. Wordt de auto vervolgens geopend door via de hendel aan de binnenkant de deur te openen gaan de spiegels niet uit, tevens kreeg ik wat later een melding van de Skoda app dat de auto niet vergrendeld zou zijn. Dit geef mij nou niet echt een gerust gevoel...

Iemand eenzelfde ervaring gehad?

steege2

Senior Member
Wel de ramen maar weet niet of hij toen ook van het slot af was. Sleutels in je zak kunnen de ramen wel eens open gaan door knel zitten op de open knop.

Candy white

Nieuw lid
@p. Deelen. Bij mij stond de achterklep heel de nacht open. Daarna is dit nog 2x gebeurd. Nu leg ik mijn sleutels weg als ik thuis ben, steek ze niet meer in mijn broekzak. Heb met de dealer gebeld, maar is niets aan te doen. De knop op je sleutel voor de achterklep kan je niet zomaar onklaar maken, of indruktijd verlengen. Ik snap eigenlijk niet eens dat die knop er op zit..... totaal overbodig. Het probleem komt overigens ook veel voor bij Audi.

Nick2203

Forumguru
Sinds enkele dagen kraakt mijn stuur bij bochten naar rechts.
Oplossing van de meeste dealers zal zijn om alleen nog maar linksaf te slaan, maar soms leidt dat toch tot problemen...:banghead:

Is dit een bekend probleem, en hebben jullie een oplossingsrichting?

Japanese Power

Donateur
Bij mij stond de achterklep heel de nacht open.
In het begin riep ik heel hard dat mijn hoesje het signaal tegenhield... de afgelopen 4 weken heeft de klep 3 x opgestaan thuis op de oprit. Probleem is dat èn de iPhone 8 en het sleutelbeursje met de sleutels van beide auto’s in 1 en dezelfde broekzak zitten. Te krap dus. Dus nu zitten de autosleutels in m’n jaszak maar bij mooi weer zal ik toch een alternatief moeten bedenken...

Candy white

Nieuw lid
Bij mij zitten de sleutels ook bij mn iPhone. Nadeel is dat het knopje van de achterklep op de afstands bediening wat hoger ligt dan de rest van de knoppen en daardoor snel ingedrukt wordt tegen je telefoon. Misschien moeten ze het ontwerp eens aanpassen. Heb er met andere auto’s nooit last van gehad.

DeNnZ

Forumguru
Sinds enkele dagen kraakt mijn stuur bij bochten naar rechts.
Oplossing van de meeste dealers zal zijn om alleen nog maar linksaf te slaan, maar soms leidt dat toch tot problemen...:banghead:

Is dit een bekend probleem, en hebben jullie een oplossingsrichting?

Kraakt écht het stuur zelf, of is er een krakend geluid bij een rechterbocht aanwezig?

peterhuppertz

Forumguru
@p. Deelen. Bij mij stond de achterklep heel de nacht open. Daarna is dit nog 2x gebeurd. Nu leg ik mijn sleutels weg als ik thuis ben, steek ze niet meer in mijn broekzak. Heb met de dealer gebeld, maar is niets aan te doen. De knop op je sleutel voor de achterklep kan je niet zomaar onklaar maken, of indruktijd verlengen. Ik snap eigenlijk niet eens dat die knop er op zit..... totaal overbodig. Het probleem komt overigens ook veel voor bij Audi.

Precies dat probleem heb ik gehad met mijn C5. Inderdaad een volstrekt overbodige knop. Bij een software-update werd dat probleem opgelost... vanaf dat moment moest ik de knop even ingedrukt houden vooraleer de klep open ging.
Ik ben blij dat ik nu op mijn Octaafje niet meer zo'n knop heb. De achterklep op handkracht openen en sluiten gaat net zo makkelijk, en een stukkie sneller ook. Kost minder, is minder storingsgevoelig, en werkt net zo goed. Sommige dingen moet je niet willen elektrocuteren.

Bovenaan Onderaan