Kodiaq probleempjes.....

DeNnZ

Forumguru
@Nick2203

Okay, dat herken ik niet in het krakende geluid wat ik zelf en, ik meen, 2 of 3 anderen met mij hadden..
Wij hadden ook last van een krakend geluid bij het nemen van een bocht. Dit geluid klonk meer alsof er iets aanliep of schuurde en dit geluid kwam dan van onder de motorkap/veerpoten.

Bij mij was de oplossing het vervangen van een versnellingsbak steun (DSG).
Ik weet niet of dit het zelfde euvel als bij jou is..

Auto is bij de dealer geweest. Daar konden ze niet echt iets vinden.
Dat je via de sleutel de achterklep kan openen weet ik, echter ik leg de sleutel altijd weg als ik thuis kom. Het probleem is hem meer dat de auto ontgrendeld was en de spiegels uitgeklapt, het is mij niet gelukt om dat na te spelen met de sleutel. De dealer heeft het ook gemeld bij de importeur, en de sleutel is opnieuw ingeleerd.
Dinsdag wordt ik gebeld met meer info.

Schmart

Forumguru
In het begin riep ik heel hard dat mijn hoesje het signaal tegenhield... de afgelopen 4 weken heeft de klep 3 x opgestaan thuis op de oprit. Probleem is dat èn de iPhone 8 en het sleutelbeursje met de sleutels van beide auto’s in 1 en dezelfde broekzak zitten. Te krap dus. Dus nu zitten de autosleutels in m’n jaszak maar bij mooi weer zal ik toch een alternatief moeten bedenken...

Hebben we zulke ruime auto's, zijn onze broekzakken te krap! Maar het alternatief zie ik niet zo zitten...

csje

Nieuw lid
@p. Deelen. Bij mij stond de achterklep heel de nacht open. Daarna is dit nog 2x gebeurd. Nu leg ik mijn sleutels weg als ik thuis ben, steek ze niet meer in mijn broekzak. Heb met de dealer gebeld, maar is niets aan te doen. De knop op je sleutel voor de achterklep kan je niet zomaar onklaar maken, of indruktijd verlengen. Ik snap eigenlijk niet eens dat die knop er op zit..... totaal overbodig. Het probleem komt overigens ook veel voor bij Audi.

Het is bij mij ook min 3x gebeurd, zelf een oplossing bedacht >> knoppen op de sleutel dmv hard stuk plastic erop geplakt met plakband en de sleutel kan weer gewoon in de broekzak. Nadeel is wel dat je de knoppen op de sleutel niet direct meer kan gebruiken, maar het is altijd beter als dat de klep openstaat.:rockon:

Schmart

Forumguru
Misschien moet ik eens kijken of ik met een (VCDS) aanpassing de open-functie van de klep kan weghalen van de knop op de afstandsbediening. Per slot van rekening kan je de sluit-functie van de klep ook toevoegen aan die knop.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Schmart

Forumguru
Misschien wel bij de Kodiaq, maar iig niet bij de Octavia. Ik zou de optie om de achterklep te kunnen bedienen met m'n sleutel niet willen missen, en zou dan eerder iets aan de oorzaak proberen te doen...

Candy white

Nieuw lid
Als met een vcds aanpassing de knop voor de achterklep op de sleutel uitgeschakeld kan worden, dan houd ik me aanbevolen!

Japanese Power

Donateur
Ik zou de optie om de achterklep te kunnen bedienen met m'n sleutel niet willen missen
Dilemma: Ik gebruik hem niet vaak maar soms is hij wel verrekte makkelijk als je aan komt lopen of als de kids iets uit de kofferbak moeten halen.

Als met een vcds aanpassing de knop voor de achterklep op de sleutel uitgeschakeld kan worden, dan houd ik me aanbevolen!
Lastig, ik twijfel. Waarschijnlijk moet eerst de kofferbak een keer vol regenen...

Schmart

Forumguru

Ik heb net de opties nagelopen op m'n Octavia III FL:
  • Het is mogelijk om het van slot gaan van de kofferbakklep via de sleutel uit te schakelen. De (eventuele) knop op het dashboard en de softtouch-knop achterop de achterklep werken dan nog wel zoals bedoeld.
  • Ook is het mogelijk de achterklep wél van slot laten gaan op de afstandsbediening, maar niet meer elektrisch te laten openen. Ook hier reageren de (eventuele) knop op het dashboard en de softtouch-knop achterop de achterklep nog wel zoals bedoeld.
De Kodiaq is gebaseerd op het MQB-platform, en dit zal dus zeer waarschijnlijk ook bij jullie werken.

Vandaag opnieuw problemen met de trekhaak. Heb hem morgen nodig en dacht vanavond, laat ik hem maar eens activeren. En inderdaad na steeds weer opnieuw de knop te hebben ingedrukt -ik denk 30 maal- kwam de trekhaak niet te voorschijn!! Auto gestart en toen weer geprobeerd, wilde het nog steeds niet lukken. Ik hoor wel steeds de electrische aansturing naar het mechanisme, maar er gebeurt niets.
Toen maar de mobiliteitsservice gebeld. Zij kunnen ook niets doen, want k had alles al gedaan wat mogelijk is.
Later toch weer naar buiten en na 5 pogingen, kwam de haak tevoorschijn:dankje:.
Ik ga hier natuurlijk mee naar de dealer, want het is al eerder gebeurt alleen nu duurde het toch echt heel lang.
Hebben hier meer forumleden last van? En is er een oplossing?

Nee geen last van, heb ‘hem’ nu een aantal keren gebruikt, maar geen problemen ondervonden.
De jouwe ook af fabriek net als die van mij?
Beste Corné,
Net als jij, heb ik de trekhaak destijds "af fabriek" besteld. Ik doe dat altijd om uiteindelijk geen electronische problemen of anderzijds te hebben.
Het trekgewicht is daardoor (ook de juiste, zwaardere koeling) 2500kg!!
Ik ben 3 weken geleden nog met de caravan terug gekomen van de wintersport, misschien heeft het strooizout wel een slechte uitwerking op het mechanisme. Overigens is de trekhaak van Westfalia. Bij mijn vorige auto's (bmw's) is het ook een aantal keren voorgevallen, waarbij er zelfs in 1 geval een volledig nieuwe electrische trekhaak werd gemonteerd.
BMW, maar ook Mercedes monteren al heel lang trekhaken van Westfalia. Kwalitatief eigenlijk niets mis mee, tot dat het niet werkt:mad:
Mvg. Huib

• Leuk
Waarderingen: CDK

FTAS

Lid
Nee geen last van, heb ‘hem’ nu een aantal keren gebruikt, maar geen problemen ondervonden.
De jouwe ook af fabriek net als die van mij?
Ik heb ook de af fabriek electrische haak en heb deze van de week sinds lange tijd weer eens gebruikt.
Ook bij mij kwam de haak in eerste instantie niet tevoorschijn. Heb toen de haak even een zetje gegeven door er tegenaan te duwen en trekken, waarna hij gelijk tevoorschijn kwam. Dit weekend meerdere keren zonder problemen weer gebruikt, dus probleem lijkt bij mij verholpen.

Bovenaan Onderaan