Status
Niet open voor verdere reacties.

CDK

Forumguru
Maar als je je huidige ECU en daarbij behorende electronica blijft gebruiken en deze ook op het cjxc blok toe te passen is dan zou je toch geen last hebben van problemen met andere regelapparaten?

Dat schijnt dus niet meer te kunnen sinds MQB, het fijne weet ik er niet van, maar de knappe koppen zijn allemaal stellig in hun antwoorden.
 

LT83

Forumguru
Corne, een turbo die 600pk op een 2.0 moet kunnen draaien heeft natuurlijk een flink turbinewiel + behuizing nodig.
Dat zorgt gewoon voor een wat minder vlotte spoel, maar daar kies je dan voor. Komt hij eenmaal op gang dan gaat hij ook als een raket.
Persoonlijk zou ik kiezen voor een wat bredere powerband, maar goed ieder zn voorkeuren natuurlijk :)
Schroef je zon GTX30 of 35 op een 3,2 V6 is het een ander verhaal, die krijgt hem eerder op gang.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Dennis Nijholt

Forumguru
ik heb het idee dat je Kodiaq na alle modificaties een aardige extra prijskaartje heeft. Maar ben benieuwd hoe dit gaat lopen
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Arco

Forumguru
Hebben de mannen van DVX geen goede oplossing? Of heb ik iets gemist?
+350 toch altijd??
 

CDK

Forumguru
Hebben de mannen van DVX geen goede oplossing? Of heb ik iets gemist?
+350 toch altijd??

Tot nu toe niet, desinteresse straalt er helaas ook vanaf. Ben daar geweest op afspraak en na een uitvoerige mailwisseling moest er toch eerst weer ingelezen worden om te weten waarvoor ik ook alweer kwam. Laatste mail is van vorige week en daarop komt geen antwoord zo lijkt het. Een motor versterken kunnen ze wel maar gaat lang duren en de onderdelen daarvoor kunnen ze moeilijk aan komen zegt Geert.... Het moet 450+ worden liefst ;)
 

LT83

Forumguru
Jij zou eerder voor een TTE525R gaan? Ook een flinke jongen, maar wel een hybrid uitvoering.

Ja dat zou ik in jouw geval denkik doen. Of misschien zelfs de Loba LO462. Je levert met een hybrid misschien een pktje of 40-60 in op topvermogen, maar je krijgt er heel veel meer souplesse tussen de 2500-3500 toeren voor terug. Bij iedere keer dat je even snel ergens voorbij moet zonder meteen 3 tandjes terug te willen is dat erg prettig, helemaal met een wat zwaardere auto.

uitdraai Garret
=400nm bij 4250 toeren

Loba http://www.jdengineering.nl/wp-content/uploads/2015/08/jd450.png =400nm bij 2900 toeren


Denk dat als je alles eromheen max aanpast (intercooler, brandstofpompen, intake, uitlaat, inlaatcleaning, injectoren, RON102) dat je met de loba
nog wel richting de 480 kunt komen.
 

Arco

Forumguru
Tot nu toe niet, desinteresse straalt er helaas ook vanaf. Ben daar geweest op afspraak en na een uitvoerige mailwisseling moest er toch eerst weer ingelezen worden om te weten waarvoor ik ook alweer kwam. Laatste mail is van vorige week en daarop komt geen antwoord zo lijkt het. Een motor versterken kunnen ze wel maar gaat lang duren en de onderdelen daarvoor kunnen ze moeilijk aan komen zegt Geert.... Het moet 450+ worden liefst ;)
Zonde!!!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Bedankt voor je uitleg @Luuk Thijssen, nu is de door CTS gebruikte Garrett wel een maatje kleiner als die in het filmpje van jou, maar feit blijft dat je t.o.v. een hybrid onderin gewoon koppel mist. Ik ga er nog even heel goed over nadenken. Bij de S2 zat ik bij 1500Rpm op 300Nm en 3000Rpm op 400+Nm. Is wel iets om terdege rekening mee te houden. Je wilt uiteraard bij lage toeren al zoveel mogelijk power.
 

LT83

Forumguru
Bedankt voor je uitleg @Luuk Thijssen, nu is de door CTS gebruikte Garrett wel een maatje kleiner als die in het filmpje van jou, maar feit blijft dat je t.o.v. een hybrid onderin gewoon koppel mist. Ik ga er nog even heel goed over nadenken. Bij de S2 zat ik bij 1500Rpm op 300Nm en 3000Rpm op 400+Nm. Is wel iets om terdege rekening mee te houden. Je wilt uiteraard bij lage toeren al zoveel mogelijk power.

Ja het is natuurlijk geen dragracer maar een supersnelle daily :D Hij begint pas met spoelen bij 4200rpm dat zou voor mij een no go zijn.
Waarschijnlijk ga ik zelf over een tijdje (helaas) ook wel weer terug naar een 2.0tsi en dan zou ik ook een hybrid kiezen.
Overigens vraag ik mij af welke turbo ze dan nemen bij CTS want met een GTX28 kom je zonder methanol of waterstofinjectie volgens mij niet
richting de aangegeven 600pk.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

LT83

Forumguru
Als je perse 500+ wil dan zou ik de tte525R nemen. Die spoelt echt een stuk rapper in vergelijk met een garret, is denkik zeer prettig met een relatief zware cruiser :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan