Status
Niet open voor verdere reacties.

Eemspoort

Forumguru
Nu ben ik toch eens nieuwsgierig...
Je hebt de auto perfect laten reinigen e.d. en dan laat je hem mat beplakken...
Heeft die reiniging en op hoogglans brengen dan überhaupt nut gehad?
Ik bedoel, geeft dat het mat wat extra's? Of hoe moet ik dat zien.

• Leuk
Waarderingen: CDK

EdK

Forumguru
Heeft die reiniging en op hoog glans brengen dan überhaupt nut gehad?
Je wast jezelf toch ook voor je weer een schone onderbroek aantrekt ?
Het kleien en wassen en cleanen van de wagen is puur dat er onder de folie geen vuil komt en het oppervlak glad en dus ook schoon is.
Plak maar eens een stikker ergens op met een paar korrels zand eronder.
Je gaat die zandkorrels zien door de stikker heen

CDK

Forumguru
Nu ben ik toch eens nieuwsgierig...
Je hebt de auto perfect laten reinigen e.d. en dan laat je hem mat beplakken...
Heeft die reiniging en op hoogglans brengen dan überhaupt nut gehad?
Ik bedoel, geeft dat het mat wat extra's? Of hoe moet ik dat zien.

Het is een mat transparante folie, hoe meer glans er onder de folie zit hoe mooier het eindresultaat. In het zonnetje / bij daglicht springen de metallic flakes er mooi uit. Dat maakt deze folie naast de zelfhelende eigenschap speciaal.

Eemspoort

Forumguru
@EdK : Ik ben niet compleet simpel, hoor. Uiteraard snap ik wel waarom de auto gewassen word eer je er wat op plakt, maar kleien en polijsten lijken mij dan overbodig.

@Corné de Kluijver : Dat is wat ik al vermoede, maar wou het graag even zeker weten. :thumbsup:

• Leuk

EdK

Forumguru
Dat maakt deze folie naast de zelfhelende eigenschap speciaal.
Maar niet voor 100%, op de carclean zaterdag toen je nog niet wist wie ik was stond je nij de stand en liet je een kras maken op teststuk en ging erna de feun eroverheen .
Misschien dat voor jou op dat moment de kras eruit was, maar ik stond er tegenover met een andere lichtval en zag wel degelijk de kras nog zitten.
Wel minder maar je zag het nog wel.....:pardon:

• Leuk

CDK

Forumguru
@EdK, de kras die ik toen maakte heb ik nog nooit op een auto gehad, het gaat me vooral om de waskrassen en de steenslag. En dat ik met de Stealth folie (mat) er een extra (haaks op de massa) tintje aan kan geven is mooi meegenomen ;)

EdK

Forumguru
Wacht maar tot die nep picasso die bij mij langs is geweest en over 5 wagens in de straat een kras trok.
Voordeel van die folie is dan wel dat je lak naar alle waarschijnlijkheid nog wel goed is dus blijft het zichtbaar dan is kwestie van een nieuw lappie plastic MAT erop en je bent weer klaar...

• Leuk

Eemspoort

Forumguru
De verwijzing naar het douchen voor je schoon ondergoed aan trekt deed mij dat wel vermoeden.
Ik douche me wel voor ik me verschoon, maar ik doe niet aan scrubben en andere dieptereiniging. ;)

Ik heb nog nooit met klei op de auto gewerkt. Mijn auto's zien enkel een wasstraat.
De Superb staat meestal aan boord in de meest uiteenlopende omstandigheden (lees: viezigheid, e.d.) en de Benz staat buiten groen, mat en kleverig te worden dankzij een boom in de buurt. Voor de Benz gloort hoop, aangezien we een ander huis gaan kopen, waar ie binnen mag staan. De Superb moet vooralsnog gewoon werken en niet zeuren.
Mocht ik in de toekomst besluiten de Superb te ontslaan van zijn dagelijkse werkzaamheden, en wellicht ook in de schuur zetten, dan is er best een kans dat ie eens vertroeteld word. Maar dat zijn dingen voor later, ik ben nog veel te wijs met de Superb als dagelijks vervoer. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan