Vandaag is de dag dat de DQ500 aan de beurt is om onderhanden genomen te worden.
Afspraak stond gepland om 10.30h bij TVS Engineering / DSG dokter in Varsseveld, zij zijn de enige die op dit moment de DQ500 met de 2e generatie Bosch TCU kunnen aanpassen, dus had geen last van keuzestress
Het is de bedoeling dat er een op maat geschreven Stage 2+ programma op komt die 700Nm aan kan. Ik ben de 1e met een 2.0 TSI die deze aanpassing laat doen, zelfde bak / computer op een 2.0 TDI is al wel meerdere keren aangepast.
Schakelsnelheid wordt aangepast evenals de schakeldruk. Ook worden de de laagste schakeltoerentallen aangepast in E/D/S.
In D gaat opschakelen van minimaal 1800 naar minimaal 2000rpm
E wordt een kopie van D maar dan met vrijloop bij gas los, dus gaat opschakelen nu in plaats van minimum 1400 nu naar minimum 2000rpm (opschakelen bij 1400rpm is killing voor druklagers, koppeling en vliegwiel)
De S stand wordt minder agressief en gaat het minimum opschakel toerental terug van 3500 naar 2500rpm. Dat houdt dus in dat bij een constante snelheid boven de 2500rpm de bak opschakelt en daarna bij volle belasting smooth terug / opschakelt.
Tevens wordt de launchcontrol functie geactiveerd, dus ik durf straks met m’n geknepen RS blokje wel weer een 0-100 sprintje aan met een RS