Kodiaq vragen en weetjes

Tinus78

Forumguru
Hoe kom ik erachter welke dsg bak ik heb?
Volgens mij is dit een dq380/381 of een dq500?

ik ben hier benieuwd naar vanwege het evt laten tunen en evt meenemen van aanpassen van software dsg. Ik ben hier nog niet over uit.

betreft een 2.0 tsi met 190pk, 7 dsg, 4x4. Gefabriceerd medio oktober 2019.

vast bedankt.

4Motion

Senior Member
Ik heb hem niet laten tunen Tinus78 maar volg met belangstellingen alle posts hier rond. De 2.0 tsi kan veel meer "aan" dan hoe deze uit de fabriek rolt, dat is zeker ;)

Tinus78

Forumguru
Ik vind idd een mooie prestatie, maar....
Dit is op de display....nu de echte km,s en echte liters en dan de berekening maken....kijken waar je dan op komt....

elsinga

Forumguru
Ik kom met veel rustig rijden net op 1:10.5. Alles standje normaal (geen Sport). Heb nog nooit iets gehaald dat ook maar in de buurt van de fabrieksopgave komt...

Tinus78

Forumguru
Dat bevreemd mij dan ook weer een beetje, maar dat zal heel erg afhankelijk zijn van veel binnendoor km,s (vaak stoppen en optrekken) etc etc vermoed ik.
Ik haal met mijn auto over zo een 7500 km gemeten een 1:12. (Bereken adhv km stand en liters tanken aan de pomp). Ik tank wel de E5 en zit heel gunstig met woon werk verkeer met veel snelweg km,s.
Meting is gestart midden november en ik merk, samen met nu de lagere snelheid op snelwegen en de hogere temperatuur, dat de auto steeds zuiniger(minder onzuinig) gaat rijden. De laatste tankbeurten zat ik al rond de 1:12,5.

maar goed...heb deze auto niet gekocht voor “het zuinige rijden”:)

Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Dat krijg je met die 100 km op de snelweg. Het schiet niet op
Ik heb de TomTom (met bijgewerkte kaart die rekening houdt met 100 overdag) dezelfde ritten zowel overdag als 's avonds laten berekenen. Ritten van 150 tot 200 km enkele reis, waarvan een groot deel (60-80%) snelwegen met oorspronkelijk 130, 120 en 100 trajecten erin. Zelfs op de verste ritten met de meeste 130-stukken maakt het minder dan 10 minuten verschil.

Gisteren zelf overdag een rit van 100 km heen en in de avond weer terug gereden. Deze rit maken we al jaren met grote regelmaat en daar zit nog een aardig stuk A6 in waar ik in het verleden ook wel graag even doortrapte naar 134 gps-km/u, maar nu dus niet. Tot mijn verbazing bleek de totale reistijd op de heenreis maar 3 minuten langer dan voorheen, deels veroorzaakt door verkeerslichten bij wegwerkzaamheden. Wat me ook opviel: de snelheidsverschillen zijn veel kleiner dan eerst, waardoor het totale verkeersbeeld een stuk rustiger is geworden. Er komt niemand meer voorbij suizen...

Kortom: dat geklaag over die 100km weten we nou wel.
Het lijkt me vooral een kwestie van perceptie, niet gebaseerd op de realiteit.
Wen er maar aan, dat is ook stukken beter voor je bloeddruk... ;)

EdK

Forumguru
Door de corona en het weinige verkeer op de weg maak je nu zuivere reistijden.
Ik gooi de cruise control aan en kachel naar me klanten met een gangetje van 100KM/u op GPS.
Af en toe zet ik hem ff naar de 110 om in te halen en dan zak ik weer af naar de 100.
Mijn reistijden zijn echt niet veel langer geworden op dit moment van rust op de wegen.

Wat het gaat worden straks als de file's weer tevoorschijn komen en de vele ongelukken gebeuren ??
Vermoed zo dat de reistijd dan wel langer gaat worden, maar heeft dus andere oorzaken.
Die 20/30 Km die we hebben moeten inleveren hebben echt niet zoveel invloed op totale reistijd !

En totale verkeersbeeld is momenteel stuk relaxter op wat idioten na die de kranten en verdere media niet volgen en nog steeds als idioten rijden met snelheden dik boven de 130.
En heel frappant is dat er in meeste gevallen sterren of blauw/witte logo op die karren zitten....

Bovenaan Onderaan