Kodiaq vragen en weetjes

Frenk21

Forumguru
Heeft er iemand de beer als eens als werkpaard gebruikt, dwz heeft er al eens iemand een last getrokken?
Ik heb laatst een grote aanhanger met zand getrokken met mijn beer. Zal ong 1200-1300 kg geweest zijn. Op zich geen enkel probleem, maar ik denk dat als je er 1500-1800 kg achter hangt en je wilt de bergen in, hij wel wat moeite heeft en wat eerder terug zal schakelen.
Wat dan de olietemperatuur gaat doen ben ik dan weer benieuwd naar. Afgelopen weekend in Duitsland met 170 km/uur het bergje op, liep de olietemperatuur op tot 110 graden met een buitentemperatuur van 17 graden.

CDK

Forumguru
@Frenk21, nu was het afgelopen weekend in Duitsland waarschijnlijk ook warm weer? 110 graden bij 170km/h bergop in niets vreemds dan. Tuners zeggen allemaal dat de temperatuurbeheersing van de huidige vag motoren super op orde is. Zelfs ik zou met mijn project zelfs geen extra oliekoeler nodig hebben. Zolang de olietemperatuur maar onder de 130 graden blijft is er geen enkel probleem.
Edit: vroeger lag die temperatuur lager, maar de huidige oliën hebben een smerende werking tot max 130 graden.

Frenk21

Forumguru
@Corné de Kluijver , ik weet het, maar zoals aangegeven was de buitentemperatuur 17 graden. Ben benieuwd wat dit doet in de zomer met 25+ graden, bergop met 1500kg aan de haak:pieker:. Maar bij mijn superb liep de temperatuur ook op tot 124 graden.:D

• Leuk
Waarderingen: CDK

Lowalcohol

Nieuw lid
Hey peoples :-)

Ik heb iets opgemerkt aan ons navigatie systeem en ik vraag me af of andere dit ook weleens opgemerkt hebben.

Ik heb nu een keer of drie gehad dat ik bij het invoeren van het adres in het navigatiesysteem (Columbus), de plaats/straatnaam niet automatisch word ingevuld. Ik kan dan dus ook geen plaats/straatnaam kiezen daar het woord 'Zoeken' grijs is en niet aan te klikken valt.
Resetten van het systeem (uit/aan zetten van het systeem door de aan/uit knop lang in te drukken) heeft geen effect.
Het enige wat dan lijkt te helpen is om ergens willekeurig op de kaart te klikken, en dat dan te selecteren als nieuwe bestemming.
Hierna werkt alles weer naar behoren en kan ik pas mijn adres invoeren.

Heeft er iemand een idee hoe dit komt en wat ik er aan kan doen?

Thnx!
Ik ook... ik kon geen stad meer ingeven, maar in een andere modus (niet op adres, maar zoekmodus of zo) lukte het uiteindelijk wel

marang73

Forumguru
Iemand Android Auto al aan de praat gekregen? Ik heb de APK gedownload omdat hij in Nederland niet in de App Store te downloaden is ivm regelgeving.

Tijdens het installeren doorloop je een aantal schermen. Je komt dan ook in een scherm waar hij apps gaat downloaden en hier stopt de app ermee.

VanRoyal

Forumguru
Vanochtend heb ik mijn Kodiaq in ontvangst genomen en ik vroeg me een aantal dingen af:

1) Ik heb een 'ruimtebesparend reservewiel' besteld, maar mijn laadvloer is op een cm of 2 na vlak en er ligt een 215/65 R17 wiel in. Geen Canton, want ik heb een gewone Style. Ik begreep van @Japanese Power het volgende: "Ruimtebesparend is de kleine en de tijdelijke is de grote. Maar scheelt dus 7CM." Nou vind ik het op zich niet zo'n ramp dat de laadvloer vlak is, volgens mij is dat wel praktisch, maar heb ik nou een 'tijdelijke' gekregen of een 'ruimtebesparende'? Volgens de dealer een 'ruimtebesparende', al snapte hij ook niet hoe dit ruimte bespaarde.

2) Ik heb een Familyfix Isofix base en die zit naar mijn gevoel nogal los. In mijn Mazda 6 was er geen beweging in te krijgen, maar hier is er vrij veel speling. Maar daar heb ik het antwoord denk ik al op gevonden: https://www.skodaforum.nl/forum/i/familyfix-isofix-in-o3-een-beetje-los.23207/ - Zal in de Kodiaq waarschijnlijk hetzelfde zijn als in de O3.

Verder niets dan lof tot nu toe. Nog wel een hoop dingen in te stellen en uit te zoeken, er is zoveel meer mogelijk (en anders) dan in mijn Mazda 6.

Japanese Power

Donateur
@VanRoyal Zoals ik het lees heb jij de tijdelijke, die is eigenlijk semi-volwaardig. De ruimtebesparende is de wel bekende "thuiskomer" zullen we maar zeggen. Vandaar bij mij straks de 7CM i.p.v. de 2CM die je nu hebt.

marang73

Forumguru

Koppelen gaat eenvoudig. Telefoon aan USB aansluiten en op de navi op de knop App drukken. Je moet een paar keer toestemming geven op je telefoon en het werkt. Wat werkt er dan?
- Google Maps / navigatie
- Spotify
- WhatsApp berichten worden voorgelezen
- Aan Waze (ook navigatie) wordt momenteel gewerkt

Helaas werkt Flitsmeister niet en het ziet ernaar uit dat dat zo blijft. Google moet hiervoor toestemming geven. Ligt dus niet aan Flitsmeister.

StefanLK

Senior Member
Koppelen gaat eenvoudig. Telefoon aan USB aansluiten en op de navi op de knop App drukken. Je moet een paar keer toestemming geven op je telefoon en het werkt. Wat werkt er dan?
- Google Maps / navigatie
- Spotify
- WhatsApp berichten worden voorgelezen
- Aan Waze (ook navigatie) wordt momenteel gewerkt

Helaas werkt Flitsmeister niet en het ziet ernaar uit dat dat zo blijft. Google moet hiervoor toestemming geven. Ligt dus niet aan Flitsmeister.
Bij mij werkt Spotify niet, ik kan hem wel openen maar dan krijg ik een "lege" Spotify waarin ik geen muziek kan zien.

johnboy

Donateur
Bij mij hangt mijn telefoon vaak en moet toestel echt uitzetten...vanochtend wel even aan de praat via Mirrorlink de pk's en nm op scherm. Daarna mijn telefoon weer ellende. Lijkt aan beveiliging telefoon met oa vingerscan te liggen...ik ga verder uitproberen.

Patbanbu

Actief lid
Ik heb het nog niet op dit forum zien passeren, dus maar even de vraag:

Toen ik bezig was met het aanschaf traject, kreeg ik te horen dat de auto startonderbreking heeft en iets van een alarm wat niet voldoet aan de Nederlandse eisen van SCM en daarom niet benoemd wordt. Details over dat "iets van een alarm" konden me niet gegeven worden.
Een andere dealer die ik vroeg naar de prijs van een alarm, wekte de indruk dat er reeds een alarmsysteem opzit en repte over aanwezige bewegingssensoren icm het gekozen panoramadak. (?)

Iemand enig idee wat er nu standaard op de Kodiaq met panoramadak zit? Inderdaad een soort alarm?

@Patbanbu , heb Defa DVS90 voor aflevering laten installeren. Klasse 3 met losse zender, maar nog geen certificaat afgegeven omdat startonderbreker af fabriek (nog) geen klasse 1 certificaat heeft.

Triple4

Actief lid
@DeNnZ Ik heb die Columbus nog niet zoveel gebruikt en toch reeds 2x geen 'gekend' huisnummer kunnen invoeren. Dat lijkt me toch vreemd gezien ik veronderstel dat die navigatie niet van jaren terug dateert (hopelijk).
Naar het schijnt was de ontdekking van Amerika ook aan toeval te wijten, vandaar de naamkeuze misschien :maakmegek:

Bovenaan Onderaan