Huib 190pk DSG-7 4x4 SB
Senior Member
Mensen allemaal bedankt voor de nuttige commentaren! Ik was al van plan om naar Made te gaan. Het is me nu allemaal duidelijk. Nogmaals fijn dat jullie meedenken.
Ik heb hem ook op de handgeschakelde style business (edit: niet besteld als optie)Een van de features die mij positief heeft verrast is de 'Auto Hold' functie bij de DSG. Wat ik me alleen afvraag: is dat nou de 'Hill Hold' optie of zit 'Auto Hold' er standaard op bij een DSG?
![]()
Een van de features die mij positief heeft verrast is de 'Auto Hold' functie bij de DSG. Wat ik me alleen afvraag: is dat nou de 'Hill Hold' optie of zit 'Auto Hold' er standaard op bij een DSG?
![]()
Mooi omschreven, klopt helemaal!Heb eens wat zitten neuzen en 'auto hold' is een extra functie van de elektrische parkeerrem. Zodra je stopt gaat automatisch de parkeerrem erop en kun je in de voet van de rem halen. Dit kan ook als de auto op een helling staat. Als je gas geeft gaat de rem eraf en rijd je verder. Als auto hold geactiveerd is dan gaat er een groen '(P)' lichtje branden. Auto hold blijft geactiveerd zolang er geen gas wordt gegeven.
Hill hold stamt nog uit de mechanische handrem tijd. Als je op een helling staat met je voet op de rem en je haalt deze eraf dan zorgt hill hold ervoor dat de rem nog even vastgehouden wordt (meestal 2 seconden). Dit geeft dan genoeg tijd om de versnelling in te zetten en weg te rijden. Zodra er beweging is, wordt de rem losgelaten.
In moderne auto's met een elektrische parkeerrem en auto hold is de hill hold functie niet echt meer nodig.
De snelheid vasthouden bij het afdalen heet 'hill descent control' en hoort bij het 4x4 pakket.
Mijn totale km gereden afstand is plotseling uit de Maxidot vandaan. Ik heb hier nu 3 types: gereden afstand lange tijd, sinds tanken en sinds start. Hier was tot nu toe ook altijd totaal gereden bij. Ik bedoel dus niet de gereden km die ik kan lezen links onderin als ik de cruise control uit doe. Want het is hier wel te lezen. P.s. ik heb inmiddels al 6300 km heerlijke km gereden met de 125 pk benzine.
@bassel
Dat geeft hij ook aan dat hij die waardes heeft, hij mist alleen de 'totaal' stand...
Maar volgens mij zit die er sowieso niet op..... Correct me if I'm wrong....