Kodiaq vragen en weetjes

DeNnZ

Forumguru
@bassel
Inderdaad, hij geeft aan dat hij de waardes waar jij op doelt (bij het klikken van het scroll wiel op R kant stuurwiel) weldegelijk heeft, maar dat hier voorheen ook een Totaal waarde bij stond.
Ik heb hier nu 3 types: gereden afstand lange tijd, sinds tanken en sinds start. Hier was tot nu toe ook altijd totaal gereden bij.

Ik geloof, zoals ik ik mn vorige post schreef, dat dit er sowieso niet op staat (in dat rijtje).
Volgens mij is de enige plek waar je de KM totalizer kan vinden, zoals jij ook aangeeft, 'achter' het cruise controle snelheids dingetje ;)

Misschien ben ik zo duidelijker in wat ik bedoelde ;)

bassel

Lid
@bassel
Inderdaad, hij geeft aan dat hij de waardes waar jij op doelt (bij het klikken van het scroll wiel op R kant stuurwiel) weldegelijk heeft, maar dat hier voorheen ook een Totaal waarde bij stond.

Ik geloof, zoals ik ik mn vorige post schreef, dat dit er sowieso niet op staat (in dat rijtje).
Volgens mij is de enige plek waar je de KM totalizer kan vinden, zoals jij ook aangeeft, 'achter' het cruise controle snelheids dingetje ;)

Misschien ben ik zo duidelijker in wat ik bedoelde ;)

Haha... sorry we bedoelen hetzelfde maar leggen het anders uit! Idd zoals je zegt geen totaal in het rijtje van Rij gegevens.

De Ridder

Senior Member
@Triple4 : zodra de kofferklep iets raakt zal hij stoppen, en iets terug dicht gaan. Maar, dan heeft hij het obstakel al geraakt....
Met de hand tegenhouden kan dus ook, dan wordt je hand het obstakel.

marang73

Forumguru
Vandaag de stoel maar eens goed ingesteld. Stond dealer af ingesteld op de hoogste stand maar vond het niet fijn zitten. Gevoel of ik in een vrachtwagen zat. Ben niet lang maar staat nu bijna in de laagste stand.

DeNnZ

Forumguru
@Kodiaq beer Ik denk dat je je vergist. Kan het niet zijn dat je 'Lange tijd" gereset hebt en dit hiervoor aanzag?

Volgens het instructieboekje (pag 58) toont het geheugen alleen:
Sinds start () resp. "1" ()
Lange tijd () resp. "2" ()
Sinds tanken () resp. "3" ()

Het instructie boekje heeft het dus nergens over een totaal KM in de maxidot (anders dan de al bekende)
Bij de 3 auto's die we tot nu toe (gehad)hebben, ben ik de functie die jij noemt ook nog nooit tegen gekomen.

maik1

Forumguru
@Kodiaq beer , hoeveel km heb je gereden nu? Ik denk dat het inderdaad zo is dat de "lange tijd km-stand" gereset is, en misschien wel omdat je al flink wat km's gereden hebt? Bij de Up! van ons reset die km-stand zich elke 4500km als ik mij niet vergis.

Dat zou natuurlijk wel kunnen inderdaad dat de stand nooit is gereset. Ik heb nu 6500 km gereden. En ik weet zeker dat deze teller mee ging. Maar dan zal die reset het probleem wel zijn dan. Jammer vond het wel handig -:)

Triple4

Actief lid
@Frenk21, @De Ridder, bedankt voor de info.
Ik probeer dit even uit. Dat geheugensteuntje lijkt interessant maar wat als je niet de garage staat. Opent de koffer dan ook slechts gedeeltelijk zo ja, lijkt dan ook weer niet ideaal.
Maar eerst even uittesten dus…

Triple4

Actief lid
Misschien een domme tip maar je weet nooit. Ik heb de gewoonte de garagepoort af te sluiten vanin de auto met de afstandsbediening eenmaal binnen gereden. Nu reed ik vroeger met een Tiguan en deze was 20 cm korter vandaar een goed idee om dit in gedachten te houden als je net je beer in de kooi binnen stak. Ik had die net als anders gestationeerd en terwijl ik uitstapte dacht ik 'shit' maar gezien ik niets hoorde 'kraken' zag ik dat ik 5cm over had (oef) Dus bij deze, u bent verwittigd !

vdam

Nieuw lid
Gisteren naar Delfgauw via de A4 aansluitend op de Beneluxtunnel. Helaas kende de navigatie dat stuk van de A4 nog niet.

Ik had :-) map versie ECE 2017 en gisterenavond update gedaan naar ECE 2017/2018 (hoger versie nummer 161), daar staat de A4 wel op.
Half uurtje had het systeem nodig via usb-stick. Mijn flitsers waren nog aanwezig.

Handleiding (post 30): http://octavia-rs.com/index.php/thr...ionssystem-tutorial/?postID=489785#post489785
Bestand: http://vw.download.navigation.com/a...High2_Single_File_EU/P161_N60S5MIBH3_EU_NT.7z

Morgen de Seat van mijn vrouw ook updaten.

Hoi Johnboy!

Ook ik heb mijn Colombus gisterenavond geupdatet! Halfuurtje werk en ook de flitspalen staan erin, alsmede nu 2017-2018. Dank voor de tip

Bijlagen

• IMG_9576.JPG
    IMG_9576.JPG
    1,4 MB · Weergaven: 150
  • IMG_9683.JPG
    IMG_9683.JPG
    1,1 MB · Weergaven: 135

VanBokhoven

Senior Member
Met betrekking tot de navigatie update; als ik mijn Vin invoer op het update portal van Skoda dan krijg nog steeds alleen ECE2017 te zien. Terwijl jullie het hebben over 2017/2018. Hoe kun je aan deze versie komen?

BertSteenbergen

Senior Member
Afgelopen zaterdag 10 juni mijn Kodiaq opgehaald, heel erg blij mee. Wel heb ik een vraagje, in een Audi A4 die ik eerder heb gehad zat er een afdekplaat over de motor, deze plaat zie ik niet in mijn Kodiaq, zie bijgesloten foto. Ik heb een 1.4 TSI ACT met DSG.
Niet heel belangrijk maar vroeg me af hoe het er bij jullie uitziet.

Bijlagen

• IMG_0009.JPG
    IMG_0009.JPG
    907,8 KB · Weergaven: 181

Frenk21

Forumguru
Wat mij opvalt met de led lampen voor, is dat ze niet zo ver en aktief meedraaien in de bochten als de xenon van de superb. Dat is wel weer ff wennen.

Bovenaan Onderaan