Kodiaq vragen en weetjes

marang73

Forumguru
Ik heb een nieuw kaartje gebruikt. Dat werkt dus niet!?

Nee, je moet de orginele kaart gebruiken omdat deze gekoppeld is aan je nav systeem (verborgen bestanden). Maak eerst wel een backup van je huidige kaarten voor het geval er iets misgaat.

By the way: dit geldt alleen voor Amundsen nav systeem omdat deze de kaarten leest van de SD kaart. Voor Columbus weet ik niet zeker of je de orginele SD kaart moet gebruiken omdat deze de kaarten op de interne harde schijf zet.

De Kodiaq beer houdt niet zo van warmte. Zie mijn eerdere posts over afgevallen beschermstrip en loslatende armsteun. Is voor zo'n beer ook niet vreemd, want niet op warmte ingesteld. Houd mijn hart vast als we over een paar weken voor een maand naar Spanje vertrekken. Benieuwd wat er allemaal nog meer uit gaat vallen of af gaat vallen. Verder prima auto overigens. Rijdt best lekker en veel ruimte....

Ik hoop toch wel dat dit exemplarisch is en niet voor alle tot nu toe geproduceerde auto's geldt.
Persoonlijk vind ik het aantal problemen welke hier nu gemeld worden op een auto van toch snel 40K echt niet kunnen! Dan kan het wel een Skoda zijn en dus kwalitatief iets "minder" zijn dan VW, dit is gewoon bar slecht!

Toet toet

Senior Member
Helemaal mee eens!

Op dit prijsniveau mag dit allemaal niet gebeuren.

Benieuwd of al deze problemen als standaardpakket bij aflevering komen.... :banghead:

Japanese Power

Donateur
Heb het me ook al vaker afgevraagd, hoop dat eind 2017 alle kinderziektes eruit zijn voordat ik mijn Kodiaq onder m'n kont krijg.

Laatst bewerkt:

Roger_Laureys

Nieuw lid
Niet oordelen over een op maandagochtend gemaakt exemplaar? Hier is het nu al een tijdje 34° en er valt niks af bij mij. Ook de electronica doet het prima

Vraagje voor de dieselrijders: Wat is het verbruik van AdBleu ?
Toen ik de wagen ging oppikken gaf de BC een bereik van 8500km aan. Nu, een slordige 750km later, geeft de BC nog steeds een adbleu bereik van 8500km. Ik heb voor 90% autostrade km gereden, dikwijls met de acc aan. Een 'rustige rijstijl' dus (Brandstofverbruik van 5l/100km of 1 op 20 voor de noorderburen)

N071

Nieuw lid
Nee, je moet de orginele kaart gebruiken omdat deze gekoppeld is aan je nav systeem (verborgen bestanden). Maak eerst wel een backup van je huidige kaarten voor het geval er iets misgaat.

By the way: dit geldt alleen voor Amundsen nav systeem omdat deze de kaarten leest van de SD kaart. Voor Columbus weet ik niet zeker of je de orginele SD kaart moet gebruiken omdat deze de kaarten op de interne harde schijf zet.

Gelukt. Inderdaad met de originele kaart. Helaas zijn de nieuwe kaarten ook oude meuk.

Ehot

Lid
Moeilijk te zeggen, maar de verlengde A4 staat er in ieder geval nog niet op.

Mijn versie is ECE1 2017
Schield 2016-03 (build 20)

Mijn Kodiaq is 2 weken oud maar nieuwe A4 bij vlaardigen/delft staat hier nog niet op.

Heb nog geen nieuwe versie kunnen vinden.
Volgens de dealer medio november....

johnboy

Donateur
Zie een aantal berichten hiervoor. Er is een nieuwere versie van VW die ook bij ons werkt. De nieuwe A4 staat er dan op.

Bij Skoda inderdaad wat later (ook online voor Columbus) beschikbaar...

Laatst bewerkt:

marang73

Forumguru
Mijn versie is ECE1 2017
Schield 2016-03 (build 20)

Mijn Kodiaq is 2 weken oud maar nieuwe A4 bij vlaardigen/delft staat hier nog niet op.

Heb nog geen nieuwe versie kunnen vinden.
Volgens de dealer medio november....

Deze versie heb ik ook. Denk door dealer ge-update bij aflevering want op doosje van de navigatie staat 45/2016.

marang73

Forumguru
Weet iemand met welk Volkswagen nav system de Skoda Amundsen overeenkomt?

Laat maar ... ik ga uit van de Discover Media. Ben nu een kaart update van de Tiguan aan het downloaden eens kijkens of die werkt. Is wel ruim 12GB dus formaat klopt aardig volgens mij.

Sjips .. is van November 2016 ... ook oud waarschijnlijk.

Laatst bewerkt:
Ik lees op de site van skoda het volgende :

The last update was in November 2016, the next update is scheduled for June 2017. details
Map update takes place twice a year, other software updates, eg. Bluetooth®, MirrorLink® or Radio Stations Logos runs intermittently, as needed

Verwacht dat er dus snel een update beschikbaar is

Bovenaan Onderaan