Kodiaq vragen en weetjes

VanBokhoven

Senior Member
Vandaag een telefoontje naar een andere Skoda dealer gepleegd. Deze kwam eigenlijk met het zelfde verhaal. Ten minste 2000 tot 2500 euro omdat het koelsysteem aangepast moet worden. Brink is nog aan het testen met de trekhaken. Deze komen medio juli op de markt maar de dame in kwestie kon nog geen indicatie geven over kosten en of modificaties.
 
Ik mag me sinds 1 week aankomend eigenaar noemen van een Kodiaq. (nog wel even wachten totdat hij geleverd wordt..)
Alles is perfect aan de auto behalve...de werkelijk spuuglelijke zebra zwarte interieurpanelen.. Wat zijn de opties: Wrappen in Carbon zwart of ??
Heeft iemand andere ideen en / of fotos van de panelen gewrapt of in andere uitvoering? Alle info is meer dan welkom
 
Vandaag een telefoontje naar een andere Skoda dealer gepleegd. Deze kwam eigenlijk met het zelfde verhaal. Ten minste 2000 tot 2500 euro omdat het koelsysteem aangepast moet worden. Brink is nog aan het testen met de trekhaken. Deze komen medio juli op de markt maar de dame in kwestie kon nog geen indicatie geven over kosten en of modificaties.
Heb je nog gevraagd waarom je via skodaNL de trekhaak kan kopen voor 1600, inclusief montage door een skodadealer naar keuze?
 
Beste Japanese power. Dank voor je snelle reactie (en links naar gewrapte delen op een "niet-Kodiaq") wat zeker gewaardeerd wordt. Ik had het forum (en het internet) al afgestruind naar materiaal waar je de Kodiaq met andere interieurdelen kunt bekijken, maar helaas is er nog niet veel concreets wat ik gezien heb hierover. Er zijn wel wat Kodiaq varianten die andere sierlijsten laten zien, maar zijn helaas niet in NL verkrijgbaar. Ik droom van mat chromen lijsten. maar ik ben bang dat het dan wel bij dromen zal blijven.

De uitvoering is de 4x 4 / 2.0L Benzine (gelukkig zonder de Zebra striping aan de buitenzijde..)
 

Frenk21

Forumguru
@rlierop , gewoon zelf ff wrappen. Is goed te doen. Je bent een half dagje van de straat en het kost bijna niets:D
Dus win-win. O ja, en win want je kan het het mat alu kleur doen.:cheers:
 

Arjann

Forumguru
Als ik het goed begrepen heb staat ook de Kodiaq op hetzelfde onderstel als de Superb en nog wat andere VAG-auto's.
Dan zou ik denken dat je trekhaak bevestigingspunten overeen komen.....
Dan kun je misschien wat ruimer rondshoppen voor je trekhaak.

Al zou dat zo zijn dan zou ik het nog niet zomaar doen. De ronding in de bocht van de kogel kan zomaar anders zijn en ook de afstand van bumper tot kogel.

Daarnaast is het allemaal wel heel zuur van die koeling enzo, maar stel je eens voor: je monteert een trekhaak bij een auto waar eigenlijk de koeling aangepast moet worden (maar je doet dit niet). en je zou met je caravan erachter problemen krijgen met een te warme motor o.i.d. Dan zou je in de garantieperiode toch mooi een probleem kunnen hebben.

Ik begrijp het wel hoor, en het is ook erg slordig dat dit niet goed is gecommuniceerd door Skoda. Ik bekijk het nu alleen even van de technische kant
 
Dat kan, maar komt de haak achteraf in prijs dan niet boven de 500 Euro?
(enneh, die haak zit altijd achteraf/achteronder...toch?)
850 plus 500 maakt 1350... daar kun je een leuk haakje voor kopen hoor. En dan nog die 500 is privé bijtelling de kosten van de haak is in voor de werkgever. Voor mij is het in alle gevallen voordeliger om de haak achteraf te plaatsen.
 

Rga

Nieuw lid
Vraagje,

Volgende week krijg ik mijn nieuwe Kodiaq . Vanwege tijds besparing op de levering bouwen ze achteraf het conect systeem in. Eerst even lekker op vakantie, weet iemand of dit gevolgen heeft voor de werking van de navigatie ?
 
Laatst bewerkt:

Rayzman

Actief lid
Welke motorolie heeft de 1.4tsi 110kw nu nodig Vw 504 of 508?
In de gedownloade Nederlandse handleiding staat 504, maar in de Engelstalige 508.
 
Ik zat vandaag even door de menu's van de kodiaq heen te bladeren. Nu kwam ik daar ook drive mode tegen. Ik heb alleen niet de optie genomen met de knop bij de pook. Wat is nu het verschil tussen die 2? Ik kan via het menu ook gewoon eco, normaal, sport etc... kiezen.
 
Wat ik begrijp is dat die "verzwaarde" koeling mogelijk een extra fan of ander type fan op de radiator betreft en mogelijk een andere thermostaat waardoor de fan(s) eerder naar hoger toeren schakelen en dus meer koelen.
Oftewel dit zijn ook dingen die redelijk goedkoop en simpel achteraf geregeld kunnen worden.
 
Bovenaan Onderaan