Kodiaq vragen en weetjes

marang73

Forumguru
Ik lees op de site van skoda het volgende :

The last update was in November 2016, the next update is scheduled for June 2017. details
Map update takes place twice a year, other software updates, eg. Bluetooth®, MirrorLink® or Radio Stations Logos runs intermittently, as needed

Verwacht dat er dus snel een update beschikbaar is

Als je inlogt is er al een juni update maar volgens mij is deze al geinstalleerd in de Kodiaqs ... tenminste bij mij wel.

Ome Peek

Actief lid
Ik was gisteren bij de Skoda dealer in Voorschoten. De verkoper daar wist mij te melden dat er voor de Kodiaq ook een 2.0 liter 110 pk diesel met verhoogd koppel leverbaar gaat worden. Hij wist alleen nog niet wanneer. Wellicht interessant voor zakelijke rijders omdat de vanaf-prijs voor diesel wel érg uit de pas loopt met die van benzinemotoren.

N071

Nieuw lid
Mijn versie is ECE1 2017
Schield 2016-03 (build 20)

Mijn Kodiaq is 2 weken oud maar nieuwe A4 bij vlaardigen/delft staat hier nog niet op.

Heb nog geen nieuwe versie kunnen vinden.
Volgens de dealer medio november....

Klopt, bij mij het zelfde slechte verhaal!

VanBokhoven

Senior Member
Vandaag een onaangenaam bericht gehoord inzake het achteraf laten monteren van een trekhaak door de dealer. Omdat mijn auto geen trekhaak voorbereiding heeft blijkt dat dit een groot obstakel vormt om een trekhaak te laten monteren. Tot nu toe is alleen een volledig zwenkbare leverbaar met het prijskaartje van hou je vast: 3600,-. Ik vroeg mijn dealer of hij gek was geworden. De oorzaak schijnt te zitten in het ontbreken van de juiste koeling; dus zonder aangepast koelsysteem kan er geen trekhaak worden geïnstalleerd. Ik ben hier toch wel redelijk ontstemd over. Iemand andere ervaringen met het aanvragen van een trekhaak achteraf?

Japanese Power

Donateur
Koeling voor een trekhaak? Never heard off. En de trekhaakvoorbereiding is volgens mijn dealer alleen wat uitsparingen in bepaalde delen. Iets wat ze makkelijk in de werkplaats ook kunnen. Ben benieuwd. Heb zelfde (wegklapbare) optie ook meebesteld. Ook achteraf. Weliswaar in de lease.

Vandaag een onaangenaam bericht gehoord inzake het achteraf laten monteren van een trekhaak door de dealer. Omdat mijn auto geen trekhaak voorbereiding heeft blijkt dat dit een groot obstakel vormt om een trekhaak te laten monteren. Tot nu toe is alleen een volledig zwenkbare leverbaar met het prijskaartje van hou je vast: 3600,-. Ik vroeg mijn dealer of hij gek was geworden. De oorzaak schijnt te zitten in het ontbreken van de juiste koeling; dus zonder aangepast koelsysteem kan er geen trekhaak worden geïnstalleerd. Ik ben hier toch wel redelijk ontstemd over. Iemand andere ervaringen met het aanvragen van een trekhaak achteraf?

https://shop.skoda.nl/auto-accessoi...rekhaak-incl-13-polige-kabelset-kodiaq-7-zits

Volgens Skoda zelf kost het € 1.569,- Je dealer is dus inderdaad gek geworden :) Enfin, ik zou gewoon nog even een paar maandjes wachten. Er is nog nooit een auto geweest waaronder geen trekhaak kon. Bij Brink kost een diagonaal wegklapbare met 13-polige stekker inclusief montage onder een SuberB € 660,- en voor een Tiguan ongeveer € 1.000,- en voor een Ateca € 750,- Als je kan wacht nog even tot de aftermarketboeren kunnen leveren. €3.600,- is belachelijk en € 1.569,- eigenlijk ook.

Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Dat sommige Skoda's extra koeling nodig hebben volgens de fabriek voor een trekhaak dat is al jaren zo hoor @Japanese Power :jaja: Of het écht nodig is betwijfel ik, maar een Duitse auto met trekhaak had enkele jaren geleden al andere koeling als een Nederlandse.
@VanBokhoven, zwaar balen, maar dan gewoon een originele trekhaak en kabelset bestellen in bijvoorbeeld Duitsland of Tsjechië en die hier ergens laten monteren. Die koeling zal zo'n vaart niet lopen verwacht ik. De tuners zeggen dat de koeling juist heel goed voor elkaar is bij de laatste generatie TSI motoren.

Laatst bewerkt:

VanBokhoven

Senior Member
Nouja, ik zit even in de afwachtende modus. Ga sowieso niet op het aanbod van de dealer in en ben van plan om Brink eens te bellen. Hoe dan ook vind ik het een bijzondere situatie. Maar dank voor alle reacties.

Nouja, ik zit even in de afwachtende modus. Ga sowieso niet op het aanbod van de dealer in en ben van plan om Brink eens te bellen. Hoe dan ook vind ik het een bijzondere situatie. Maar dank voor alle reacties.

Ik vind het vooral bijzonder dat skodaNL met de dealers is overeengekomen dat een trekhaak 1600 euro mag kosten inclusief provisie voor SkodaNL en dat jouw dealer voor datzelfde 3600 durft te vragen excl. provisie SkodaNL.....
-
Enfin, af fabriek is 850, achteraf origineel.1650 en achteraf aftermarket zal wel ergens tussen de 600 en 1000 euro worden. Een particulier is dus goed bediend met een af fabriek trekhaak. Een leaserijder zijn baas is tzt het beste af met een aftermarket trekhaak. En de leaserijder zelf is het best af mat een originele trekhaak door skoda na aflevering (voor 1650)

• Leuk
Waarderingen: CDK

massis

Senior Member

Mijn dealer heeft me gezegd nooit maar dan ook nooit die trekhaakvoorbereiding te nemen als ik een nieuwe skoda bestelde. Ze zouden er méér werk aan hebben mét voorbereiding dan zonder als ze een trekhaak moeten plaatsen...

VanRoyal

Forumguru
Zou iemand met een 'ruimtebesparend reservewiel' eens foto's kunnen maken van de diepte van de kofferbak - en dan met name het hoogteverschil tussen de opening en de bodem? Ik denk namelijk nog steeds dat ze een fout hebben gemaakt bij mij en er een 'tijdelijk reserverwiel' in hebben gestopt. Voor mijn gevoel ben ik er qua kofferruimte nu op achteruit gegaan (voorheen Mazda 6 station).

Bovenaan Onderaan