Kodiaq vragen en weetjes

CDK

Forumguru
@bertstrenbergen, dat is dus een verschil met Audi ;) Daar is de afwerking gewoon stukken beter :jaja:

Beertje19

Senior Member
Ik heb een vraag je:

Als ik de Kodiaq (1.4 dsg 150,pk) in de garage rij met de ruit aan de bestuurders zijde naar beneden, de voet op de rem plaats en de dsg in stand "P" zet, dan hoor ik na het uitschakelen van het contact, achteraan een toch wel luid geluid alsof de auto nogmaals de elektrische rem aantrekt terwijl het groene lichtje op het instrumentenpaneel aangeeft dat de auto al op handrem staat vóór het contact werd uitgeschakeld.
1) is dit normaal
2) is het normaal dat het geluid dat ik hoor vrij luid is? Lijkt op ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈEÈ

Alvast dank

Arjann

Forumguru
Is dit dan niet het lampje van de autohold (toch handrem dacht ik) functie?

Is het normaal dat je duidelijk hoort?

Autohold maakt geen gebruik van de handrem, maar houd een heel klein beetje druk op het remsysteem waardoor de auto niet wegrolt op bijv een helling, inderdaad heeft dit een groen lampje.

Het activeren van de handrem motoren kan je inderdaad horen ja

saromi

Lid
@Beertje19 Twee functies voor de 'handrem': groen lichtje voor de auto hold functie om de auto stil te laten staan zonder je voet op de rem; rood lichtje voor de parkeerfunctie dus waar je altijd al de handrem voor hebt gebruikt.

@VanRoyal is dat het babybeertje dat je hoort?

DeNnZ

Forumguru
Hallo allen,

Na een paar warme dagen hier in het zonnige Frankrijk hebben wij bij onze beer een aantal dingen opgemerkt.
Als deze de hele dag in de volle zon gestaan heeft, dan geeft deze bij de eerste keer starten de meldingen:

*Front assist niet beschikbaar
*Storing Stop/Start

En via maxidot zijn de opties voor Blind spot en Uitparkeer hulp ineens uitgevinkt.
Probeer je deze aan te vinken dan krijg je hier ook een foutmelding en een oranje lampje van.
Heb ik even gereden dan zal dit allen niet vanzelf weggaan, ik moet dan eerst het contact uitschakelen en vervolgens weer inschakelen om het weer werkend te krijgen.

Zou dit aan de temperatuur kunnen liggen? Of is er wellicht iets anders aan de hand?

Thanks!

duijt

Forumguru
Hallo allen,

Na een paar warme dagen hier in het zonnige Frankrijk hebben wij bij onze beer een aantal dingen opgemerkt.
Als deze de hele dag in de volle zon gestaan heeft, dan geeft deze bij de eerste keer starten de meldingen:

*Front assist niet beschikbaar
*Storing Stop/Start

En via maxidot zijn de opties voor Blind spot en Uitparkeer hulp ineens uitgevinkt.
Probeer je deze aan te vinken dan krijg je hier ook een foutmelding en een oranje lampje van.
Heb ik even gereden dan zal dit allen niet vanzelf weggaan, ik moet dan eerst het contact uitschakelen en vervolgens weer inschakelen om het weer werkend te krijgen.

Zou dit aan de temperatuur kunnen liggen? Of is er wellicht iets anders aan de hand?

Thanks!

De Kodiaq beer houdt niet zo van warmte. Zie mijn eerdere posts over afgevallen beschermstrip en loslatende armsteun. Is voor zo'n beer ook niet vreemd, want niet op warmte ingesteld. Houd mijn hart vast als we over een paar weken voor een maand naar Spanje vertrekken. Benieuwd wat er allemaal nog meer uit gaat vallen of af gaat vallen. Verder prima auto overigens. Rijdt best lekker en veel ruimte....

N071

Nieuw lid
Yep, vorige week gedownload en op een sd-kaart gezet, alleen de Amundsen ziet hem om de een of andere reden.

marang73

Forumguru
Yep, vorige week gedownload en op een sd-kaart gezet, alleen de Amundsen ziet hem om de een of andere reden.

Gewoon oude kaart verwijderd van orginele SD kaart en nieuwe erop gezet? Je moet niet formatteren en orginele SD kaart gebruiken.

Bovenaan Onderaan