Kodiaq vragen en weetjes

Frenk21

Forumguru
@Badderbeest , ik ben het wel met @smartsys eens. Ik heb absoluut een auto nodig voor het werk en gebruikte de leaseauto ook eerst prive. Maar de bijtelling is inderdaad geen eerlijk systeem.(ben ook gratis lid van de vavz)
Omdat mijn vrouw eerst een kleine auto reed die aan vervanging toe was, zijn we aan het rekenen gegaan. Zonder bijtelling en met de superb die we toen zelf gekocht hebben, bespaarde ik goed geld. En inderdaad betaal je niet alleen de bijtelling, maar ook je premies worden over je bruto salaris(incl bijtelling) berekend. Helaas je pensioen niet.
Dus even verder gespaard en een beer gekocht. Nu mag de O3 rs er in april uit, dus maar een 2e besteld.
Was de bijtelling eerlijker geweest, had ik waarschijnlijk een klein milieuvriendelijk autootje gekocht voor prive.

Maar dit is inderdaad:ot:. Maar het blijft krom:arghh:
 
Je moet niet zo zaniken, als je de leasauto privé rijden te duur vindt doe je het toch niet? En als je privé bij nader inzien nòg duurder vindt doe je het toch wel? Mij een biet. Een privé auto aanhouden voor een paar duizend km is ook duur. Vechten tegen de windmolens is zinloos.

Als je nou goed gelezen had, dan had je gezien dat in mijn geval er geen keus is.
Leaseauto = verplicht. Ik kan niet voor GEEN auto kiezen en de auto MOET ook uit een bepaalde klasse zijn. Het is uiteindelijk kiezen uit twee kwaden en dan is privé rijden in de zakelijke auto het minst kwade. Ik kan een euro maar één keer uitgeven en kies voor mijn gezin de meest efficiënte benutting van die euro's.

Begrijp me niet verkeerd. Ik kan privé deze auto anders niet rijden, dus dat mag een wezenlijk voordeel zijn, maar dat neemt niet weg dat dit privé voordeel wel behoorlijk zwaar "belast" wordt en dat zou gerust wat eerlijker mogen.

Wil men het milieu een boost geven, dan moet je zorgen dat er minder gereden wordt en dat doe je naar mijn mening door rijden per km te belasten. Rij je niet, dan betaal je niet, en vervuil je niet.

Zolang je je bek niet opendoet zal er niets veranderen! Met genoeg schreeuwende bekken worden OOK windmolens tegen gehouden al ben ik het daar niet altijd mee eens, maar dat is WEER een andere discussie.
 
Als je nou goed gelezen had, dan had je gezien dat in mijn geval er geen keus is.
Leaseauto = verplicht. Ik kan niet voor GEEN auto kiezen en de auto MOET ook uit een bepaalde klasse zijn. Het is uiteindelijk kiezen uit twee kwaden en dan is privé rijden in de zakelijke auto het minst kwade. Ik kan een euro maar één keer uitgeven en kies voor mijn gezin de meest efficiënte benutting van die euro's.

Begrijp me niet verkeerd. Ik kan privé deze auto anders niet rijden, dus dat mag een wezenlijk voordeel zijn, maar dat neemt niet weg dat dit privé voordeel wel behoorlijk zwaar "belast" wordt en dat zou gerust wat eerlijker mogen.

Wil men het milieu een boost geven, dan moet je zorgen dat er minder gereden wordt en dat doe je naar mijn mening door rijden per km te belasten. Rij je niet, dan betaal je niet, en vervuil je niet.

Zolang je je bek niet opendoet zal er niets veranderen! Met genoeg schreeuwende bekken worden OOK windmolens tegen gehouden al ben ik het daar niet altijd mee eens, maar dat is WEER een andere discussie.
Als je ontevreden bent over de oplossing die je werkgever je biedt en waar je je werkgever je aan houdt staat het je natuurlijk vrij elders te gaan werken of voor jezelt te beginnen.
 
Als je ontevreden bent over de oplossing die je werkgever je biedt en waar je je werkgever je aan houdt staat het je natuurlijk vrij elders te gaan werken of voor jezelt te beginnen.

Uiteraard zou dat een optie kunnen zijn. Banen zijn er in mijn vakgebied in mijn woonomgeving onbeperkt en voor jezelf beginnen werkt heel goed met een concurrentiebeding waarin het overgrote deel van mijn potentiele klanten voor een periode van 1 jaar is uitgesloten en dan nog moet je je in een overvolle markt gaan wurmen en tegen mijn huidige werkgever gaan concurreren. Nee dat is een goed alternatief.
Stel dat dit lukt is dit alleen voor MIJ een oplossing. Voor die meer dan duizend anderen in NL lost dat niets op. Mijn grootste probleem komt uit de zeer kromme belasting vanuit de overheid en daar ging mijn betoog ook over.

Ik wil het hier nu even bij laten.
 
Uiteraard zou dat een optie kunnen zijn. Banen zijn er in mijn vakgebied in mijn woonomgeving onbeperkt en voor jezelf beginnen werkt heel goed met een concurrentiebeding waarin het overgrote deel van mijn potentiele klanten voor een periode van 1 jaar is uitgesloten en dan nog moet je je in een overvolle markt gaan wurmen en tegen mijn huidige werkgever gaan concurreren. Nee dat is een goed alternatief.
Stel dat dit lukt is dit alleen voor MIJ een oplossing. Voor die meer dan duizend anderen in NL lost dat niets op. Mijn grootste probleem komt uit de zeer kromme belasting vanuit de overheid en daar ging mijn betoog ook over.

Ik wil het hier nu even bij laten.
Joh, van de bijtelling van een kodiaq kun je zo onderhand een privatelease aangaan voor een a-segmenter. Ik wil maar zeggen dat je keuzes genoeg hebt, maar er blijkbaar toch vior kiest om de zakelijke leaseauto ook prive te gebruiken voor een paar euro per kilometer. Je betoog komt dus wat aanstellerig over wat niet wegneemt dat ook ik de belasting op een leaseauto buiten proportie vindt. Maar feit is en blijft dat klagen je niet zal helpen. Het beste signaal dat je de roverheid kunt geven is jezelf onttrekken aan het bijtellingssysteem. Dat kan op verschillende manieren. Wat in ieder geval geen indruk zal maken op de fiscus is een online clubje vol azijnzeikerds die hoegenaamd heel erg verbolgen zijn over het systeem maar allen lekker toch een leasauto op de oprit zetten. Dat is namelijk gewoon hilarisch.
 
Nu even geen gezeik meer over bijtelling aub. Heeft helemaal niets met dit forum te maken. Mijn vraag: het automatisch opladen van mij S7 werkt eerst soms wel en soms niet. Sinds deze week helemaal niets meer. Meer personen problemen mee?
 

StefanLK

Senior Member
Nu even geen gezeik meer over bijtelling aub. Heeft helemaal niets met dit forum te maken. Mijn vraag: het automatisch opladen van mij S7 werkt eerst soms wel en soms niet. Sinds deze week helemaal niets meer. Meer personen problemen mee?
Jazeker, mijn nieuwe oplaadpad is al een paar weken onderweg vanuit Tsjechië. In het begin ging het laden prima, ineens vanuit het niets helemaal niet meer. Bij de garage getest in een showroom Superb en daar werkte het wel gewoon.

Ik krijg vervanging onder garantie, wel "fijn" om te lezen dat het dus vaker voorkomt...
 

marang73

Forumguru
Wil dakdragers gaan kopen. Heb deze in gedachte:

Thule Rapid Crossroad voetenset 775 en stangenset staal 769.


Iemand deze al gekocht voor de Kodiaq?
 

maik1

Forumguru
Ik heb de Hapro Cronos 125cm in aluminium tweedehands gekocht. 70 euro vond ik nog wel leuk voor iets wat ik waarschijnlijk een paar keer ga gebruiken. Een kleine gok nog of het echt gaat passen, want bij Hapro hadden ze hem nog niet getest op een kodiaq. Ik heb ze ook gekocht omdat deze set ook op een touran III past welke mijn schoonvader heeft. Niet alle thule varianten passen zowel oo kodiaq als op een touran omdat de touran railzen iets verder uitelkaar staan. Ik heb de set nog niet gepast op de kodiaq want ze liggen nu bij mijn schoonouders. Wat je hieraan hebt weet ik dus niet helemaal :laugh:
 
Kan iemand vertellen hoe je de stuurwielverwarming activeert? Ik dacht dat er een aparte toets/knop voor zou zijn., maar kon die vandaag bij de dealer niet vinden op het dashboard.
 
Bovenaan Onderaan