Kodiaq vragen en weetjes

maik1

Forumguru
De stuurwielverwarming kan je in het menu koppelen aan de stoelverwarming, dan hoef je maar 1 fysieke knop te bedienen, is nog makkelijker dan 2 aparte knoppen ;)
Lees p.100 maar van je gebruiksaanwijzing straks, daar staat alles beschreven.

massis

Senior Member
Ik heb de Hapro Cronos 125cm in aluminium tweedehands gekocht. 70 euro vond ik nog wel leuk voor iets wat ik waarschijnlijk een paar keer ga gebruiken. Een kleine gok nog of het echt gaat passen, want bij Hapro hadden ze hem nog niet getest op een kodiaq. Ik heb ze ook gekocht omdat deze set ook op een touran III past welke mijn schoonvader heeft. Niet alle thule varianten passen zowel oo kodiaq als op een touran omdat de touran railzen iets verder uitelkaar staan. Ik heb de set nog niet gepast op de kodiaq want ze liggen nu bij mijn schoonouders. Wat je hieraan hebt weet ik dus niet helemaal :laugh:

Ik heb op m'n huidige octavia ook de Hapro Cronos 125cm aluminium zitten. Benieuwd of ze straks passen op de beer.
Er zitten wel 3 sets montagevoeten bij om ze te doen passen op verschillende soorten rails, dus ik heb goede hoop.

Ik heb originele dakdragers meebesteld met de kodiaq. met 50% korting bij wijze van kleine geste richting mij als leaserijder. Ik koop ze dus Privé. Over een paar jaar zijn ze vast nog wel wat waard op marktplaats en heb ik voor een paar tientjes de dragers. :jaja: Al weet ik geeneens of ik ooit mijn Volvo Space Design 520 nog op de Kodiaq zal binden. :deuk:

De Ridder

Senior Member
De Thule Wingbar is voldoende breed om op verschillende auto's te passen. Het probleem is vaker de voetenset.
De voetenset die ik nog heb liggen van de tijd dat ik Alhambra reed is dezelfde die voor de Kodiaq wordt aangeraden, dus ben ik er zeker van dat ik daar geen omkijken naar heb.

maik1

Forumguru
@De Ridder , als die Wingbars op de Alhambra pasten denk ik niet dat ze op de kodiaq passen, daarvan staan de railzen namelijk relatief dicht bijelkaar (voor zo'n grote auto). Het verstelbereik van de wingbars is echter niet heel groot. Maar misschien heb je geluk.

De Ridder

Senior Member
@maik1 Je hebt helemaal gelijk dat de Alhambra breder is. Voor de Alhambra adviseert Thule een bredere Wingbar dan voor de Kodiaq. Echter, mijn Wingbars heb ik ooit gekocht voor een Peugeot 5008. Bij de overgang naar de Alhambra heb ik alleen de voetenset vernieuwd, en de relatief smalle Wingbars gebruikt op de brede Alhambra, zonder problemen overigens. De Wingbar die voor de 5008 werd geadviseerd is dezelfde als voor de Kodiaq.

Geen idee of de brede wingbars ook op de Kodiaq passen, maar de smalle passen dus wel op de Alhambra.

De Ridder

Senior Member
Dakkoffer maakt meer geruis denk ik ;)

Sowieso maken dakdragers geluid, met of zonder koffer erop. Maar, ook met koffer erop zit er fors verschil in vierkante stangen of wingbars. De eerst jaren reed ik ook met vierkante stangen, want dat is goedkoper (zuunige zeeuw blijf je voor je leven), maar nadat ik ben overgestapt op de wingbar wil ik niet anders meer.

• Leuk
Waarderingen: CDK

maik1

Forumguru
Er is hier al over gesproken, en de conclusie was dacht ik dat er standaard in elke kodiaq een bandenreparatiekit zou zitten? Maar bij mij niet lijkt het, of ik zoek op de verkeerde plek (bij het reservewiel). Wie heeft er nog meer een 5-zitter style business en heeft er wel 1? En waar zou die dan moeten zitten?

Bovenaan Onderaan