Ik ben vorige week met de Kodiaq naar Frankrijk gereden en wat is het toch een fijne reiswagen! Ik heb nog nooit zo ontspannen gereden denk ik. Er zijn me wel een paar dingen opgevallen:
- Ik heb een Amundsen en wat een gekut is het om de WLAN van de Kodiaq elke keer te koppelen aan de hotspot van mijn iPhone zeg. Je moet (volgens mij) zowel het WLAN scherm in de Kodiaq als het hotspot scherm op de iPhone open hebben staan voordat hij koppelt. Waarom gebeurt dit niet automatisch zodra de Kodiaq de hotspot ziet? Is dit een iPhone dingetje of een Kodiaq dingetje? Ik vermoed het eerste, want hij verbind wel automatisch met mijn WLAN thuis als hij voor de deur staat.
- Ik heb voor het eerst flitsmeister gebruikt, werkt prima! Alleen gebruik ik ook spotify en dan krijg je vreemde situaties: Media-bron staat op bluetooth, in spotify op mijn iPhone staat nog een playlist maar die staat op pauze, als ik dan het geluidsniveau voor flitsmeister wil instellen dan gaat de Kodiaq mijn playlist opeens afspelen. Zet ik die weer op pauze dan gaat het volume naar mute. Ik kan daardoor niet het geluidsniveau van flitsmeister regelen heb ik het idee. Soms gaf flitsmeister wel geluid, maar soms ook niet. Iemand hier ervaring mee?
- Bij het rijden op onverlichte wegen in het donker vind ik de koplampen nogal laag afgesteld. Zo laag zelfs dat het best gevaarlijk rijden was. Ik kan me herinneren dat iemand anders dit probleem ook had en dat dit besproken is op het forum, maar ik kan die berichten nergens meer vinden (heb een half uur gezocht). Wie wijst me in de goede richting?
- Wanneer je de splitscreen functie van de navigatie op 'manoeuvre' zet krijg je altijd de benzinestations, parkeerplaatsen e.d. te zien. Tot nu toe vond ik dit maar irritant, maar op vakantie (met een kind van bijna 4) is dat wel een uitkomst hoor. Zo ontzettend handig om te zien waar de volgende Aire of plasplek is en hoe lang dat nog duurt
Om punt 1 op te lossen met een Android telefoon (zonder rSAP) kan je het programmaatje "Trigger" installeren op je telefoon. Dan gewoon even een 2 workflows maken:
- When connected to Skoda BT, toggle portable hotspot
- When disconnected from Skoda BT, enable Wifi
Zo start je hotspot automatisch op bij het starten van je beer en kan hij connecteren. Als je uitstapt word je hotspot uitgezet door je wifi terug te activeren
. Heeft me enkele uren en ettelijke test-apps gekost