Ik heb m´n Kodiaq nu 6 weken (en zo´n 5.000 km), en ik kan jullie vertellen dat de 125 pk meer dan voldoet bij deze auto in het Nederlandse verkeer. Natuurlijk het is geen strepentrekker, maar de auto nodigt daartoe ook niet echt uit: een heerlijke gemoedelijke beer die reizen tot een feest maakt. En over de witte kleur krijg ik alleen maar complimenten: staat zo goed bij de zwarte onderkant/bumpers en het zwarte interieur (en sunset), auto lijkt er groter door (lijkt hoger op z´n wielen te staan).
Waar ik wel steeds tegenaan loop is de cruisecontrol. Wat is die onhandig geplaatst op de richtingaanwijzer! Hoe vaak ik al niet per ongeluk de richtingaanwijzer aangezet heb terwijl ik de CC wilde aanzetten, uitzetten of op `pauze` zetten. Overigens is het op `pauze` zetten (knopje iets naar rechts duwen) ook niet echt handig (ik trap nu maar op de rem, wat ik normaal gesproken liever niet doe vanwege het verkeer achter me). Hier zijn veel betere oplossingen voor: bijv. de CC-module op het stuur, dan kun je ook veel beter/sneller anticiperen met de CC.