Bij mij beginnen de piepers standaard te piepen zodra ik bij een opstakel kom. Zowel de voor- als achterzijde. Ik kan ze dan wel weer uitzetten. Kan misschien aan het type “navigatie” liggen. Ik heb de columbus 8”.Weten jullie of het mogelijk is om met VCDS de parkeersensoren aan de voorzijde standaard aan te laten staan in plaats van standaard uitgeschakeld als je gaat rijden. Ik heb hiervoor 4 auto's met sensoren aan de voorzijde gehad en deze stonden altijd aan. Op het moment dat ik ze echt even niet nodig had kon ik ze handmatig uitzetten. Ik kan er (nog) niet aan wennen dat ze op mijn Kodiaq uitgaan op het moment dat je gaat rijden en als je gaat parkeren je ze bij direct rechtuit insteken even aan moet zetten. En nee, ik had eigenlijk nooit last tijdens regen, sneeuw of als er vrachtwagens naast me stonden te dampen in de file.
Waar zit de dislike button???niet om je nu heel veel moed in te praten @Japanese Power maar mijn "Amundsen" valt ook af en toe uit. Die start dan weer vanzelf op.
Nog even in de auto gedoken, deze instelling zit er niet in. Wellicht in de Passat toch een ander menu.
Als ik na een rit aan kom rijden gaan de piepers voor pas in werking na handmatige inschakeling of als ik even de reverse heb gebruikt. Ik heb overigens de Amundsen maar parkeersensoren staan m.i. los van type navigatie. Aangezien de bediening hiervan ook buitenom de navigatie gaat.
Klopt, zo staat hij bij mij ook ingesteld maar dat is alleen optisch, echter zonder geluid...@Rallye dat is inderdaad wat ik bedoel. Met de bovenste opties kun je het systeem automatisch in laten schakelen op het moment dat je een obstakel nadert. (bij vooruit rijden)
Is dat wat je wilt? Zo niet, dan volume verhogen...dat is alleen optisch, echter zonder geluid...