Hier zijn we weer met een soort vervolg...
Dinsdag terug naar de dealer geweest voornamelijk omwille van een koelvloeistofmelding, maar ook omdat:
- ik vond dat de voorruitverwarming gedurende 2 ochtenden niet werkte zoals de voorgaande
- het stoelgeheugen ook eens niet had gewerkt
- het starten ook weer eens had "gehaperd"
Naar mijn "gevoel" allemaal weer voltage/batterij gerelateerde dingen, dus better safe than sorry.
Wel ook te horen gekregen dat er dus nu inderdaad een terugroepactie is ivm de koplampen, terwijl men bij mijn bezoek een maand geleden uit de lucht viel en bij hoog en bij laag beweerde dat het allemaal de fout was van de batterij (die ik nota bene zelf stuk zou hebben gemaakt op 8 maanden tijd).
Dus, batterij (van dus een maand oud) getest en dit als uitleg ontvangen:
"We weten niet wat, maar batterij geeft rare waarden terug, dus hebben de data opgestuurd naar de fabriek in Duitsland en wachten op feedback. Kan enkele dagen duren. Kan aan jouw dashcam liggen (die in USB poort zit) en de batterij is geen slechte reeks ofzo dus, vreemd"
Ik dus beetje bezorgd omwille van de (onschuldige) VCDS coding die ik gedaan heb, maar tja
Anyway, heb dus vrijdag uit eigen beweging teruggebeld en kreeg van de persoon aan de telefoon (= andere dan diegene die ik dinsdag sprak) dit te horen:
"Van feedback uit Duitsland weet ik niets, maar ik zie wel dat er een batterij voor jou in backorder staat, dus die zal vervangen worden van zodra binnen"
En, hou je goed vast:
"Blijkbaar was er een slechte reeks batterijen tot productieweek 5 en jouw (nieuwe) batterij is van productieweek 1. Er zijn meerdere klanten met het zelfde probleem en een backorder..."
Echt waar, wraakroepend gewoon
To be continued...