frisok
Senior Member
Je krijgt geen foutmelding bij starten van de auto? Oei...Niet altijd foutloos werken is voor mij nog net iets anders dan zichzelf gewoon uitzetten zonder dat je het weet...
Je krijgt geen foutmelding bij starten van de auto? Oei...Niet altijd foutloos werken is voor mij nog net iets anders dan zichzelf gewoon uitzetten zonder dat je het weet...
Je krijgt geen foutmelding bij starten van de auto? Oei...
Ik heb er een hoes omheen. Soort dik vilt.(...)
Wat ik mij afvroeg, of jullie een hoes om je accu hebben of een bak. Bij mij was dit bij levering niet zo en toen ik daarover moeilijk begon te doen kreeg ik een oproep om er een hoes omheen te laten monteren bij de dealer.
Bedoel je de timing? Dat is inderdaad in de software / configuratie op te lossen, maar het valt op dat mensen vooral het probleem hebben bij koud weer, als de accu het moeilijk heeft en je gelijktijdig meerdere dingen wilt doen + starten.Probleem met de koplampen is een software ding, heeft niks met de accu te maken. Er lopen hier nu ook een paar dingen door elkaar denk ik
Er zat/zit een hoes omheen bij mij.Wat ik mij afvroeg, of jullie een hoes om je accu hebben of een bak. Bij mij was dit bij levering niet zo en toen ik daarover moeilijk begon te doen kreeg ik een oproep om er een hoes omheen te laten monteren bij de dealer.
Bron? Mja, maar zie post van @frisok hieronderProbleem met de koplampen is een software ding, heeft niks met de accu te maken. Er lopen hier nu ook een paar dingen door elkaar denk ik
Dit dus! Volgens mij zijn de parameter-tweaks zoals gedaan bij @joostt een workaround en geen fix, zeker aangezien zijn accu een tijdje later toch ook stuk bleek. De calibratie een beetje uitstellen zorgt er inderdaad voor dat de accu alvast 1 ding minder moet doen tijdens het starten van de motor. De echte root-cause lijkt me dus nog steeds een bijna lege accu, toch?Bedoel je de timing? Dat is inderdaad in de software / configuratie op te lossen, maar het valt op dat mensen vooral het probleem hebben bij koud weer, als de accu het moeilijk heeft en je gelijktijdig meerdere dingen wilt doen + starten.
Als je iets anders bedoelt, dan ben ik geïnteresseerd in wat precies.
OK, super interessant, mogen we dan misschien ook weten welke aanpassingen je exact gedaan hebt en hoe (VCDS of andere tool)?Ik heb 3 updates/aanpassing gedaan, waarvan 1 zelfs bij een nieuwe auto, waarna het probleem verholpen was. Geen van de auto's had verder accu gerelateerde storingen of klachten
Goed dat ze dat weten bij de dealer. Nu nog bij Skoda productie.........Gisteren gesproken met de dealer waar ik de Superb gekocht heb: lampen in lage stand is een probleem dat erkend wordt, en dat met een klein werkplaatsbezoek kan worden opgelost. Ze wijzigen de timing van de start van de lamp-calibratie.
Ik ga binnenkort langs en hou jullie op de hoogte.
Gr,
Jarno
Gisteren gesproken met de dealer waar ik de Superb gekocht heb: lampen in lage stand is een probleem dat erkend wordt, en dat met een klein werkplaatsbezoek kan worden opgelost. Ze wijzigen de timing van de start van de lamp-calibratie.
Heb de indruk dat vooral/enkel de Belgische dealers nog niet allemaal op de hoogte zijn...